Dirty2 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Hei! Eg har kjøpt meg d-link air plus XtremeG "d1-624" (108 Mb) eg har og kjøpt d-link air plus XtremeG (108 Mb) pcmcia kort. Eg har nesten tilgang til internett fra eit hus som er ca 80-100 meter vekke Eg satt routeren i vinduet, tok lappetoppen under armen og endte opp 25-30 meter vekke fra hybelen. Så det eg lurer på er: om eg kjøper meg eit pci kort, vil det da klare å få kontakt lenger vekke enn eit pcmcia kort? Endret 22. oktober 2004 av Dirty2 Lenke til kommentar
Jölle_BoY Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Du kan eventuelt prøve å kjøpe et dyrere og bedre nettverkskort, eller en ny router som har lengre rekkevidde . Egentlig har jeg ingen tro på at nytt netverkskort vil fungere bedre. Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) e du sikker? hetland? Endret 22. oktober 2004 av Dirty2 Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Du kan eventuelt prøve å kjøpe et dyrere og bedre nettverkskort, eller en ny router som har lengre rekkevidde . Egentlig har jeg ingen tro på at nytt netverkskort vil fungere bedre. du seie eg kan eventuelt kjøpe eit dyrer og bedre nettveks kort,, kas du meiner,,, d e jo akkurat dette eg vil. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 bare lurer nå asså....om du har kjøpt utstyr for 2-3000 for å kobla deg opp t naboen sin internet?? Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) nei, forsvaret sitt =) og forsvaret kjøpte routeren og 10 pcmcia kort. siden eg e ikt lærling, vel,, its all for me! Muhahahahha Endret 22. oktober 2004 av Dirty2 Lenke til kommentar
Jölle_BoY Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg skrev også at jeg ikke hadde noen tro på at det ikke ville funke. Du kan sikkert prøve, men det hadde ikke vært noe jeg ville tatt sjansen på, nei. Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Vel, eg får bare strekke kabel gjennom halve huset her og se om eg kommer meg nermere,,, så leste eg om PRE-N fra belkin som kommer snart,, skjiit bra,, det skal eg ha meg dagen det kommer. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Generelt så har PCI-kort noe lengre rekkevidde enn PC-Card (PCMCIA/CardBus) på grunn av at antennen er ekstern, og at den eksterne antennen har noen justeringsmuligheter for å optimalisere signalforholdene. Den største fordelen PCI-kortene har over de fleste PC-Card, er muligheten til å bytte ut den eksterne antennen. For bruk slik som trådstarter beskriver, så vil en retningsbestemt antenne som dette ofte gi mye bedre rekkevidde. For enda bedre signal, kobler du en identisk antenne også på routeren, og retter de to mot hverandre. Har du mulighet for å plassere de to antennene med fri sikt mot hverandre, så er det enda bedre. Du skriver at du vurderer PCI-kort, og samtidig beskriver bruk av en bærbar PC og kjøp av PCMCIA-kort. Du vet at PCI-kort ikke kan brukes på bærbare? Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Hey hey,,, no kom det ein med svaret eg ville ha,,, og jepp,, eg veit at laptop ikkje støtter pci... Off to the webshop to get me a pci card! Lenke til kommentar
loe.per Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 :!: Off to the webshop to get me a pci-card sier du. Du skal altså bruke det på en desktopmaskin? Som en tidligere nevnte her, så er ikke PCI-card for lap-top. Jeg tror ikke det er noen teknisk forskjell på de to typene kort. Bortsett fra det rent fysiske. PCI-kortet passer til en slot i desktop`en og ikke i lap-top`en. Hvis du ikke får godt nok signal så sørg for å bruke en retningsantenne. Lenke til kommentar
Dirty2 Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 ja, den antenna som stikker ut er jo litt fysisk =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå