Jack Jazzrabbit Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Idag mottok jeg en surround-pakke fre Telenor som "takk" for at jeg hadde bestilt ADSL hos dem(Logitech X-620 (6.1-system)). Men jeg har litt problemer med å få dem til å funke ordentlig når jeg har dem tilkoblet utgangene på hovedkortet mitt (et Abit NF7-S v2) Når jeg åpner lydkontrollpanelet til nVidia blir ikke de respektive kanalene justert når jeg beveger på "sliderne". Eks: Subwoofer justerer luden på bakhøytalerne, det er høyere volum på høyre bak-kanal enn de andre bak-kanalene, og senter bak er det nesten ikke lyd i i det hele tatt. Senter forran er det derimot bestandig lyd i, så den måtte jeg koble fra fysisk for å få et tilnærmet normalt stereo-lydbilde. Er det noen som har forslag til hvordan jeg løser dette problemet? Må jeg oppdatere driverne til nVidia-brikkesettet? Og hva er egentlig "LFE-overgangsfrekvens" og "Kodingsalternativer"?? Se vedlagte bilde for å bedre skjønne hva jeg snakker om. Edit: s.f. Endret 22. oktober 2004 av shilseth Lenke til kommentar
Jack Jazzrabbit Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Nei, jeg får ikke disse til å funke ordentlig. Eneste forskjellen på lyden hvis jeg velger "2-høytalere" i stedet for "5.1-høytalere" i nVmixer, er at jeg får "kraftigere" (les: mer grumsete) bass. Og hvis "LFE-overgangsfrekvens" er aktivert i 5.1-modus kan jeg justere subwoofer-nivået, men bare hvis slideren i LFE står på maks... Skjønn det den som vil, for jeg gjør det ikke. Det er nok best å koble tilbake til mine Creative I-Trigue 3300 2.1, syns det er rimelig god lyd i dem jeg, ihvertfall til mitt bruk. Noen som har lyst på et billig surround-set? Tror jeg legger dem ut på Qxl... PS. Se bilde i første innlegg hvis du ikke skjønner bæra av hva jeg prater om. Endret 23. oktober 2004 av shilseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå