KVTL Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Audioslave: TAkk for belysningen Da forstår jeg bedre, i den regionen jeg jobba fikk vi det hver morgen (sikkert fordi det er sentralt he he). Jendor: Det er ikke trådløst nei, scanneren må settes inn i en slede som er tilkoblet telenettet. Dessuten tar det litt tid før databasene blir oppdatert har jeg mistanke om. Prøvde ut dette her et par ganger (Om treghet) Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Audioslave: Vi fikk alltid pakker og brev en time butikken åpnet slik at vi skulle ha tid til å registrere og behandle dem. Enkelte PIBer får pakkene på ettermiddagen. Disse skal egentlig ikke leveres ut før dagen etter. Men de blir nok registrert når det er ledig tid. De er nok disse pakkene virtouz mener at det ikke er krav til at noen må lete gjennom, for å kunne levere ut til en kunde. Og det stemmer veldig godt. De skulle egentlig ikke vært registrert og gjort klar før neste morgen. Dette vet jeg selv er en helsikkes jobb. Jeg har selv holdt på med dette. Og at kunden kommer på døra og spør etter en pakke som han egentlig ikke har krav på enda. Men mange krever at vi skal endevende burene for å finne de. Jeg hadde ofte 10 bur med pakker som skulle kjøres ut, det ville tatt meg masse tid å lete gjennom disse hver gang en kunde kom på døra. Tid jeg heller brukte for at alle pakkene skulle komme ut før tidsfristen... Så det er ikke slik at pakkesporingssystemet er tregt... det er bare trege postansatte som ikke tømmer håndterminalene for data ofte nok? Med dagens teknologi, ville det være en smal sak å ha en scanner som hele tiden sendte dataene trådløst til en mottaker... for innscanningen av pakkene foreår vel på samme sted hver eneste dag, ikke sant? Om det hadde vært rutine at dataene fra håndterminalen skulle tømmes innen en time, så hadde det vært en maksimum forsinkelse i pakkesporingen på 1 time. Slik det er nå, så kan man levere inn en pakke klokka 8 om morgenen, og ikke finne den på pakkesporing før midnatt? Hvis det skal være så tregt, så er det jo omtrent ikke noe poeng i å ha et slikt system. Oppfordringen til postansatte bør da være at de skal tømme håndterminalen for data så ofte de kan Det er nok mange som tømmer den flere ganger hver dag. Men på plasser hvor det er et jevnt sig av kunder som skal hente pakker, må håndterminal stå klar hele tiden. Hva ville du sagt om du kom for å hente en pakke og du fikk til beskjed at det ikke gikk ann, fordi at håndterminalen sto til tømming av data. Håndterminalen skal brukes når pakken leveres ut, sånn at man får et riktig klokkeslett for utleveringen. Dessuten så må scanneren kunne taes med ved behov. La oss si at man han bestillt et bagasjelokk til en bil. Ja, posten sender faktisk slikt og i den aller aller fleste tilfeller går det helt fint. Denne vil gjerne bli stående på lageret til kunden henter det. Pga plassmangel mange plasser. Fint å kunne ta håndscanneren med seg da. Så nei håndscanneren bli ikke alltid brukt samme plass... Jepp veldig enig med deg her hehe har faktiskt ett slikt bagasjelokk liggende helt utrolig hva som blir sendt med posten =P Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Audioslave: TAkk for belysningen Da forstår jeg bedre, i den regionen jeg jobba fikk vi det hver morgen (sikkert fordi det er sentralt he he). Jendor: Det er ikke trådløst nei, scanneren må settes inn i en slede som er tilkoblet telenettet. Dessuten tar det litt tid før databasene blir oppdatert har jeg mistanke om. Prøvde ut dette her et par ganger (Om treghet) Jepp det tar rundt 1 time når alt er som det skal være , noe lenger om det er stor pågang Ps: var ikke ute etter og være vanskelig , men heller en løsning som funker for begge parter Lenke til kommentar
-SVG-Pacman Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Mangen som jobber i PiB her gitt Og hvor du har før kl24 fra det skulle jeg likt og vite vi er åpent langt lengre enn det. Og ved duplikat kommer lappen ofte sentralt fra så dette har nada niks med rot i kontoret og gjøre Jeg tror faktiskt at vi er blant de i landet som er lengst åpen er ikke sikker på dette , men blant de 10 hvertfall. Faktisk jobbet eg tidligere på det første døgnåpne postkontoret i Norge.. Fin kombinasjon med PiB og Shell Select.. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hos meg (hvor vi også har PIB), er pakken registrert utlevert i det jeg har rukket å komme hjem fra posten. Dvs. toppen 10 min. etter utlevering. Er forresten en spar/posten konbinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå