_Xander Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Hei. Jeg driver å mekker hjemmesiden til det kommende Holterlan, og skal lage en registrerings"form". Bruker ett system fra tdiscripts.com, har satt det opp slik det skal settes opp, men jeg får det ikke til å fungere. Er egentlig litt n00b i html programmering, og lurer på om det er noen snille sjeler her somvil hjelpe meg med å løse problemet? Koden på registreringssiden er slik: <html> <head> <meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>iregister</title> </head> <body> <form action="http://wotevah.burnpad.com/holterlan/cgi-bin/tdformmailer.cgi" method="POST"> <div style="position: absolute; width: 683px; height: 429px; z-index: 3; left: -108px; top: 71px" id="layer4"> <div style="position: absolute; width: 44px; height: 13px; z-index: 11; left: 566px; top: 341px" id="layer12"> <input type="submit" value ="Submit"></div> <div style="position: absolute; width: 233px; height: 15px; z-index: 10; left: 394px; top: 310px" id="layer11"> <input type="text" name ="Mobilnummer" size="32"></div> <div style="position: absolute; width: 233px; height: 10px; z-index: 9; left: 395px; top: 269px" id="layer10"> <input type="text" name ="Antall dager du skal være der" size="32"></div> <div style="position: absolute; width: 233px; height: 5px; z-index: 8; left: 395px; top: 231px" id="layer9"> <input type="text" name ="Antall Servere (xxkr)" size="32"></div> <div style="position: absolute; width: 233px; height: 5px; z-index: 7; left: 396px; top: 194px" id="layer8"> <input type="text" name ="Antall Datamaskiner" size="32"></div> <div style="position: absolute; width: 233px; height: 0px; z-index: 6; left: 395px; top: 154px" id="layer7"> <input type="text" name ="Din Mailadresse" size="32"></div> <div style="position: absolute; width: 233px; height: 18px; z-index: 5; left: 393px; top: 113px" id="layer6"> <input type="text" name ="Ditt Nick" size="32"></div> <div style="position: absolute; width: 233px; height: 22px; z-index: 4; left: 393px; top: 74px" id="layer5"> <input type="text" name ="Ditt navn" size="32"></div> </form> <div style="position: absolute; width: 201px; height: 14px; z-index: 13; left: 630px; top: 119px" id="layer22"> <b><font size="2">MÅ angis hvis compo</font></b></div> <div style="position: absolute; width: 201px; height: 14px; z-index: 13; left: 630px; top: 82px" id="layer21"> <b><font size="2">MÅ angis for bekfreftelse</font></b></div> <div style="position: absolute; width: 201px; height: 14px; z-index: 13; left: 630px; top: 160px" id="layer20"> <b><font size="2">MÅ angis for bekfreftelse</font></b></div> <div style="position: absolute; width: 176px; height: 9px; z-index: 12; left: 211px; top: 312px" id="layer19"> Mobilnummer:</div> <div style="position: absolute; width: 176px; height: 9px; z-index: 12; left: 211px; top: 270px" id="layer18"> Antall dager:</div> <div style="position: absolute; width: 176px; height: 9px; z-index: 12; left: 211px; top: 233px" id="layer17"> Antall servere:</div> <div style="position: absolute; width: 176px; height: 9px; z-index: 12; left: 211px; top: 196px" id="layer16"> Antall PC'er:</div> <div style="position: absolute; width: 176px; height: 9px; z-index: 12; left: 211px; top: 156px" id="layer15"> Din mailadresse:</div> <div style="position: absolute; width: 176px; height: 9px; z-index: 12; left: 211px; top: 115px" id="layer14"> Nickname:</div> <div style="position: absolute; width: 176px; height: 9px; z-index: 12; left: 211px; top: 76px" id="layer13"> Fullt Navn:</div> <input type="hidden" name="to" value="[email protected]"> <input type="hidden" name="to" value="[email protected]"> </div> <div style="position: absolute; width: 599px; height: 110px; z-index: 4; left: 98px; top: 16px; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 3px" id="layer23"> <p align="center"><b>H</b>er kan du registrere deg til LAN'et. Fyll ut nødvendig info nedenfor, og du vil innen 24 timer motta en bekreftelsesmail med en registreringskode du skal oppgi når du dukker opp ved døren. Dette for å gjøre innsjekking av gjester så enelt, raskt og effektivt som mulig. =)</p> <p align="center">-Webmaster & Crew-</div> </body> </html> Og med i dette scriptet da, så følger det med en cgi fil alt skal rettes mot i \cgi-bin ifra der filene ligger. Det er gjort, men likevel fungerer det ikke. Koden cgi filen inneholder er som følger: #!/usr/bin/perl#************************************************************************ # TD Form-Mailer 1.0 * # Scripted by T.David * # tdformmailer.cgi * # Original Creation: 9/27/99 * # Last Modified: 9/27/99 * # * # Available at http://www.tdscripts.com * # * # COPYRIGHT NOTICE * # Copyright 1999 KMR Enterprises All Rights Reserved * # * # By using this script you agree to indemnify us from any liability * # that might arise from its use. This copyright notice MUST * # remain in tact in order to legally use this script. Removal and/or * # modification of the copyright notice voids registration. * # * # You do *NOT* have permission to redistribute or sell the code for * # this program. This script is *freeware* as long as the linkback * # is kept in place. * # * # *****YOU MUST MODIFY THE VARIABLES BELOW******************************* # change to your DOMAIN, make sure to include a trailing slash / $mydomain = "http://www.tdscripts.com/"; # change to location of sendmail on your server (try the default setting 1st) # then try this one if that doesn't work: "/usr/lib/sendmail -t" $sendmailpath = "/usr/sbin/sendmail -t"; # change to YOUR email address, be sure to use the \ before the @ or script # will error out OR set to "" to let the person filling out the form # determine where the form will be sent $emailresultsto = "toddrinsureu\@earthlink.net"; # change to name you want to show in the 'to' field, if you don't care # about your email showing then put your email address here $yourname = "TDavid"; #************************************************************************ # Instructions for using tdformailer.cgi: # # 1. Upload this file via FTP in ASCII only to your cgi-bin # 2. Set permissions for script to chmod 755 tdformmailer.cgi # 3. Call tdformmailer.cgi from a form action tag in HTML # 4. You (or other party) will be emailed the results of the form. # 5. For more information please visit the website at: # # http://www.tdscripts.com/formmailer.html # #************************************************************************ ############################################################################ ### *** OPTIONAL SETTINGS *** YOU DO *NOT* HAVE TO CHANGE THIS *** ### ############################################################################ # if security option below is set to 'yes' then tdformmailer.cgi # can *ONLY* be run from forms within *YOUR* domain. Set this to 'no' # if you want to be able to run the script from any domain (default is no) $security_option = 'no'; ########################################################################## ########## Don't modify anything below this line ################# ########################################################################## $version = 'TD Form Mailer 1.0'; &parse_form; print "Content-type: text/html\n\n"; if ($security_option eq "yes") { &security; } else { &start; } sub security { $comingfrom = $ENV{'HTTP_REFERER'}; if ($comingfrom =~ m#^$mydomain#) { &start; } else { print "<p> $version can't be run from this location, sorry."; exit; } } sub start { $from = $formdata{'from'}; $email = $from; &validate_email; $to = $formdata{'to'}; if ($to eq "") { $to = $emailresultsto; } else { $email = $to; &validate_email; } $subject = $formdata{'subject'}; $contents = $formdata{'contents'}; $dropdownmenu = $formdata{'dropdownmenu'}; open(MAIL, "|$sendmailpath")|| &errormailwrite; print MAIL "To: $to \nFrom: $from\n"; print MAIL "Subject: $subject\n"; if ($dropdownmenu) { print MAIL "$dropdownmenu\n"; } print MAIL "$contents\n"; close(MAIL); print "Thank you. Your comments have been submitted as follows:"; if ($to ne $emailresultsto) { print "<p>To: $to \n"; } else { print "<p>To: $yourname\n"; } print "<br>From: $from\n"; print "<br>Subject: $subject\n"; print "<p>$dropdownmenu\n"; print "<p>$contents\n"; print "<p>\n"; &td; } sub validate_email { if ($email) { if ($email =~ /^(\w{3,20})\@{1,1}\w{2,20}\.{1,4}\w{2,4}$/) { } else { print "<p> Sorry the email address appears to be invalid."; print "<br> Please go back and re-enter your valid email address."; print "<p> It must be in the format: <b> myemail\@myisp.com "; &td; exit; } } } sub td { print "<p><small>Copyright 1999 Scripted by "; print "<a href=\"mailto:tdavid\@tdscripts.com?subject=TD Form Mailer\">TDavid</a>\n"; print "<br>$version Available at <a href='http://www.tdscripts.com'>TDscripts.com</a></small></p>"; print "</body></html>\n"; } sub parse_form { if ($ENV{'REQUEST_METHOD'} eq 'GET') { @pairs = split(/&/, $ENV{'QUERY_STRING'}); } elsif ($ENV{'REQUEST_METHOD'} eq 'POST') { read (STDIN, $buffer, $ENV{'CONTENT_LENGTH'}); @pairs = split(/&/, $buffer); if ($ENV{'QUERY_STRING'}) { @getpairs =split(/&/, $ENV{'QUERY_STRING'}); push(@pairs,@getpairs); } } else { print "Content-type: text/html\n\n"; print "<P>Use Post or Get"; } foreach $pair (@pairs) { ($key, $value) = split (/=/, $pair); $key =~ tr/+/ /; $key =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack("C", hex($1))/eg; $value =~ tr/+/ /; $value =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack("C", hex($1))/eg; $value =~s/<!--(.|\n)*-->//g; if ($formdata{$key}) { $formdata{$key} .= ", $value"; } else { $formdata{$key} = $value; } } } sub errormailwrite { print "<p>The server cannot access the sendmail program."; &td; exit; } Tusen hjertelig takk hvis noen for dette til å fungere som det skal... Det redder mye.. Hvis ikke så kan dere alltids komme opp med en annen mailform greie som er enklere og som dere kan fra før. Og siden slik den er under utvikling kan sees her. Men pass, den er langtifra ferdig da jeg har jobbet med den halvveis i 2 dager. Endret 23. oktober 2004 av Mac-Gyver Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Er du sikker på at du har gjort dette: # 1. Upload this file via FTP in ASCII only to your cgi-bin # 2. Set permissions for script to chmod 755 tdformmailer.cgi # 3. Call tdformmailer.cgi from a form action tag in HTML Prøv kanskje å bytt ut: <form action="http://wotevah.burnpad.com/holterlan/cgi-bin/tdformmailer.cgi" method="POST"> med <form action="cgi-bin/tdformmailer.cgi" method="POST"> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Samt fjerne alle inline styles, og sette ting i et eksternt stilark? Å kunne HTML/CSS gjør ting fryktelig masse lettare Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Samt fjerne alle inline styles, og sette ting i et eksternt stilark?Å kunne HTML/CSS gjør ting fryktelig masse lettare My thoughts exactly, og i den forbindelse vil jeg anbefale følgende link: Quirksmode.org - Tableless forms Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Funnet ut at dette ble ganske vrient jeg. Så derfor tok jeg kontakt med læreren min og hun var veldig hjelpevillig, selv om vi ikke skal lære noe av dette allerede nå. Så hun tok med sakene hjem og fikk hjelp av sin samboer. De fiksa sakene, og siden er blitt flyttet til skolen min sine servere. Fikk 1Gb lagring der + fri båndbredde. (såfremt den ikke brukes til store filer.) Takk for hjelpen, og tips til andre som forsøker på samme saken, ikke velg cgi script. jeg satte opp php med hjelp av læreren min og det fungerer mye bedre... (og url til siden over er ikke oppdatert, dette skjer når jeg finner igjen username/pass til dot.tk. ) Takk for svar. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det er ingenting galt med CGI, men det hjelper naturligvis hvis man faktisk kan litt Perl f. eks. og kan skrive CGI scripts selv istedet for å copy-paste fra et gratis script på nettet Cobos Lenke til kommentar
Knast Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Funnet ut at dette ble ganske vrient jeg. Så derfor tok jeg kontakt med læreren min og hun var veldig hjelpevillig, selv om vi ikke skal lære noe av dette allerede nå. Så hun tok med sakene hjem og fikk hjelp av sin samboer. De fiksa sakene, og siden er blitt flyttet til skolen min sine servere. Fikk 1Gb lagring der + fri båndbredde. (såfremt den ikke brukes til store filer.) Sorry at jeg legger ut off-t dritt og appåtil på gammel post, men _Xander; er det nannestad VGs? isåfall, hvilken lærer der kan no sånt? :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå