Gå til innhold

Pakkeseddler fra posten!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta en kopi av pakkesporingen og gå på posthuset og hent pakken din du...Er ikke noe problemer med og gjøre det...Vet mange som har gjort dette...Du trenger ikke pakkeseddelen for det...Eneste er at pakkesporingen må ha et referansenummer.....

Jaja, så var vi 3 stk som postet på samme tid da....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Selvsagt holder det med navnet, så lenge du har en utskrift. Legg har heller aldri jeg trengt, men de MÅ ha det referansenummeret. I tillegg ber de om navnet ditt, men det er vel kanskje kun for å verifisere at du gav rett referansenummer (Bare sjekke mottageren på pakken?)

Lenke til kommentar

En annen ting, jeg synes Posten burde/MÅ spørre om legitimasjon, spesielt på pakker som er betalt (vanlig servicepakke eller tilsvarende).

I alle tilfeller jeg skulle hente pakker som f.eks. bøker fra SitePoint fra USA har jeg bare trengt å vise lappen og pakken er da min, uten underskrift eller fremvisning av legitimasjon, så det vil si at en liten dritunge kan gå i postkassa mi for å ta posten min, og han ser en lapp, wops, der var min pakke henta ut!

Lenke til kommentar
I alle tilfeller jeg skulle hente pakker som f.eks. bøker fra SitePoint fra USA har jeg bare trengt å vise lappen og pakken er da min, uten underskrift eller fremvisning av legitimasjon, så det vil si at en liten dritunge kan gå i postkassa mi for å ta posten min, og han ser en lapp, wops, der var min pakke henta ut!

Når jeg henter pakker holder det som oftest med nummeret, men jeg må ALLTID signere for at jeg har mottatt pakken. Hvis jeg ikke har med lappen tar de en kopi av den som er på pakken slik at jeg kan signere der.

Tror det er litt ulik service når det gjelder dette. Har hørt om folk som ikke har fått ut pakken når de ikke har med lappen. Selv har jeg gode erfaringer. Til og med etter stengetid hjelper de til med å lete gjennom usorterte pakker slik at jeg slipper å vente til neste dag.

Det er forresten ganske stor delay på pakkesporingen på nettet.. har opplved at det oppdateres der flere timer etter pakken er scannet inn.

Lenke til kommentar
En annen ting, jeg synes Posten burde/MÅ spørre om legitimasjon, spesielt på pakker som er betalt (vanlig servicepakke eller tilsvarende).

Kjenner til det... akkurat den delen er jeg jævlig skeptisk til.

Lett å bli lurt der...

Lenke til kommentar

Det er egentlig litt rart at ikke dette har blitt den nye norske folkesporten; å bestille og betale en vare, få naboen til å hente den ut med sporingsnummeret og signere "Donald Duck" på Posten. Så drar du til posten dagen etter med den fulle pakkelappen og krever å få utlevert pakka di.

Hva pokker gjør Posten da? De spør jo aldri om legitimasjon, sjekker aldri hva slags navn man skriver og aner jo selvfølgelig ikke hvem naboen er. (Dette gjelder spesielt Post-i-Butikk)

Enklere måte å duplikere kostbart utstyr skal man lete lenge etter :roll:

Endret av ufo
Lenke til kommentar
Det er egentlig litt rart at ikke dette har blitt den nye norske folkesporten; å bestille og betale en vare, få naboen til å hente den ut med sporingsnummeret og signere "Donald Duck" på Posten. Så drar du til posten dagen etter med den fulle pakkelappen og krever å få utlevert pakka di.

Hva pokker gjør Posten da? De spør jo aldri om legitimasjon, sjekker aldri hva slags navn man skriver og aner jo selvfølgelig ikke hvem naboen er. (Dette gjelder spesielt Post-i-Butikk)

Enklere måte å duplikere kostbart utstyr skal man lete lenge etter :roll:

hmm! Dæven nå satt du meg på en plan som Egon ville sagt! :!:

Nå har vel alle post"hus" kamera overvåking. Er det ikke mulig at de kan ta dette i bruk for å avsløre svindel? Eller kanskje det blir for mye pes å se gjennom dette.?!

:hmm:

Lenke til kommentar
Nå har vel alle post"hus" kamera overvåking. Er det ikke mulig at de kan ta dette i bruk for å avsløre svindel? Eller kanskje det blir for mye pes å se gjennom dette.?!

De har sikkert klokkeslettet da pakken ble hentet, så det er sikkert ikke så mye pes.

Lenke til kommentar
Vel, blir naboen busta, så risikerer han en en rimelig stor sort flekk på rullebladet sitt..hadde du risikert det? De som hadde risikert, de driver nok med mer effektive måter å "tjene" penger på...

Må bare si meg enig her. Å begynne med forfalsking av underskrifter er ikke det smarteste karriere trekket i alle fall :no:

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...