Gå til innhold

Kabinettvifter.. hvilke??

ebola

Anbefalte innlegg

vel.. jeg har en globalwin CAK38.... den bråker, for å si det mildt... :smile:

jeg tenkte at jeg kanskje kunne bytte den vifta som sitter på med en annen 60mm vifte..

hvilken av disse viftene er best(mest kjøling og minst støy)?

SanyoDenki 60mm vifte fra 3dfxcool.no

Case60HO-FAN også fra 3dfxcool.no

og alle 60x60x25 viftene på microplex.no

-ebola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kunne du da ha funnet ut selv.

Papst viftene (ihvertfall de jeg har vært borti) flytter ekstremt mye luft, særli pga utvalget i hver klasse. Jeg har gått fra tanken på 60mm og heller satt en 80mm delta på med funnel på min Thermalright SK6.

Har ikke testa enda, men det _må_ bare bli liv med 69cfm. Har selvsagt kjøpt en rheostat til den for å ikke få tømmermenn i Windows :smile:

Så kanskje funnel kunne være en tanke?

Lenke til kommentar

Jeg ville satset på enten 612NGH eller 612NGN fra Microplex. Papst lager vifter av veldig høy kvalitet, så selv om det ikke nødvendigvis ser ut som det beste valget ut fra spesifikasjon og pris, lønner det seg etter litt bruk. De er også relativt støysvake i forhold til ytelse.

Til kjøleren din ville jeg ikke gått noe lavere enn NGN (24,1CFM 35dB) med den noe mer bråkete NGH (27,1CFM 38dB) som alternativ. NGHH (33CFM 43dB) flytter betydelig mer luft, men bråker vesentlig mer - dog ikke så mye som den du allerede har.

Lenke til kommentar

ok.. jeg smurte litt tykt på når jeg sa det var 60 db... globalwin mener at det er 46,5dB.. men alikevel utrolig mye!!

det men å feste en 80mm på hadde jo ikke vært så dumt..

8412NGM (fra micorplex) bli bra? 26dB og 58m2/t

det skulle jo holde i massevis...

er enermaxviftene stilige? du kan jo justere hastighet og de er billigere..

Lenke til kommentar

Er selvsagt enig med Kaktus, 80mm gir deg mye mer kjøling i forhold til kroner og støy, forutsatt at du monterer den skikkelig. Enermax'ene ser ikke dumme ut med hastighetsstyring til den lave prisen, men de er så absolutt ikke av Papst-kvalitet. Jeg veit ikke helt hvordan disse nye er, men 80-millimeteren i min Enermax EG-351P-VE begynte å knake og bråke en del etter et snaut år. Ble bedre etter at jeg fikk den ned på 5V.

Tror kanskje jeg ville gått et hakk opp fra 8412 NGM hvis du ikke vil gå ned på kjøleeffekt. Den flytter jo bare 34CFM luft, i forhold til Delta-vifta som flytter 38CFM ved høyere trykk. Men så var det støyen, da...

Lenke til kommentar

jeg skulle også hatt vifter til kabinettet mitt, og har tenkt litt på en 120mm som jeg kjører på 6-8 volt for at den ikke skal bråke mye. 120mm ved 6volt vil vel likevl flytte like mye luft som 60 eller 80 mm, eller ??

glad for tilbakemeldinger/erfaringer ang 120mm vifter ..

/kristian

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-09-07 13:15, b-boy-k skrev:

jeg skulle også hatt vifter til kabinettet mitt, og har tenkt litt på en 120mm som jeg kjører på 6-8 volt for at den ikke skal bråke mye. 120mm ved 6volt vil vel likevl flytte like mye luft som 60 eller 80 mm, eller ??

glad for tilbakemeldinger/erfaringer ang 120mm vifter ..

/kristian

Jeg har selv en 120mm vifte (MaxFlow) som går på 5V. Bråker lite, og flytter en god del luft (sikkert noe liknende som en 80mm på full guff). Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Ser litt på oversikten hos Microplex, og der flytter en 120mm vifte på 1600rpm/26dB mer luft enn en 80mm vifte på 3600rpm/37dB... Så jeg ville gått for en 120mm og jekket den ned et par hakk (eller : det har jeg jo allerede gjort, men jeg ville gjort det igjen :smile:...

--

Eilif Leknes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...