Gå til innhold

pc som slår seg av i tide og utide

joric

Anbefalte innlegg

:w00t: hello`en data guruer!!

lurte på om dere hadde noen ider om hva som kunne være galt med min pc! Problemet er ikke konstant, (det kan gå dager i mellom hver gang) men plutselig når jeg evt spiller slår bare pc `en seg bare av!

Dette problemet er ikke bare under spilling men også ved standard bruk (pc èn står på lasting en natt -dc++- og om morgenen er den avslått) +surfing ect ect....

sjekker kontuelig temp på prosessor og system, alt ser perfekt ut! prosessor temp ca 47 grader system temp 27 grader

Hadde problemet fra før så jeg skiftet prosessor til (amd xp 3000 barton med vifte WhispeRock 4)hadde amd xp 2200 fra før.

Ny strømforsyning(aspire 520w) hadde q-teck 400w fra før.

Kjøpte og ny ram brikke (unknown pc 3200 400mhz) slik at jeg fikk 1024 ram, fra før har jeg twin mos pc 3200 400mhz

Kjøpte og nytt skjerm kort power color 9800 pro ati 128 (hadde fra før hercules 9000 3d prophet

Hoved kortet mitt er msi kt4v ms6712 atx mainbord

Får og få maskinen min opp og kjøre igjen etter at den har klikket må jeg trekke ut kontakten av strømforsyningen evt slå av hoved bryteren bak for at alt skal kunne fungere igjen (så lenge det varer! ) :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hello gutter og takk for svar!

hovedkortet mitt støtter amd xp 3000 barton med den nye programvaren til biosen+ at jeg hadde problemet før jeg skiftet prosessor..

Det var derfor jeg begynte og skifte alle delenen... nå er det bare hovedkortet igjen som jeg ikke har skiftet..(hehehe.....)

Har lastet ned memtest og windows diagnostick, har kjørt det! men vet ikke helt hvordan jeg skal lese feilkodene (hva som evt feil og evt hva som godtas)...

Fikk faktisk en feilkode på den nye rambrikken men ikke den gammle, så jeg prøvde faktisk og kjøre os`et med en og en ram brikke..

hadde problemer med og laste inn xp på maskinen med den gammle rambrikken (som det ikke hvar feil kode på) men ikke med den nye som det var feilkode på!! Skjønne det den som vil....

har nesten trua på at den må være en hardware feil, begynner å lure på om hovedkortet mitt er gått gaiken (siden jeg må slå av strømforsyningen helt evt trekke ut kontakten for og få restartet maskinen)!!!! jævla dritt....begynner å bli en dyr maskin dette her! hehehe.....

John

Lenke til kommentar

Høyreklikk på 'My Computer' og velg 'Properties' (Egenskaper)

så går du inn på 'advanced/avansert' og velger 'settings/innstillinger' der det står 'Startup and Recovery/Oppstart og Gjenoppretting' Så kikker du etter der det står 'Automatically restart/Automatisk omstart'. Fjern haken og la maskina gå en stund for og se om maskina restarter.

Edit: Kan hjelpe i noen tilfeller :p

Endret av MiteS
Lenke til kommentar

har funnet ut at hovede kort med via chipsett ikke går godt overens med service pack 2 (xp) kan få og får i de fleste tilfeller problemer med minnet osv osv...med andre ord en jævlig ustabil maskin!!! ligger mere informasjon på via`s hjemme side!!

Lenke til kommentar

sp2 har vist skapt litt problemer for en del amd folk, riktignok mest hos folk med amd64, mene alikevel...

mene du kan prøve en av to ting, enmten bytte ut rammen (verken noname eller twinmos er kjent for å være av høy kvalitet og kan skape problemer), eller bytte hk. mitt forslag er egentlig begge deler.

1gb pakke corsair value ram + nf7 v2.0 (-s utgaven om du trenge støtte for s-ata)

eller bare selge hk ram og cpu og så kjøpe en amd 64. det er ikke så dyrt lenger og det er en del mer ytelse å hente på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...