Lock-Aze Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Spørsmålet mitt er enkelt og greit, jeg vet at pakken min har annkommet posten (sporet den opp fra posten.no), men må jeg vente til jeg får pakkeseddel før jeg kan hente den? Jada,du kan hente pakken før pakkseddel kommer. Bare for guds skyld, ÅPNE pakken på postkontoret og ikke skriv under en tøddel FØR du har åpna pakken, dette gjelder SPESIELT hvis det er en dyr pakke. Posten behandler til tider pakker som om det skulle være sementsekker. Det er også en del der som tror at trucken på lageret er til for å brukes som rambukk når man skal flytte varer. Hvis det er skader på varen, så nekt å hent den ut. Endret 26. oktober 2004 av lock-aze Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Var på en slik kiwi posthus i dag og hente mitt nye skjermkort. Tror du faen ikke hu gamla bak disken mistet pakken i gulve! Unskylte seg med at posten kastet pakken rundt mye verre en det (veifter med armene når hun sier det...) For og deretter staret å messe om at man må pakke godt. Prøvde å da også å si at det er litt vannskligt å pakke inn tingen som ligger i pakken! Anyway! ikke noe stor sak og jeg var hygglig med henne til tross for dette uhelet.. Hva med et digitalt kamera? tåler det å bli kastet/mistet? sjøl om det er godt pakket? Forbanna nek med ti tomler burde ikke jobbe der... :!: Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvis man vet at det ligger en pakke til deg på posthus\ post i butikk kan du hente den selv om du ikke har referansenummer, selv om dette gjør jobben lettere fordi da vet man med en gang hvor den ligger. Hvis det er post i butikk holder det egentlig bare med de to siste sifrene (det er disse nummerene som pakken lagres på). De kan ikke nekte deg å få utlevert noen pakke, bare be de skrive duplikat melding hvis de nekter. Ble nektet å få ut pakken min en gang i post i butikk (hadde utskrift av referanse nummeret), skulle sett trynet på ekspeditøren når jeg sa at hun kunne ringe support på tlf xxx xxx xx og sjekke det ut eller lese på postalen. Det er så synd med post i butikk fordi det finne noen som her helt uten service og som ødelegger for de som er flinke. Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Mye rart her Driver selv post i butikk , skal ikke si hvilken Når det gjelder legetimasjon kreves dette kun ved Rekomanderte sendinger , er vel kanskje en noe dårlig løsning , men en skal jo selv sikre sin egen postkasse skal til dels være enig der ( går begge veier ). Når det gjelder henting av pakker så er det ett krav at en har sporingsnummeret , i noen tilfeller kan butikken være så snill og lete gjenom men dette er helt opp til butikken og vil være en ekstra tjeneste ( noen vil gjerne kalle det god kundeservice ) , men grunnen til dette er alle de som er så opphengt i og få pakken før den faktiskt ligger på postkontoret(piben) "jammen det står jo ankommet terminalen osv ..." Om en ser saken fra den andre siden , så er det ikke artig og måtte lete gjenom 150 pakker også oppdage at pakken ikke kommer før dagen etter fordi den lå på terminalen og ikke postkontoret " en annen side av det igjen er at når pakker blir levert ut uten seddel så kommer gjerne kunden enda engang inn når seddelen er kommet og lurer på om det er en pakke til og nok engang må en lete gjenom de samme pakkene hehe uff =P Mitt beste tips er spor pakken på posten.no er den ankommet postkontoret så tar du utskrift av siden og tar den med enklere kan det ikke bli. Og til han som foreslo 2 siste sifrene så er det ikke alltids det hjelper heller større kontor bruker 3 siste sifrene spess opp mot jul osv .. =P ikke ment som noen hyllest til posten dette heller en liten howto få pakken din når den er kommet Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det er egentlig litt rart at ikke dette har blitt den nye norske folkesporten; å bestille og betale en vare, få naboen til å hente den ut med sporingsnummeret og signere "Donald Duck" på Posten. Så drar du til posten dagen etter med den fulle pakkelappen og krever å få utlevert pakka di. Hva pokker gjør Posten da? De spør jo aldri om legitimasjon, sjekker aldri hva slags navn man skriver og aner jo selvfølgelig ikke hvem naboen er. (Dette gjelder spesielt Post-i-Butikk) Enklere måte å duplikere kostbart utstyr skal man lete lenge etter Vel dette kan du gjøre , men husk på oppi dette at det ikke du som har kunde forholdet , det er avsender som er kunden mao kan du ikke kreve og få den utlevert Dette vil også igjen avsløres av kamera osv ... Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har aldri blitt spurt om legitimasjon på Posten, og jeg har da hentet en del pakker. Den siste pakken jeg hentet var en forhåndsbetalt pakke til 3000 kr, ingen leg da heller. Dårlig av Posten. ja eller dårlig av avsender som er kunden i denne saken finnes produkter som krever det du er ute etter , men som alt annet i landet koster dette Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Mye rart her Driver selv post i butikk , skal ikke si hvilken Har du i det minste postansvarlig kurs?? Når det gjelder legetimasjon kreves dette kun ved Rekomanderte sendinger , er vel kanskje en noe dårlig løsning , men en skal jo selv sikre sin egen postkasse skal til dels være enig der ( går begge veier ). Spørr om det samme som ovenfor igjen, fordi da vet du at du kan kreve legetimasjon når personer henter pakker (hvis de er ukjente for deg), eller det ligger ved et fraktsendingsordre. i noen tilfeller kan butikken være så snill og lete gjenom men dette er helt opp til butikken og vil være en ekstra tjeneste ( noen vil gjerne kalle det god kundeservice Det er noe av jobben ved å være postansvarlig og ikke ekstra kundevennelig. så er det ikke artig og måtte lete gjenom 150 pakker også oppdage at pakken ikke kommer før dagen etter fordi den lå på terminalen og ikke postkontoret Hvis dere må det så vil jeg si dere har dårlig orden og masse rot i pakkeystemet deres. Pakkene skal ligge etter de to siste nummerene i sporingsnummerene (for post i butikk, ukjent for posthandel.) en annen side av det igjen er at når pakker blir levert ut uten seddel så kommer gjerne kunden enda engang inn når seddelen er kommet og lurer på om det er en pakke til og nok engang må en lete gjenom de samme pakkene hehe uff =P Som nevnt ovenfor, hvis dere har orden skal dette være ok. Alle pakker som er utlevert skal være skannet og registrert i systemet før kl 24 samme dag. Hvis den personen har hentet pakke før og du antar at det er samme pakke er det bare å søke i postalen (hvis det ikke er tungvint å skrive inn noen tall da). Hvis det er orden så skal denne pakken da være registrert utlevert. Mitt beste tips er spor pakken på posten.no er den ankommet postkontoret så tar du utskrift av siden og tar den med enklere kan det ikke bli. Og til han som foreslo 2 siste sifrene så er det ikke alltids det hjelper heller større kontor bruker 3 siste sifrene spess opp mot jul osv .. =P Jo, det kan bli enklere hvis du har legetimasjon, kan ditt eget navn, vet avsender, om det er i oppkrav eller ikke, de to siste siffrene (for post i butikk) og vet at den har ankommet butikken. Det er et fett for de som jobber der om du har de to siste siffrene eller hele remsen med tall, de leter fortsatt etter pakken på de to siste siffrene. ikke ment som noen hyllest til posten dette heller en liten howto få pakken din når den er kommet Vel noen feil i howto en din, det er sånne som deg me den innstillingen der som ødelegger for oss som prøver å gjøre enn god jobb i post i butikk, det er sånne med en slik holdning som ødelegger ryktet til post i butikk. Det var en av grunnene jeg sluttet i post i butikk, mange av de på support ga regerett blaffen i kundene, hvis dere hadde hørt halvparten av det de hadde sagt hadde dere blitt sjokert. Dessuen var det for de som driver post i butikk useriøst og skaper dårlig rykte for oss som vil yte en god service og gjøre jobben vår best mulig. Det er ikke alle som er dårlig og kvaliteten er fra mildt sagt elendig til helt supert. (Har vært borti en PIB som hadde så elendig service at jeg sndte inn en klage, kundebehandleren hadde ikke postansvarlig kurs heller). Hvis de nekter dere å finne fram\ utlevere en pakke hvis dere ikke har henteseddel (opplevd det), be de slå opp i kjedehåndboken på postalen og\ eller ringe support. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har aldri blitt spurt om legitimasjon på Posten, og jeg har da hentet en del pakker. Den siste pakken jeg hentet var en forhåndsbetalt pakke til 3000 kr, ingen leg da heller. Dårlig av Posten. ja eller dårlig av avsender som er kunden i denne saken finnes produkter som krever det du er ute etter , men som alt annet i landet koster dette Hvis det er rekommendert u sikter til så finnes ikke dette på pakker kun brev. Og hvis varen veier fra 1 kg og oppover taper man penger på å sende det som brev, forresten brev grensen er maks 2 kg. Rikky: Det er tillit systemet er bygd opp av, dessuten er det svært sjelden at slikt skjer (ar aldri opplevd eller ørt om det). Hvis i værste fall noen skulle hendte ut en pakke i ditt navn så er posten pliktig til å erstatte den pakken. Så uansett taper ikke du på det. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det er egentlig litt rart at ikke dette har blitt den nye norske folkesporten; å bestille og betale en vare, få naboen til å hente den ut med sporingsnummeret og signere "Donald Duck" på Posten. Så drar du til posten dagen etter med den fulle pakkelappen og krever å få utlevert pakka di. Hva pokker gjør Posten da? De spør jo aldri om legitimasjon, sjekker aldri hva slags navn man skriver og aner jo selvfølgelig ikke hvem naboen er. (Dette gjelder spesielt Post-i-Butikk) Enklere måte å duplikere kostbart utstyr skal man lete lenge etter Vel dette kan du gjøre , men husk på oppi dette at det ikke du som har kunde forholdet , det er avsender som er kunden mao kan du ikke kreve og få den utlevert Dette vil også igjen avsløres av kamera osv ... ufo: Det er straffbart å skrive under med falskt navn, dokumentforfalskning kalle dette og er SVÆRT negativt å ha på rullebladet. De fleste butikker har installer kamera, fingeravtrykk finnes på henteseddelen og hvis den post ansatte har peiling så sjekker hun\han underskriften diskret. Hvis det er noe tull der er det bare å spørre om legitimasjon, noe de faktisk kan gjøre. virtouz: Jo mottager kan kreve å få den utlevert og jo han er også kunde på lik linje med avsender ( Posten er bindeleddet mellom avsender og mottaker). Men uansett hvis mange gjør dette så vil enden på visa bli at alle må vise legitimasjon og det blir like strengt som utlevering av rekommenderte brev. Det er et tillitsforhold, bryter en eller flere det foholdet der flere ganger så blir det ødelagt av oss andre. Et fint eksempel på dette er alle som stjeler i butikker, uten de så hadde det ikke vært fordyrende sikkerhets utstyr om kamera, alarmer, fargepatroner etc. Så hvis du har tenkt å gjøre noe som det ufo, så skal du vite at du er med å ødelegge tillitsforholdet Posten har til sine kunder, jeg ble faktisk ganske sjokkert over dette selv når jeg startet å jobbe i Post i Butikk. Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Det er egentlig litt rart at ikke dette har blitt den nye norske folkesporten; å bestille og betale en vare, få naboen til å hente den ut med sporingsnummeret og signere "Donald Duck" på Posten. Så drar du til posten dagen etter med den fulle pakkelappen og krever å få utlevert pakka di. Hva pokker gjør Posten da? De spør jo aldri om legitimasjon, sjekker aldri hva slags navn man skriver og aner jo selvfølgelig ikke hvem naboen er. (Dette gjelder spesielt Post-i-Butikk) Enklere måte å duplikere kostbart utstyr skal man lete lenge etter Vel dette kan du gjøre , men husk på oppi dette at det ikke du som har kunde forholdet , det er avsender som er kunden mao kan du ikke kreve og få den utlevert Dette vil også igjen avsløres av kamera osv ... ufo: Det er straffbart å skrive under med falskt navn, dokumentforfalskning kalle dette og er SVÆRT negativt å ha på rullebladet. De fleste butikker har installer kamera, fingeravtrykk finnes på henteseddelen og hvis den post ansatte har peiling så sjekker hun\han underskriften diskret. Hvis det er noe tull der er det bare å spørre om legitimasjon, noe de faktisk kan gjøre. virtouz: Jo mottager kan kreve å få den utlevert og jo han er også kunde på lik linje med avsender ( Posten er bindeleddet mellom avsender og mottaker). Men uansett hvis mange gjør dette så vil enden på visa bli at alle må vise legitimasjon og det blir like strengt som utlevering av rekommenderte brev. Det er et tillitsforhold, bryter en eller flere det foholdet der flere ganger så blir det ødelagt av oss andre. Et fint eksempel på dette er alle som stjeler i butikker, uten de så hadde det ikke vært fordyrende sikkerhets utstyr om kamera, alarmer, fargepatroner etc. Så hvis du har tenkt å gjøre noe som det ufo, så skal du vite at du er med å ødelegge tillitsforholdet Posten har til sine kunder, jeg ble faktisk ganske sjokkert over dette selv når jeg startet å jobbe i Post i Butikk. Han kan nok desverre ikke det , kundeforholdet er mellom posten og avsender Bare se hva som skjer når en pakke blir skadet , rette veien da er at du går hjem og plukker opp telefonen og forklarer butikken du har kjøpt oss hva som har skjedd og de må da igjen levere inn de rette skjema for at saken går videre. Dette er etter boken , men vet det er mangen som går andre veien .... Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Mye rart her Driver selv post i butikk , skal ikke si hvilken Har du i det minste postansvarlig kurs?? Når det gjelder legetimasjon kreves dette kun ved Rekomanderte sendinger , er vel kanskje en noe dårlig løsning , men en skal jo selv sikre sin egen postkasse skal til dels være enig der ( går begge veier ). Spørr om det samme som ovenfor igjen, fordi da vet du at du kan kreve legetimasjon når personer henter pakker (hvis de er ukjente for deg), eller det ligger ved et fraktsendingsordre. i noen tilfeller kan butikken være så snill og lete gjenom men dette er helt opp til butikken og vil være en ekstra tjeneste ( noen vil gjerne kalle det god kundeservice Det er noe av jobben ved å være postansvarlig og ikke ekstra kundevennelig. så er det ikke artig og måtte lete gjenom 150 pakker også oppdage at pakken ikke kommer før dagen etter fordi den lå på terminalen og ikke postkontoret Hvis dere må det så vil jeg si dere har dårlig orden og masse rot i pakkeystemet deres. Pakkene skal ligge etter de to siste nummerene i sporingsnummerene (for post i butikk, ukjent for posthandel.) en annen side av det igjen er at når pakker blir levert ut uten seddel så kommer gjerne kunden enda engang inn når seddelen er kommet og lurer på om det er en pakke til og nok engang må en lete gjenom de samme pakkene hehe uff =P Som nevnt ovenfor, hvis dere har orden skal dette være ok. Alle pakker som er utlevert skal være skannet og registrert i systemet før kl 24 samme dag. Hvis den personen har hentet pakke før og du antar at det er samme pakke er det bare å søke i postalen (hvis det ikke er tungvint å skrive inn noen tall da). Hvis det er orden så skal denne pakken da være registrert utlevert. Mitt beste tips er spor pakken på posten.no er den ankommet postkontoret så tar du utskrift av siden og tar den med enklere kan det ikke bli. Og til han som foreslo 2 siste sifrene så er det ikke alltids det hjelper heller større kontor bruker 3 siste sifrene spess opp mot jul osv .. =P Jo, det kan bli enklere hvis du har legetimasjon, kan ditt eget navn, vet avsender, om det er i oppkrav eller ikke, de to siste siffrene (for post i butikk) og vet at den har ankommet butikken. Det er et fett for de som jobber der om du har de to siste siffrene eller hele remsen med tall, de leter fortsatt etter pakken på de to siste siffrene. ikke ment som noen hyllest til posten dette heller en liten howto få pakken din når den er kommet Vel noen feil i howto en din, det er sånne som deg me den innstillingen der som ødelegger for oss som prøver å gjøre enn god jobb i post i butikk, det er sånne med en slik holdning som ødelegger ryktet til post i butikk. Det var en av grunnene jeg sluttet i post i butikk, mange av de på support ga regerett blaffen i kundene, hvis dere hadde hørt halvparten av det de hadde sagt hadde dere blitt sjokert. Dessuen var det for de som driver post i butikk useriøst og skaper dårlig rykte for oss som vil yte en god service og gjøre jobben vår best mulig. Det er ikke alle som er dårlig og kvaliteten er fra mildt sagt elendig til helt supert. (Har vært borti en PIB som hadde så elendig service at jeg sndte inn en klage, kundebehandleren hadde ikke postansvarlig kurs heller). Hvis de nekter dere å finne fram\ utlevere en pakke hvis dere ikke har henteseddel (opplevd det), be de slå opp i kjedehåndboken på postalen og\ eller ringe support. orker ikke skrive langt fordi vi er veldig uenige , i mine øyner er det folk som deg som ødlegger konseptet ved og gå utover det du skal , da vil kunden igjen tro at det er slik det fungere og en vil få en forskjellsbehandling som er mellom diverse piber i dag. Grunnen til at vi er veldig uenige er at du har bare sett ene siden av saken , og ikke driftsiden i en hel butikk. Jeg har 3 postkurs som du lurer på 2 av dem går på pib , det andre er fra min tidligere jobb med posten totalt 12 år. Les gjenom mine forgie innlegg engang til før du svarer neste gang... Lenke til kommentar
virtouz Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Jeg har aldri blitt spurt om legitimasjon på Posten, og jeg har da hentet en del pakker. Den siste pakken jeg hentet var en forhåndsbetalt pakke til 3000 kr, ingen leg da heller. Dårlig av Posten. ja eller dårlig av avsender som er kunden i denne saken finnes produkter som krever det du er ute etter , men som alt annet i landet koster dette Hvis det er rekommendert u sikter til så finnes ikke dette på pakker kun brev. Og hvis varen veier fra 1 kg og oppover taper man penger på å sende det som brev, forresten brev grensen er maks 2 kg. Rikky: Det er tillit systemet er bygd opp av, dessuten er det svært sjelden at slikt skjer (ar aldri opplevd eller ørt om det). Hvis i værste fall noen skulle hendte ut en pakke i ditt navn så er posten pliktig til å erstatte den pakken. Så uansett taper ikke du på det. En kan ha ett rekomandert brevpost oppkrav. osv .. dette er nytt siste året fra blant annet utlandet. Og hvor du har før kl24 fra det skulle jeg likt og vite vi er åpent langt lengre enn det. Og ved duplikat kommer lappen ofte sentralt fra så dette har nada niks med rot i kontoret og gjøre Jeg tror faktiskt at vi er blant de i landet som er lengst åpen er ikke sikker på dette , men blant de 10 hvertfall. Føler ikke at jeg ødlegger noe og hadde akkurat en kundeundersøkelse i området hvor jeg driver , og der toppet vi i hele Hordaland og nok engang det er ikke ett fett om en har de 2 siste eller hele remsen , det er ikke noe regel for piber at de skal lagres på de 2 siste det kommer helt ann på mengden pakker den aktuelle piben har. har de mangen går de på ett 3 siffer system og da står du der med skjegget i post kassen =P Endret 28. oktober 2004 av virtouz Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 (endret) Det er forresten ganske stor delay på pakkesporingen