Gå til innhold

CMOS=BIOS? HMM NEI

evo500

Anbefalte innlegg

Hvorfor forklarer alle her inne om og sette tilbake bios uansett problem som blir stilt??

"ta ut batteriet" eller "flytt sperren mellom 1-2 til 2-3 og tilbake" er jevne kommentarer

"BIOS"(windows lillebror hehe) er da vitterlig ikke dine egne innstillinger? Har du fucka Bios (skikkelig) så er det desverre stort sett kun skifte av biosbrikken eller hele skiten som nytter. Om noen føler seg støtt av dette så beklager jeg, men jeg mener så bestemt at cmos er hva som er dine egne! innstillinger i (bios)?

Så ved eventuelle #hjemmefeil# :-) så kan ikke BIOS fikses på 10 sekunder desverre :-) Men sånn bortsett fra BIOS-reperatørene her inne på forumet vil jeg MEGET gjerne få

TAKKE ALLE MEGET FOR GODE OG HJELPSOMME SVAR som sannsynligvis har hjulpet mange med problemer som har søkt etter hjelp..

Ha en fin helg :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare få gi min fulle støtte til en "ikke lite påklaget person" på forumet som jeg ser har nevnt problemet med Bios-flash flere ganger...

Du trenger IKKE flashe bios om det er unødvendig! Han/Hun (for ny jeg til og nevne hvem :love: ) Har helt rett!!!

Om din pc operere uten noen problemer :thumbup: så vil jeg holde med .... og si ikke flash! :thumbdown:

Og om du MÅ/VIRKELIG ønsker flashe biosen og ikke er sikker på hvordan det skal gjøres.....Så anbefaler jeg og ringe en venn eller noen andre som VET hvordan :w00t:

INGEN på dette forum må føle seg fornærmet pga mine utsagn

:realmad:

Ha en fin helg til ALLE medlemmer/gjester på forumet :w00t:

Lenke til kommentar
Gå til denne linken å lær du også. :cool:

http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf

Fant en feil der:

Erases the BIOS SYSTEM BLOCK (write over the data with all 0’s)

Flash kan ikke strykes ut med å skrive null. Da blir det umulig å skrive noe annet, for et bit kan bare skrives fra 1 til 0, ikke omvendt. Det er en egen ERASE kommando som setter alle bits til 1.

Når dokumentet inneholder slike elementære feil så må man jo lure på resten også?

Lenke til kommentar
Hvorfor forklarer alle her inne om og sette tilbake bios uansett problem som blir stilt??

"ta ut batteriet" eller "flytt sperren mellom 1-2 til 2-3 og tilbake" er jevne kommentarer

det er jo det som pleier å hjelpe, din tosk :p Det er hvertfall det første man gjør hvis BIOSen er gåen.

Lenke til kommentar
det er jo det som pleier å hjelpe, din tosk Det er hvertfall det første man gjør hvis BIOSen er gåen.

Er bios gåen så redder du den ikke med ta ut batteriet...

Men er OPPSETTET som du ved en eller annen overmodig (selv om ikke peiling) grunn har justert på i bios ikke virker så kan du resete cmos så bios stiller seg på standardinnstillinger igjen ved batteritrikset eller jumpermetoden (noen også 3Xmislykket start)

Ellers ok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...