Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Adsl til hjemmebruk..

Anbefalte innlegg

Eg skal kjøpe adsl og har sett en rekke av tilbud på nettet. Men tele2 er billigere enn telenor på laveste farten, og eg har ikkje stor peiling på det greiene der. lurer på hva eg ska velge og om det er stor forskjell fra telenor til tele2? Har 2 maskiner som eg koble opp..

Takk for svar..

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut www.bluecom.no hvis du skal koble til flere enn 1 pc på internett. De gir ut opp til 5 ip'r over dhcp, slik at du i praksis slipper å bruke en bredbåndsrouter, men da heller kun trenger en hub/switch.

Lenke til kommentar
lurer på hva eg ska velge og om det er stor forskjell fra telenor til tele2? Har 2 maskiner som eg koble opp..

Det er nok ikke så store forskjellen, Online har noe Icanal surr med "video" over ADSL og noen spill men det er neppe verd pengene.

Så hvis du ikke har noe i mot Tele2 så kan de trygt anbefales, dog bør du sjekke ut Bluecom og Firstmile da de er svært gunstige der hvor de leverer på eget utstyr.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for nextgentel...

Vet ikke helt hvordan servicen har forbedret seg, men de ligger klart blant de billigste?

Jeg er i allfall storfornøyd, har ikke hatt et sekund nedetid, utenom 56KB linjen jeg fikk etter for sen betaling (Forøvrig det eneste jeg kan tenke meg som ngt kunne fikset på, er bedre varsling ved forfall av faktura - de har varsling, men bare på broadparkmailen, som jeg ikke bruker)

mvh. Morten

Endret av Dasset
Lenke til kommentar

Eg prøvde å sjekke om eg kunne få bredbånd med tele2 og med bluecom, men det går ikke.. Det SKAL vere bredbånds mulighet for tele2 osv. og ikke bare telenor her eg bur.. Mystisk..Kan de som ikkje bur i byane også få bredbånd?Bur egentlig litt ute på landet..men kan få telenor da.. :ermm:

Lenke til kommentar

Siden denne tråden har fått sin del av bluecom-skryt fortsetter jeg det: :D Med bluecom kommer man svært nært fast ip. Jeg har til gode å oppleve at jeg har fått endret ip så lenge maskinen min har vært på, enkelte andre store adsl-providere ser ut for å skifte ip 'på trass"en gang i døgnet elns (Er fra tid til annen koblet opp over lang tid mot broren min som har adsl fra en viss gammel monopolist, har alltid blitt brutt i løpet av natten når han har fått ny ip :thumbdown:). Etter å ha vært oppe sammenhengende i et par måneder med samme ip tok jeg ned systemet forleden fordi jeg skulle reise bort noen dager, da jeg kom tilbake fikk jeg tilbake samme ip :w00t:

Selvfølgelig, jeg får jo ikke mest lyst til å kjøpe fast ip med den servicepolicyen, men så slenger jeg ut anbefalinger fra tid til annet i stedet .. :thumbup: )

M.

Lenke til kommentar
Kan du få telenor kan du også få bluecom og tele2, på grunn av at de leverer over telenor sine linjer...

Det er nok ikke så enkelt lengre, både BC og Tele2 tilbyr ikke xDSL til private på små sentralel med få kunder selv om den er utbyggd.

Lenke til kommentar

Må eg ha bluecom fsat telefon(visst det finnst) for å få bredbånd?Da er det hvertfall litt kjipt...Får ganske sikkert litt rabatt på bluecom p.g.a medlemskap..Så en gang kommer altså bluecom til alle sentraler?Visst det kommer før våren kommer jeg sikkert til å kjøpe bluecom, :D men visst ikke blir det nok telenor eller tele2...Har mest lyst på bluecom da så...

Takk for svar..

Lenke til kommentar
Må eg ha bluecom fsat telefon(visst det finnst) for å få bredbånd?

Meg bekjent tilbyr de ikke en gang fasttelefon... Jeg har bare ADSL derifra, njet probljem.

Forresten, en teknisk ting til som jeg synes er greit med bluecom, de bruker ikke pppoe, så når nettverkskortet er oppe funker ting. :w00t: En ting mindre som kan skaffe trøbbel.

M.

Lenke til kommentar

Hei.

Hvis du ikke stiller noen spesielle krav til adsl'en annet enn at det skal gå raskt å surfe kan flere isp'er være aktuelle. Men jeg ville holdt en knapp på Telenor, Tele2 eller BlueCom. Jeg har hatt Telenor i over 1 år og har kun hatt en nedetid på 2 timer! Og kundeservicen dems er jo blandt de beste. Liker det ikke, men Telenor er et godt valg! :p

Lenke til kommentar
Forresten, en teknisk ting til som jeg synes er greit med bluecom, de bruker ikke pppoe, så når nettverkskortet er oppe funker ting. :w00t: En ting mindre som kan skaffe trøbbel.

Jeg bruker Telenor m/PPPOE og Windows er alltid oppe på nett etter nyinstallasjon, så det er vel ikke noe særlig argument. Cluet er vel at det er lagret på bredbåndsruteren :)

Telenor skifter også sjelden IP, selv etter reboot. Har aldri fått ny IP mens maskinen er igang, og veldig sjelden ved en reboot.

Lenke til kommentar
Forresten, en teknisk ting til som jeg synes er greit med bluecom, de bruker ikke pppoe, så når nettverkskortet er oppe funker ting.  :w00t:  En ting mindre som kan skaffe trøbbel.

Jeg bruker Telenor m/PPPOE og Windows er alltid oppe på nett etter nyinstallasjon, så det er vel ikke noe særlig argument. Cluet er vel at det er lagret på bredbåndsruteren :)

Telenor skifter også sjelden IP, selv etter reboot. Har aldri fått ny IP mens maskinen er igang, og veldig sjelden ved en reboot.

Vet, kun en gang imellom jeg får ny ip. Og uansett pppOe er veldig enkelt å sette opp. Det er jo bare å gå inn på WAN også skrive inn [email protected] og passord, lagre endringene og man er på nett!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt både telenor og NGT. Hadde telenor fra det mulig å få ADSL i Norge, men byttet til NGT når jeg flyttet for ca. et halvt år siden (telenor ville ikke levere der jeg bor nå). Kan ikke si jeg var skuffet med noen av dem, med telenor så byttet jeg IP så sjeldent som kanskje 2 ganger i året. Med NGT så har jeg enda ikke byttet IP. Oppetiden er tilnærmet lik 100% på begge 2.

Til tross for at det er 2 gode tjenester så har de noen forskjeller: Telenor får dårlig ping til mange servere i europa (nesten 200 til battle.net). NGT har kun 30 til samme serveren. Dette gir NGT en stor fordel hvis du spiller spill over internett. Du får bedre hastighet til en lavere pris hos NGT (stemte i alle fall når jeg byttet).

Så skal du velge mellem disse to som jeg har prøvd, så er helt klart NGT det beste valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...