Gå til innhold

Alger etter 1-2 uker!

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor og hva årsaken kan vær? Har altså fått alger i cpu blokka og ved niplene, kan også se litt "grønske" i slangene, men er tynt tynt..

Jeg har brukt ac fluid middel med sterilt vann, (stod at jeg skulle ha i 2% blandet med vannet, og det vil si ekstremt lite så jeg tok 1/3 som er ca 15-20ml) Har også hatt i en hel flaske med blue motion som er 50ml. Så hva kan årsaken vær? Jeg testet systemet første dagen med bare vanligt vann, men har det noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvorfor og hva årsaken kan vær? Har altså fått alger i cpu blokka og ved niplene, kan også se litt "grønske" i slangene, men er tynt tynt..

Jeg har brukt ac fluid middel med sterilt vann, (stod at jeg skulle ha i 2% blandet med vannet, og det vil si ekstremt lite så jeg tok 1/3 som er ca 15-20ml) Har også hatt i en hel flaske med blue motion som er 50ml. Så hva kan årsaken vær? Jeg testet systemet første dagen med bare vanligt vann, men har det noe å si?

Har du brukt vanlig vann uten å skylle ut veldig godt så kan man få alger pga at det kan ligge igjenn rester av gammelt vann / springvann i radiatoren. Jeg selv bruker en hel flaske av dette ac fluid middlet i vannet pga at jeg er redd for alger.

Jeg anbefaler deg å rense systemet med veldig varmt vann (radiator og blokker) skift slanger kjøp inn litt mere ac fluid og sterilt / batteri vann.

Lenke til kommentar
Har du brukt vanlig vann uten å skylle ut veldig godt så kan man få alger pga at det kan ligge igjenn rester av gammelt vann / springvann i radiatoren. Jeg selv bruker en hel flaske av dette ac fluid middlet i vannet pga at jeg er redd for alger.

Jeg anbefaler deg å rense systemet med veldig varmt vann (radiator og blokker) skift slanger kjøp inn litt mere ac fluid og sterilt / batteri vann.

Ok, takker for hjelpa. Men da har jeg jo i vanligt vann igjen.. Men varmt skader ikke?

Lenke til kommentar

Ok, takker for hjelpa. Men da har jeg jo i vanligt vann igjen.. Men varmt skader ikke?

Eller varmt sterilt vann og som Satrucci_ sier, skyll med edikk (der lerte jeg noe nytt :thumbup: )

Lenke til kommentar

Min vannkjøling har fungert fint i åtte måneder.

Blandet i 30% frostvæske for bil (mot korrosjon og alger)

og en dose algedreper for akvarier i vannet. (Overkill :dribble:)

Pumpen går 24t i døgnet. Stillestående vann = brakkvann. :thumbdown:

Det funker som sagt. En ting til: alger trenger LYS!

Ringer det en bjelle? Mange som har lys i PCen sin.

Harry, og snop for alger... :D

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...