FlameR2k Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Noen som vet hvorfor og hva årsaken kan vær? Har altså fått alger i cpu blokka og ved niplene, kan også se litt "grønske" i slangene, men er tynt tynt.. Jeg har brukt ac fluid middel med sterilt vann, (stod at jeg skulle ha i 2% blandet med vannet, og det vil si ekstremt lite så jeg tok 1/3 som er ca 15-20ml) Har også hatt i en hel flaske med blue motion som er 50ml. Så hva kan årsaken vær? Jeg testet systemet første dagen med bare vanligt vann, men har det noe å si? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Noen som vet hvorfor og hva årsaken kan vær? Har altså fått alger i cpu blokka og ved niplene, kan også se litt "grønske" i slangene, men er tynt tynt..Jeg har brukt ac fluid middel med sterilt vann, (stod at jeg skulle ha i 2% blandet med vannet, og det vil si ekstremt lite så jeg tok 1/3 som er ca 15-20ml) Har også hatt i en hel flaske med blue motion som er 50ml. Så hva kan årsaken vær? Jeg testet systemet første dagen med bare vanligt vann, men har det noe å si? Har du brukt vanlig vann uten å skylle ut veldig godt så kan man få alger pga at det kan ligge igjenn rester av gammelt vann / springvann i radiatoren. Jeg selv bruker en hel flaske av dette ac fluid middlet i vannet pga at jeg er redd for alger. Jeg anbefaler deg å rense systemet med veldig varmt vann (radiator og blokker) skift slanger kjøp inn litt mere ac fluid og sterilt / batteri vann. Lenke til kommentar
FlameR2k Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Har du brukt vanlig vann uten å skylle ut veldig godt så kan man få alger pga at det kan ligge igjenn rester av gammelt vann / springvann i radiatoren. Jeg selv bruker en hel flaske av dette ac fluid middlet i vannet pga at jeg er redd for alger. Jeg anbefaler deg å rense systemet med veldig varmt vann (radiator og blokker) skift slanger kjøp inn litt mere ac fluid og sterilt / batteri vann. Ok, takker for hjelpa. Men da har jeg jo i vanligt vann igjen.. Men varmt skader ikke? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har du brukt vanlig vann uten å skylle ut veldig godt så kan man få alger pga at det kan ligge igjenn rester av gammelt vann / springvann i radiatoren. Jeg selv bruker en hel flaske av dette ac fluid middlet i vannet pga at jeg er redd for alger. Jeg anbefaler deg å rense systemet med veldig varmt vann (radiator og blokker) skift slanger kjøp inn litt mere ac fluid og sterilt / batteri vann. Ok, takker for hjelpa. Men da har jeg jo i vanligt vann igjen.. Men varmt skader ikke? Eller varmt sterilt vann og som Satrucci_ sier, skyll med edikk (der lerte jeg noe nytt ) Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) Min vannkjøling har fungert fint i åtte måneder. Blandet i 30% frostvæske for bil (mot korrosjon og alger) og en dose algedreper for akvarier i vannet. (Overkill ) Pumpen går 24t i døgnet. Stillestående vann = brakkvann. Det funker som sagt. En ting til: alger trenger LYS! Ringer det en bjelle? Mange som har lys i PCen sin. Harry, og snop for alger... Endret 25. oktober 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Pumpen går 24t i døgnet. Stillestående vann = brakkvann. Hvordan i all verden klarer du å få sjøvann i systemet ditt når vannet står stille? Lenke til kommentar
warlord Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Brakkvann får man når ferskvann møter saltvann og blandes f.eks en elv som renner ut i havet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå