Gå til innhold

The Elder Scrolls III: Morrowind

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RPG skal kun spilles på PC!

Alt annen er utenkelig og blasfemisk.

Nå har jeg jo ikke spilt RPG på noen konsoll (og kommer aldri til å gjøre det heller. Ingen spill, for den saks skyld), men jeg er nokså sikker og innbitt i min sak for det!

:roll: tsk, tsk...

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-05-26 03:43 ]

Lenke til kommentar

Vel, de geniale finalfantasy spillene er bedre på konsoll. (Kanskje ikke VII, men det er bare fordi du hadde alle kontrollene på en hånd, noe som var vidunderlig deilig.)

Klassikere som secret of mana og zelda er også konsoll konger.

Men jeg er enig i at klassiske "pc" - rpg`r er best på pc. Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

klikker her oxo (bare med de nyeste suxor driverene til raedon8500)en sjelden gang i blant! tips: skru av apps!

MorroWind eier det.... men fortsatt fortjener det ikke å bli kalt "pappa" slik som det står i omtalen av spillet. Derimot fallout 2 som har det morrowind mangler for å få et RPG perfekt, nemlig muligheten til å velge hva du vil si til en person under dialog er genialt! litt lei av at alle NPC har akkurat det samme å fortelle deg og en 30km lang liste over hva du kan spørre personen om!

Eks: jeg var i vicec og fant ut at det var en arena der.. da spurte jeg litt fordi jeg ville slåss der, men ingen av personene jeg fant (til å med de som sto rundt den kunne fortelle meg mer en hvor i byen jeg kunne finne den ! KJIIIIIIIIIIPT !!!

Lenke til kommentar

Quote fra RPGPlanets anmeldelse:

"Morrowind is a terrific experience, when and if you can get it to function properly. The game warns you right in the manual that if you experience a lot of crashes to lower the hardware acceleration on your sound card"

Bare et lite tips til dere som opplever mange krasj. Skal hjem om 20 min( IT på skolen er kult :smile: ) og teste dette selv, siden min Morrowind krasjer ca. hvert 30.min.

Lenke til kommentar

Klikker litt med de nye Raedon 8500 driverene ja.. men med de gamle jeg hadde ifra oktober 2001 klikket det aldri selv om det var lit kjipt når skjermen ble dekket med "artifacts! ! Helt enig med at jeg savner dialogen som du blant annet finner i fallout ja ! NPC virker jo arvorlig hjeneskada i tilfeller som det Bambo nevnte om Arenaen i Vivec !

Lenke til kommentar

Hei og hå..

Har spilt Morrowind et par uker nå..

Og har nesten bare en ting å si om spillet: Superb!

Som annmelderen sa er det noen småfeil og negative småting i spillet...MEN, jeg har ikke spillt ET spill hvor det ikke har vært feil.

Er level 45 Argonian scout og GrandMaster i House Hlaalu og Guildmaster i Fighters guild..

Personlig syntes jeg det var ganske kjedelig i Seyda Neen(startstedet), men etterhvert som jeg fikk vanskeligere og mer avanserte oppdrag ble det bare gøyere og mer spennende for hver time som gikk(har gått ganske mange etterhvert ja).

Har aldri blitt så ekstremt som annmelderen nevnte men har på det meste sittet 14timer i strekk(med dopauser og 5min pauser for å hente mat:p)fra kl 11 til kl 1 om natten!! Er praktisk talt besatt av spillet!

For de som ikke har kjøpt det enda...LØP OG KJØP!

"Praise Vivec"

Lenke til kommentar

og angående det md arenaen og at spillet klikker..

Jeg også hadde en periode der spillet klikket og maskinen restartet av seg selv, da reinnstalerte jeg spillet og det virker som om det funket for nå klikker det i alle fall ikke lenger.

Arenaen kommer inn i bildet i senere sammenheng, vær sikker.. du får tidsnok brukt arenaen..

Men er enig med det at npc`ene er litt sløkket av og til..

Men så er det ganske vanskelig å få til et spill der absolutt alt er perfekt!

Er utrolig fornøyd md spillet uansett!

"Praise Vivec"

Ps. hvis noen trenger hjelp eller tips i spillet så er det bare å kantakte meg på msn.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-26 03:42, zuperMensch skrev:

RPG skal
kun
spilles på PC!

Alt annen er utenkelig og blasfemisk.

Nå har jeg jo ikke spilt RPG på noen konsoll (og kommer aldri til å gjøre det heller. Ingen spill, for den saks skyld), men jeg er nokså sikker og innbitt i min sak for det!

RPG er best med terninger, blyant og ark. RPG på data er liksom litt mindre spennende. Med ordentlig rpg så vet man aldri hva som skjer.. Ihvertfall ikke som GM. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-16 02:46, Crashloop skrev:

RPG er best med terninger, blyant og ark. RPG på data er liksom litt mindre spennende. Med ordentlig rpg så vet man aldri hva som skjer.. Ihvertfall ikke som GM. :smile:

Enig! Men jeg spilte mest før. Nå for tiden møtes vi bare en gang i uken med Warhammer. Husker the "golden years", da vi satt timesvis i helgene med CoC, Rolemaster og Pendragon. Krydret det litt med Kult, og tilværelsen var perfekt.

Det jeg mente var at om man må velge mellom RPG på data/konsoll, så faller valget så absolutt på PC. Etter blyant og papir da :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må forresten få lov å kommentere en liten feil. Spiller ingen rolle, og den er kjempeliten, men jeg la merke til den :smile:

Quote:

Systemkrav

[*]Windows ME/98 med 128 MB RAM

[*]Windows XP/2000 med 256 MB RAM

[*]Pentium III 500MHz, Celeron,
or
AMD Athlon prosessor.

[*]8x CD/DVD-ROM

[*]1 GB ledig harddisk plass

[*]DirectX 8.1 (inkludert)

[*]Direct3D kompatibelt skjermkort med 32MB RAM

[*]DirectX 8.1 kompatibelt lydkort

I came, I tried, I lost, I tried again, I asked on gamer.no for help, I won :smile:

[ Denne Melding var redigert av: bhsand på 2002-07-02 17:01 ]

Lenke til kommentar

Kunne liksom ikke dy meg... Jeg tror mange av dere undervurder Xbox, har ingen av dere spilt Halo? Dessuten så vil Xbox få Internett forbindelse kalt Xbox Live, der vil du kunne lese x nyheter og laste ned mods. Du kan også spille (of course...) Ghost Recon ( den kommer til xbox, ja), Unreal Championship og MechAssault. Jeg venter på Xbox versjonen, den har et forbedret interface system for lettere navigering.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Opprett ny...