TST Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Frem med glorete tepper, ørtenhundre stearinlys og en skummel mumlemusikk. Et spill av den guddommelige sorten har kommet, og fortjener å bli behandlet deretter. The Elder Scrolls III: Morrowind er et spill som ikke burde stilles ut på lumske PC-butikker, men heller Louvre museet i Paris. Morrowind fullfører den foreløpige triologien med glans, og er spillet andre rollespill bør kalle "pappa" fra nå av. Les hele omtalen Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Takk for en svært fyldig omtale, det kribler og rykker i spillfingrene etter å ha lest dette! NB! Hvis man sammenligner denne omtalen med omtalen i Gamespot, kan man undres om det er samme spill vedkommende har spilt. Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg har spillt spillet å må med en gang si at jeg er ikke veldig stor fan av rpg. Men jeg hadde stor forventning til dette spillet hørte om stor verden å masse å gjøre. Ja morrowind er stort å jeg har ikke sett stort til den enda MEN det er ting som iriterer meg med spillet, feks det er ikke serlig liv i gatene å de som er der er faste altså livet er ikke dynamisk, har du gått inn i en bygning å sett ut vinduet noen gang? nei tengte meg det går du inn er jo alle vinduer stengt, jeg hadde liksom håpet på en verden med store daler osv men jeg får liksom ikke den store følelsen får bare følelsen av å gå i en liten skog siden nermeste by bare er par min løpetur fra nesten hvorsomhelst. å lyden heregud typen lager jo samma lydene samme hva han går/løper på MEN jeg liker nå morrowind fordet jeg har jo den virkelige verden får alt det andre. Men en titel jeg gleder meg til er projekt ego (må skaffe meg x-box) her snaker man dynamisk verden som former seg etter deg. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Oi. Nå har jeg selvsagt enda mer lyst på spillet. Jeg liker å lese så engasjerte omtaler av spill. Flott. Menne, det heter ikke arkitekturelle, det heter arkitektoniske. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Må bare si en ting... Quote: Det er likevel ikke så strengt basert på D&D-systemet (Dungeons & Dragons), selv om man finner likheter i massevis. Spillene i serien har et ganske unikt karaktersystem, noe jeg er en særdeles stor fan av. Det finnes ingen erfaringspoeng (på engelsk "experience points") slik som i de fleste andre rollespill. Utviklerne sa det selv i Daggerfall manualen, "Det ga oss ikke så mye mening at en tyv ikke ble noen bedre tyv av å stjele, samme hvor mye han stjal, før han drepte et monster". Dette er ikke helt rett.. om man skal se på reglene for D&D så får man faktisk experience points for å bruke thieving skills :smile: Så vidt jeg vet så gjaldt dette for Baldurs Gate serien, IceWind Dale og Planescape. Dessuten er dette en svakhet i Pen-and-paper-2-computer-rpg systemet som spillene baserer seg på; en DM ville selvsagt ha gitt XP til tyver og slike som har orginale måter å gjøre ting på :wink: (rollespill XP) Ellers, rå artikkel - hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe Morrowind, men du fikk meg til å skifte mening :wink: Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 09:34, Grim Aramis skrev:Dette er ikke helt rett.. om man skal se på reglene for D&D så får man faktisk experience points for å bruke thieving skills :smile: Så vidt jeg vet så gjaldt dette for Baldurs Gate serien, IceWind Dale og Planescape.Dessuten er dette en svakhet i Pen-and-paper-2-computer-rpg systemet som spillene baserer seg på; en DM ville selvsagt ha gitt XP til tyver og slike som har orginale måter å gjøre ting på :wink: (rollespill XP) Vel, D&D fungerer slik at man får experience points. Når man så når et viss antall av disse, går man opp en level. Da får man poeng som man kan invistere i forskjellige skills, man kan skaffe nye skills, og man får nye spells hvis man er spellcaster. Morrowind er "stikk motsatt". Man går opp i levels ved å forbedre skillsene. Spells kjøper man. Tro meg, jeg spiller D&D per i dag. Pen and paper attpåtil :smile: (ja, jeg er skummel). Lenke til kommentar
lpaul Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 gleder meg... håper det bare er like bra som BaK(Betrayal at Krondor) var i sin tid... [ Denne Melding var redigert av: lpaul på 2002-05-21 14:01 ] Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 4 Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 10:09, Erling E. skrev: Quote: Den 2002-05-21 09:34, Grim Aramis skrev: Dette er ikke helt rett.. om man skal se på reglene for D&D så får man faktisk experience points for å bruke thieving skills :smile: Så vidt jeg vet så gjaldt dette for Baldurs Gate serien, IceWind Dale og Planescape. Dessuten er dette en svakhet i Pen-and-paper-2-computer-rpg systemet som spillene baserer seg på; en DM ville selvsagt ha gitt XP til tyver og slike som har orginale måter å gjøre ting på :wink: (rollespill XP) Vel, D&D fungerer slik at man får experience points. Når man så når et viss antall av disse, går man opp en level. Da får man poeng som man kan invistere i forskjellige skills, man kan skaffe nye skills, og man får nye spells hvis man er spellcaster. Tro meg, jeg spiller D&D per i dag. Pen and paper attpåtil :smile: (ja, jeg er skummel). Spiller faktisk Pen-and-paper D&D selv :smile: Lenke til kommentar
applet Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Spillet er fantastisk! 'nough said. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Jeg "bestillte" så de andre to jentene, og ettersom de kom inn på rommet drepte jeg dem alle og stakk avgårde før noen kunne si "drapsmann". Slakting av tøser er undervurdert! Dette burde flere spill inneholde! :smile: Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg lo også rimelig høyt når jeg leste dette. Det er nemlig ulovlig å kjøpe slike tjenester, så å betale er jo uaktuelt. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 (IKKE MOBB) har et lite puslete Voodoo3 kort jeg låner. Har jeg NOEN mulighet for å kunne spille spillet? Maskinen min er sterk nok på alle andre punkter.. Hadde bare ikke råd til skjermkortet, som jeg måtte da låne et møkka. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 00:01, TST skrev:Frem med glorete tepper, ørtenhundre stearinlys og en skummel mumlemusikk. Et spill av den guddommelige sorten har kommet, og fortjener å bli behandlet deretter. The Elder Scrolls III: Morrowind er et spill som ikke burde stilles ut på lumske PC-butikker, men heller Louvre museet i Paris. Morrowind fullfører den foreløpige triologien med glans, og er spillet andre rollespill bør kalle "pappa" fra nå av.Les hele omtalen Unnskyld meg. Det er ikke meningen aa vaere negativ her. Og jeg har ikke proevd Morrowind enda. Men uten aa gaa inn i detaljer om hva jeg mener om denne anmeldelsen, maa jeg si dette var... Lenke til kommentar
InfecteD Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Dette er det beste RPG spillet siden Fallout 1 og 2. Jeg må innrømme at jeg ikke liker verken baldurs gate eller torment. Men Morrowind er noe av det beste i RPG sjangeren noensinne. Det eneste er at det virker som lysene (i byene der det er mest av de) krever en monster CPU for å se bra ut og gå bra. Du kan sku ned dette, men da blir lyset grønn-aktig. Får heller leve med litt hakking i byene. Sånn ellers går Morrowind helt glatt på min 1Ghz T-bird, 256MB ram med GeForce1 DDR. Skummelt skjermkort det der. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 er det ute i butikkene nå? Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 30. mai er ven den siste datoen. Gamesmix sier de får Collector's Edition denne uken, men bare nok kopier til de som har forhåndsbesillt. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Heey! Jeg har også GeForce 1 DDR, den lever enda, snart 2.5 år gammelt. Jeg er imponert, men må nok oppgradere om jeg skal spille UT2K3 etter sommeren :sad: Har foresten 1.3ghz og 256RAM, går glatt, untatt inni byene. Ble litt overveldet da jeg startet spillet, ante ikke hva jeg skulle gjøre, men en må bare begrense seg selv. Noen som har tatt den krigeren rett øst for Suran? Prøvde meg på han, jeg er bare lvl 6 cursader, jeg døde, litt fort, hehe, noen triks? Vil ha armoren hans! Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 ... [ Denne Melding var redigert av: Leoric på 2002-05-21 18:29 ] Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 De selger collector edition på Ram&Rom i bogstadveien, de har vel en 5-6 stk igjen... Lenke til kommentar
Hittman Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Regner med at jeg må nøye meg med den vanlige utgaven.Virker som om collection edition går unna fortere enn varmt hvetebrød.Også er det så altfor lenge til neste lønning :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg