Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst Nettverks spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har kjøpt meg d-link air plus XtremeG "d1-624" (108 Mb)

eg har og kjøpt d-link air plus XtremeG (108 Mb) pcmcia kort.

Eg har nesten tilgang til internett fra eit hus som er ca 80-100 meter vekke

Eg satt routeren i vinduet, tok lappetoppen under armen og endte opp 25-30 meter vekke fra hybelen.

Så det eg lurer på er:

om eg kjøper meg eit pci kort, vil det da klare å få kontakt lenger vekke enn eit pcmcia kort?

Endret av Dirty2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan eventuelt prøve å kjøpe et dyrere og bedre nettverkskort, eller en ny router som har lengre rekkevidde :p . Egentlig har jeg ingen tro på at nytt netverkskort vil fungere bedre.

du seie eg kan eventuelt kjøpe eit dyrer og bedre nettveks kort,, kas du meiner,,, d e jo akkurat dette eg vil.

Lenke til kommentar

Generelt så har PCI-kort noe lengre rekkevidde enn PC-Card (PCMCIA/CardBus) på grunn av at antennen er ekstern, og at den eksterne antennen har noen justeringsmuligheter for å optimalisere signalforholdene. Den største fordelen PCI-kortene har over de fleste PC-Card, er muligheten til å bytte ut den eksterne antennen. For bruk slik som trådstarter beskriver, så vil en retningsbestemt antenne som dette ofte gi mye bedre rekkevidde. For enda bedre signal, kobler du en identisk antenne også på routeren, og retter de to mot hverandre. Har du mulighet for å plassere de to antennene med fri sikt mot hverandre, så er det enda bedre.

Du skriver at du vurderer PCI-kort, og samtidig beskriver bruk av en bærbar PC og kjøp av PCMCIA-kort. Du vet at PCI-kort ikke kan brukes på bærbare?

Lenke til kommentar

:!: Off to the webshop to get me a pci-card sier du. Du skal altså bruke det på en desktopmaskin? Som en tidligere nevnte her, så er ikke PCI-card for lap-top. Jeg tror ikke det er noen teknisk forskjell på de to typene kort. Bortsett fra det rent fysiske. PCI-kortet passer til en slot i desktop`en og ikke i lap-top`en.

Hvis du ikke får godt nok signal så sørg for å bruke en retningsantenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...