Gå til innhold

harddisk kabinett for laptop

cyberho

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har en Laptop som harddisken er tatt ut av.Kjører nå linux knoppix på den men tenker det hadde vært greit med en harddisk på den pc en og. Så litt rundt og fant da dette harddisk kabinettet.: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3820

Noen som har erfaringer med dette kabinettet? Kan jeg kjøre OS gjennom USB på en laptop? så igjen forskjellige boot rekkefølger og deriblandt var det ikke USB..

eventuelle skrivefeil må bare overses, er sykt trøtt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du i bios ikke får satt maskinen til å boote fra usb, tviler jeg på at det går. Jeg ville kontaktet produsenten av maskinen enten per web eller email og etterspurt en biosupdate eller liknende som lar deg gjøre dette. Har forresten en 40GB 2.5" disk liggende 4200rpm. Fujitsu av merke. PM hvis du er interessert...

Mulig dette er litt på kanten av forumets retningslinjer, men jeg føler det er relevant for trådstarters problem.

Lenke til kommentar
umh... kan hende jeg tar veldig feil her, men ligger ikke usb og hdd driverne i windows? isåfall, hvordan skal man kunne boote fra en sånn disk?

men igjen, så har ikke jeg peiling! :D

tror det skal kunne gå an og boote fra usb , i allefall med nyere pc'er , så jeg får høre med HP om hvilken evt. BIOS oppdatering jeg trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...