Weeman Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Først hvordan enklest mulig lese inn fra ei txt fil og putte dataene inn i f.eks AccessDB.Med VB kode? Det andre jeg er koblet mot en AccessDB har laget formen.Har div felter med data(Bundne) Hvordan trekke i fra f. eks "txtPris - txtEgenandel = txtSum" Altså jeg har ei tekstboks jeg vil ha svaret i?(txtSum) mvh Weeman Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Lese inn fil: Kommer litt an på hvordan kode du bruker, og hvordan textfila ser ut, men en måte kan jo være noe slik: Dim strLine as string Dim strFile as string strFile="C:Test.txt" 'Hente text: opnen strFile for input as #1 line input #1, strLine 'Dette leverer en hel linje fra textfilen. 'Om du bare skal ha en del av linjen: strLine=mid(strLine,1,5) 'Vil gi de 5 første tegn. 'Legge til i DB: Data1.Addnew Data1.Recordset.Fields("TestField").Value = strLine Data1.Refresh Du kan legge hele greia i en Loop for å få med alle linjene, fx: Do While Not EOF(#1) Denne koden er selvfølgelig bare en veiviser, og kan trimmes enormt. Det er også flere måter å gjøre dette på. Alt etter utgangspunkt og behov. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå