Gå til innhold

Stemmer mine tall?


RickRoll

Anbefalte innlegg

Mener å huske å ha lest at Micro$oft har en fortjenste på 87%....

Det er jo helt vilt hvis det stemmer. Det vil jo si at hvis MS selger et produkt for ca 2000 kr så er overskuddet 1740! :dribble: Hadde bare alle dopdealerne finni ut dette så hadde de blitt programvare-utviklere i stedet! :p

 

Men så var det bare en ting med regnestykket mitt... Jeg husker ikke hvor jeg leste det eller hvem som hadde skrevet det. Kan noen bekrefte om de har hørt lignende tall? Eller er jeg HELT på jordet? Hvis det stemmer så kan jo Micro$oft bare d***e i å påstå at de ikke utnytter sin monopolstilling. Fortjenesten i f.eks. dagligvarer ligger på +/- 14%. Finnes det i det hele tatt andre bransjer som kan vise til lignende tall? Måtte være de som lager og selger isbiter da.... De har vel ikke verdens største produksjonskostnader. Men nok off topic tjatter fra min side og over til det egentlige spørsmålet: Stemmer det med at MS tjener så mye på sine produkter? Liker ikke tanken på at hvis jeg kjøper et fullversjonsprogram til 2000 så går 1740kr i lomma på Bill Gates

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå har Microsoft ganske mange på lønningslistene, dessuten er programutvikling relativt godt betalt.

 

Kan huske noe lignende, kan godt hende det stemmer, med tanke på at Bill Gates betalte USA sin gjeld til FN :p

[dype tanker] akk, hva jeg kunne gjort med en latterlig mengde penger...[/dype tanker]

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...