på nettet.. har opplved at det oppdateres der flere timer etter pakken er scannet inn. Dette kommer av at i PIB, så bruker de en håndterminal til å scanne pakkene. Denne terminalen blir gjerne ikke tømt for data med en gang. Dette blir som regel gjort når de er ferdig med å registrere pakkene som er kommet denne dagen. Og siste gang når de stenger for kvelden. Dataene som er lagret i håndterminalen kryper ikke av seg selv til dockingstasjonen... i noen tilfeller kan butikken være så snill og lete gjenom men dette er helt opp til butikken og vil være en ekstra tjeneste ( noen vil gjerne kalle det god kundeservice Det er noe av jobben ved å være postansvarlig og ikke ekstra kundevennelig. Her misforsto du vel gjerne hva virtouz mente. Han mente nok før at de var registrert og lagt inn i hyllene. Da kan man ikke kreve å få utlevert pakken, pga at det vil bli mye ekstraarbeide. Men vet at mange gjør det... Endret 28. oktober 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 så er det ikke artig og måtte lete gjenom 150 pakker også oppdage at pakken ikke kommer før dagen etter fordi den lå på terminalen og ikke postkontoret Hvis dere må det så vil jeg si dere har dårlig orden og masse rot i pakkeystemet deres. Pakkene skal ligge etter de to siste nummerene i sporingsnummerene (for post i butikk, ukjent for posthandel.) Tror ikke du er helt med på hva virtouz mente. Dersom noen spør etter en pakke uten sporingsnummer, hvordan skal du da vite de 2 siste nummerene som angir hylleplassering. Da har du ikke annet valg enn å i verste fall lete gjennom samtlige pakker. Når det gjelder henteseddel så skal denne ankomme samme dag som pakken ankommer postkontoret. Jobber selv i PiB og det hender ofte at folk kommer innom og spør om det har kommet en pakke til de. Jeg spør alltid om de har fått hentelapp, hvis ikke så går jeg gjennom pakkene (den servicen synes jeg vi bør tilby). I 95% av tilfellene ender jeg opp med at pakken ikke ligger hyllene. Da må jeg hver gang understreke at hentelapp kommer samme dag som pakken ankommer postkontet. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 ufo: Det er straffbart å skrive under med falskt navn, dokumentforfalskning kalle dette og er SVÆRT negativt å ha på rullebladet. De fleste butikker har installer kamera, fingeravtrykk finnes på henteseddelen og hvis den post ansatte har peiling så sjekker hun\han underskriften diskret. Hvis det er noe tull der er det bare å spørre om legitimasjon, noe de faktisk kan gjøre. Er nok litt forskjellig fra PIB til PIB, men den oppfatningen jeg har av PIB i området rundt her (7-8 forskjellige steder), er at sikkerhet et et fremmedord som står feil oppført under "Q" i ordboka. Regner meg jeg kunne valsa inn på PIB her hos meg, iført Zorro-maske og dødssexy grønne tights, skrevet under med "Dette R. Ingenunderskrift" og spankulert ut med varer for mange tusen kroner. Helsikke heller, en PIB et par mil unna, glemte å låse inn pakkene for kvelden. Stod en hel natt ulåst UTE i friluft !! Hva skal de ta fingeravtrykk av da? Fingeravtrykket det har, er jo naboens ... og sjangsen for at de skal finne igjen ansiktet hans er jo mikroskopisk.... selv hvis politiet gidder å etterforske. De gidder jo ikke etterforske innbrudd, biltyverier, hærverk osv osv ... hva i all verden får deg til å tro at de gidder å etterforske en "bortkommen pakke"? Her stenger politiet klokka 16.00 på fredag og åpner ikke igjen før 08:00 på mandag. Men nei, for de av dere som lurer; jeg er en ærlig sjel og kommer ikke til å prøve et slikt stunt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Virtouz: I regionen våres så fikk vi stadig påminnelse om det. Det kommer på kvalitetsmålingen hver uke, da er kravene før kl 24 at håndterminalen skal være tømt. Du har rett i at det er lettere med hele sporingsnummeret. Audioslave: Vi fikk alltid pakker og brev en time butikken åpnet slik at vi skulle ha tid til å registrere og behandle dem. