Gå til innhold

pc er helt død


Anbefalte innlegg

Jeg har fått en "gammel" pc, 2år gammel p4 1.8ghz, av en kamerat etter at han fikk no problemer med det (han svidde no minne på pc'en). Han trengte det ikke lenger og jeg kunne få det når han hadde tatt delene sine, som blant annet var en psu. Vi bytta psu med det andre pc'en han hadde, men jeg var så dum å ikke sjekke om den funka. Nå er pc'en helt død, og da mener jeg ikke at den henger seg opp. Det gir ikke en eneste liten lyd fra seg. Jeg har en mistanke om at det kan være fordi vi bytta psu. Pc'en "starta" opp med den opprinnelige psu'en. Jeg sjekka manualen til hovedkortet og det står at det er 2 strøm koblinger, den vanlige ATX 20-pin ledningen, og ATX 12V ledning (firkanta plug). Den psu'en som jeg har nå mangler nemelig den sistnevnte ledningen. Er det riktig at pc'en kan bli helt død dersom den mangler ATX 12V ledningen?? Hvis ikke, hva kan det være som gjør at pc'en er helt død? Vil også si at begge psu'ene funka på de opprinnelige maskinene. Det står på hovedkortet at det er en MSI ms-6506, men jeg fant den ikke på nettsidene til MSI, men denne ms-6507 ligner veldig på det hovedkortet jeg har nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...