Gå til innhold

Telenor ga farmor adsl til tross for tre nei!


Anbefalte innlegg

Tre ganger på to måneder har det ringt ivrige selgere til min 84 år gamle farmor for å selge henne adsl-abbonement. Siden hun er over gjennomsnittet interessert i data og elektroniske duppeditter har hun spurt barnebarna sine om dette er noe å satse på, men jeg ba henne takke nei fordi jeg rett og slett ikke liker Telenor.

Anbefalte henne heller å gå til et annet firma, eller i det minste å kjøpe gjennom en av de lokale elektroforretningene her i bygda så hun kunne ha et kjent fjes å snakke med hvis det skulle dukke opp noen problemer.

 

Denne selgeren som hun dessverre ikke husket navnet på har påstått følgende:

 

- Internetten din kommer til å gå tusen ganger raskere.

- Det koster ingenting å bruke.

 

Jeg kan være med på påstanden om at det ikke koster noe å "bruke" adsl, men det er jo ikke alle eldre damer som er kjent med at den faste månedsavgiften ikke inngår i dette. Noe denne Telenorselgeren helt sikkert var klar over. Samme fyr hadde i hvertfall ringt tre ganger, og farmor hadde sagt nei takk like mange ganger.

 

 

 

På onsdag kom da brevet fra Telenor:

 

 

"Takk for bestillingen!

 

Vi har gleden av å bekrefte følgende:

 

ONLINE ADSL Basis 704

Velkommen som Online ADSL-bruker på telefonnummer 6390xxxx. Ditt abbonement vil være klart til bruk fra 01.11.2004.

 

Etablering av Online ADSL koster kr. 790,00 og abbonementets månedspris er kr 349,00. Modem koster 490,00.

Du vil motta faktura fra oss månedlig."

 

 

Videre står det...

 

 

BESTILLING AV ADSL STARTHJELP

Vi bekrefter herved din bestilling av ADSL Starthjelp

 

 

Bla bla bla

 

Vennlig hilsen

Telenor Knut Haakon Nilsen

leder internett"

 

 

 

 

Jeg har tidligere jobbet som telefonselger i hele tre uker og vet hvordan folk liker å trikse litt med salgene sine for å tjene ekstra penger. Men for faen da..! Dette er lureri fra ende til annen. En ung selger prøver å lure en snill 84 år gammel dame til å kjøpe adsl. Jeg blir forbanna. Det er alt jeg har å si. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring de umiddelbart, vær rolig og grei, og si det slik at dersom de ikke fikser opp i dette og gir en enkel oppreising, som 100,- i avslag på hennes neste telefonregning, så vil du faktisk kreve å få 1000 ganger raskere nett til den prisen selger tilbøy. Så får vi se om de klarer det...For det har du i prinsippet krav på.

Lenke til kommentar

Kjenner ei eldre dame med svekket hørsel. Hun nekter nå å snakke med selgere, fordi for mange har utnyttet hennes svekkede hørsel, og sender henne varer hun ikke har bestilt. De påstår hun har sagt ja til å kjøpe dem, og satser på at hun skal være like treg i hodet som i ørene. Noe som selvfølgelig ikke er tilfelle.

 

Så advar eldre damer og menn mot å snakke med selgere på telefonen! Si til dem at de skal si nei, jeg skal ikke snakke med noen selger. Ta meg av lista, ha det bra.

Lenke til kommentar

telenor ass, når jeg ikke hadde adsl men kablel skulle jeg kjekke om jeg kunne få adsl på telenor sine sider. jeg takket nei, siden dataen var for gammel så skulle vente litt, men gjett hva som kom 5 dager etter på, modemet, og bekrefting og masse tull. en telenor gubbe kom og leverte den gadd ikke å ta den i mot, stod der i 30. min og krangla med han, og jeg vant :D satan ta telenor (etter to måneder kjøpte jeg en maskin med telenor adsl)

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

her på Opaker som jeg bor, var vi de første som bestilte bredbånd fra telenor da dem gravde fiber opp fra jernbanen. vi bestilte 12 mai i år. vi har hele tiden fått utsettinger på leveringsdato. på den "sjekk status på din bestilling" har det bare stått at bestillingen er registrert. for ca 3 uker siden fikk vi mail om at 20 okt. skulle være absolutt siste leveringsdato fra dem, da skulle dem ikke utsette det noe mer. men, 23 okt. fikk jeg en telefon (hadde enda ikke fått levert bredbånd) fra ei fra telenor, som sa dem hadde putta oss i en venteliste, uten å ha sagt ifra, og ville vite om hun skulle legge inn bestillingen vår på nytt for oss. da fyrte jeg opp. vi var de _første_ på dette stedet som bestilte, det er snart 6 mnd siden. jeg har vært hos 2 familier og satt opp bredbånd, som dem har bestilt for under 2 uker siden. (fra telenor) og her får vi vite at vi er satt i en kø, men likevel fått leveringsdatoer.

jeg sa _JA_ vi skal ha bredbånd fra dere. hun sa hun skulle skrive "haster" på bestillingen. (2-4 ukers leveringstid. dette er totalt uakseptabelt når vi har bestilt for 6mndr siden, og ikke fått, mens folk som bestilte for under 1 mnd siden har fått, og er på nett)

nå er til og med "bestillingen din er registrert" huket vekk på "status på din bestilling" på telenors sider.

dette er totalt uakseptabelt fra telenors side, dem roter for mye. om vi ikke får bredbånd i starten av neste uke, ringer jeg dem, og jeg lover jeg er ikke i godt humør da.

bra jeg ser det er flere som opplever telenor som Frekke.

Lenke til kommentar
,23/10/2004 : 11:11] Typisk telenor... send en skriftlig klage til dem.

 

Hils fra meg og be dem brenne i helvette! :devil:

Så det er bare telenor som holder på sånn? Det er flere som har sånne selgere... Vært borti en del sånne folk, men ingen av dem har vært fra telenor.

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
,23/10/2004 : 11:11] Typisk telenor... send en skriftlig klage til dem.

 

Hils fra meg og be dem brenne i helvette! :devil:

 

Så det er bare telenor som holder på sånn? Det er flere som har sånne selgere... Vært borti en del sånne folk, men ingen av dem har vært fra telenor.

Hvem har sagt at det kun er Telenor som har slike selgere?

Lenke til kommentar

He he. Hvis butikkene hadde gjort som Telenor så hadde vel alle brus skap blitt fylt opp med rus brus. "Det har ikke noe å si hvem som sier ja, bare noen gjør det" - Telenor

 

Men skulle ikke denne tråden vært flyttet?? Passer vel ikke helt inn i mobil og pda..

Lenke til kommentar
,23/10/2004 : 11:11] Typisk telenor... send en skriftlig klage til dem.

 

Hils fra meg og be dem brenne i helvette! :devil:

Så det er bare telenor som holder på sånn? Det er flere som har sånne selgere... Vært borti en del sånne folk, men ingen av dem har vært fra telenor.

Sa vel ingenting om at det bare gjaldt Telenor.... men jeg har fått telefon fra dem to-tre ganger...

 

Den ene gangen bestilte jeg uten å vite om det selv...

Lenke til kommentar

Feilen kan jo ligge hos grådige selgere som vil selge så mye som mulig for å beholde jobben sin eller tjene mer..

 

Men må man ikke lese opp en slags "erklæring" etter man har solgt noe også må den i andre enden svare ja og så tar de det opp? Kan man ikke da bare kreve å få høre på det..?

 

 

Det er uansett dårlig gjort å selge adsl til samer på 84 eller tvinge det på de.. Og når en 5-åring tar telefonen burde man heller ikke t det seriøst at de vil ha adsl.

Lenke til kommentar

Selgere er selgere.. og det finnes alltid de som vil utnytte andre i alle bransjer. Et problem er at salgsfirmaene (som jobber på oppdrag fra selskapene som skal ha tjenester solgt) ikke fører oversikt over hvilke selgere som selger til hvilke. Ihvertfall er de ikke villige til å bruke registrene i saker hvor de oppringte har følt seg lurt.

Lenke til kommentar

Vil heller sei Telefonselgere :no:

 

Desse "telenorselgarane" har aldri jobba i telenor, men Telenor har leigd inn eit selskap som desse er ansatt i. Å det er her umoralen ligg. Men selfølgeleg er eg for at telenor får virkeleg høre kva "deira" telefonselgarar gjer for å få provisjonen sin.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men må man ikke lese opp en slags "erklæring" etter man har solgt noe også må den i andre enden svare ja og så tar de det opp? Kan man ikke da bare kreve å få høre på det..?

Nei, er ikke noe krav til dette.

 

Er forsåvidt ikke et alt for stort problem, da man bare kan ringe sende dem et brev eller en e-post og skrive:

 

Hei, jeg har mottatt en vare jeg ikke har bestilt.

Den kan hentes på denne adressen. Evt kan dere sende meg ferdig frankert returemballasje så returnerer jeg varen til dere.

Er varen ikke hentet innen 30 (eller er det 90) dager beholder jeg produktet. Uansett kommer jeg ikke til å betale noenting for denne forsendelsen.

 

Min gamle jusprofessor hadde gjort dette et par ganger og bare på trass hadde han satt hardt mot hardt når varen selvfølgelig ikke ble hentet innen 30 (90)dager hadde gått. Purring og innkassovarsel hadde han også mottatt (er bare å sende et brev til innkreveren og si at du bestrider kravet, så er den saken ute av verden), men uansett hvor mye selskapene forsøkte, så ble det til at han beholdt varene han hadde mottatt uten å måtte betale noenting for de.

 

Denne fremgangsmåten kan selvfølgelig bli litt for stressende for en 84 år gammel dame, men det er ihvertfall mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...