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Så det er ikke slik at pakkesporingssystemet er tregt... det er bare trege postansatte som ikke tømmer håndterminalene for data ofte nok? Med dagens teknologi, ville det være en smal sak å ha en scanner som hele tiden sendte dataene trådløst til en mottaker... for innscanningen av pakkene foreår vel på samme sted hver eneste dag, ikke sant? Om det hadde vært rutine at dataene fra håndterminalen skulle tømmes innen en time, så hadde det vært en maksimum forsinkelse i pakkesporingen på 1 time. Slik det er nå, så kan man levere inn en pakke klokka 8 om morgenen, og ikke finne den på pakkesporing før midnatt? Hvis det skal være så tregt, så er det jo omtrent ikke noe poeng i å ha et slikt system. Oppfordringen til postansatte bør da være at de skal tømme håndterminalen for data så ofte de kan Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Audioslave: Vi fikk alltid pakker og brev en time butikken åpnet slik at vi skulle ha tid til å registrere og behandle dem. Enkelte PIBer får pakkene på ettermiddagen. Disse skal egentlig ikke leveres ut før dagen etter. Men de blir nok registrert når det er ledig tid. De er nok disse pakkene virtouz mener at det ikke er krav til at noen må lete gjennom, for å kunne levere ut til en kunde. Og det stemmer veldig godt. De skulle egentlig ikke vært registrert og gjort klar før neste morgen. Dette vet jeg selv er en helsikkes jobb. Jeg har selv holdt på med dette. Og at kunden kommer på døra og spør etter en pakke som han egentlig ikke har krav på enda. Men mange krever at vi skal endevende burene for å finne de. Jeg hadde ofte 10 bur med pakker som skulle kjøres ut, det ville tatt meg masse tid å lete gjennom disse hver gang en kunde kom på døra. Tid jeg heller brukte for at alle pakkene skulle komme ut før tidsfristen... Så det er ikke slik at pakkesporingssystemet er tregt... det er bare trege postansatte som ikke tømmer håndterminalene for data ofte nok? Med dagens teknologi, ville det være en smal sak å ha en scanner som hele tiden sendte dataene trådløst til en mottaker... for innscanningen av pakkene foreår vel på samme sted hver eneste dag, ikke sant? Om det hadde vært rutine at dataene fra håndterminalen skulle tømmes innen en time, så hadde det vært en maksimum forsinkelse i pakkesporingen på 1 time. Slik det er nå, så kan man levere inn en pakke klokka 8 om morgenen, og ikke finne den på pakkesporing før midnatt? Hvis det skal være så tregt, så er det jo omtrent ikke noe poeng i å ha et slikt system. Oppfordringen til postansatte bør da være at de skal tømme håndterminalen for data så ofte de kan Det er nok mange som tømmer den flere ganger hver dag. Men på plasser hvor det er et jevnt sig av kunder som skal hente pakker, må håndterminal stå klar hele tiden. Hva ville du sagt om du kom for å hente en pakke og du fikk til beskjed at det ikke gikk ann, fordi at håndterminalen sto til tømming av data. Håndterminalen skal brukes når pakken leveres ut, sånn at man får et riktig klokkeslett for utleveringen. Dessuten så må scanneren kunne taes med ved behov. La oss si at man han bestillt et bagasjelokk til en bil. Ja, posten sender faktisk slikt og i den aller aller fleste tilfeller går det helt fint. Denne vil gjerne bli stående på lageret til kunden henter det. Pga plassmangel mange plasser. Fint å kunne ta håndscanneren med seg da. Så nei håndscanneren bli ikke alltid brukt samme plass... Endret 29. oktober 2004 av Audioslave Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) *Slettet, trippelpost faktisk* Endret 29. oktober 2004 av KVTL Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) *Slettet, trippelpost faktisk* Beklager noe bugg med windowsen\nettleseren bare Endret 29. oktober 2004 av KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå