Gå til innhold

BIOS Recovery Method.

oblivian

Anbefalte innlegg

Yup, en dag måtte det skje...

Skulle oppdatere BIOS idag, fulgte vanlig prosedyre som jeg alltid har gjort. Flash eraser BIOS, programmerer og så når den skal verifisere får jeg feilmelding. Oppdateringen står å looper noen ganger før til slutt den sier at oppdateringen ikke gikk. Går ut til shell. Bra nervøs prøver jeg andre disketter og eldre BIOS'er, men med samme resultat. Til slutt må jeg bare boote å håpe på det beste. :innocent:

Nå er maskinen helt svart. Det siste jeg prøver på nå er BIOS recovery. AMIBIOS har en funksjon når alt går til helvete så kan man legge BIOS imaget på en diskett, kalle den AMIBOOT.ROM, slå på maskinen og holde CRTL-HOME inne simultant. Så skal BIOS automatisk finne både diskettstasjon og ROM'en... Men ingenting skjer! Alt er stille som i graven.

Hovedkort: MSI 875P NEO FIS2R (MS-6758)

Er det noen som har noen tips? Er det håp? Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kondolerer :no: Aldri hyggelig med sånne problemer. :thumbdown:

Har en annen tråd hvor jeg nevner bios-flash negativt, mener ikke støte deg der.

Men siden du har MSI hovedkort så vil jeg informere om at jeg har vert på demmers hjemmeside i forbindelse med et MSI-kort til en venn. Og der sto det en del om en (krise-fiks) ved "feilflashing"

For trøtt til og sjekke ut hva det står der nå, men håper på vegne av deg at det var så oppløftende som det så ut ved "lett" lesing :-)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...