Gå til innhold

Trådløs digital overføring av bilde pra PC til TV

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en griselekker 42" høyoppløselig plasma. I et annet rom er det en PC, og den inneholder en del bilder. Den har et trådløst nettverkskort.

Det jeg trenger tips om er hvordan en kan overføre bilder og video direkte fra PCen og ti, plasmaen. Har sett på løsninger som pinnacle showcenter, men alle disse har et analogt ladd - overføring mellom enheten og plasmaen.

Om det er enheter som pinnacle showcenter med digital-ut, eller om det er KVM-extendere spiller for såvidt ingen rolle, så lenge overføringen er digital i alle ledd, og uten signaltap.

Noen som har tips? Trådløse KVM extendere? Digitalt trådløst mediacenter?

På forhånd takk for alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne gjør noe sånt:

D-Link MediaLounge™ DSM-320 Wireless Media Player**. . Koster ca. 1500,- NOK, har ikke sett den i noen norske butikker (web) ennå - kommer nok.

MEN, får mye PES på divsere nettsteder for at den ikke fungerer tilfredstillende.

Søk på produktnavnet + rewiev med Google og du finner en del stuff om denne.

Ellers finnes også denne her:

Prismiq

Phillips har også en løsning (men er veldig dyr). Den er testet av dinside.no nylig du finner her Artikkel / Test Streamium

Pinnacle har også en (nevnt tidligere), men den tar visstnok ikke video...

Leter selv etter samme løsning, da jeg ønsker:

1. Vise digtiale bilder på TV'n

2. Streame Video (i diverse formater) fra PC'n til TV

3. Spille MP3 som jeg har på Pc'n på Stereoanlegget i stua.

PC'n står i underetasje/kjellerstue (bredbånd fra Telenor, 3Com router/trådløst akesspunkt), Tv/Stero-anlegg i 1.etasje. En trådløs løsning på dette hadde vært optimalt.

Har KUN bedrevet research på dette området en dag nå, men har foreløpig konkludert med følgende:

a) Streaming av video krever at man legger seg på 802.11g standarden for å få "nok" båndbredde. xxx.xxb er ikke godt nok

b) ingen har vistnok klart å lage en GOD nok boks ennå

Kost/nytte på D-Link boksen ser ut til å være meget bra, så lenge de hadde klart å rydde opp i en del problemer. Det er vel bare å følge med - det vil nok dukke opp slike bokser fra mange leverandører etterhvert. :whistle:

Lenke til kommentar

Joda. Har sett på disse og lignende løsninger. Men for de med plasmaskjerm er det veldig kjipt at det ikke er digital utgang på disse boksene.

Så lenge overføringen mellom enhet og skjerm er analog, forringes kvaliteten på bilde, spesielt når det gjelder stillbilder.

Det jeg er på jakt etter er en enhet med funksjoner som de over, men med en digital (DVI) bildeutgang. Dette vil sikre at ikke bildene taper seg under overføringen.

Lenke til kommentar

Bygg en liten billig pc.

cpu: XP-M 2400+ på STOR kjøler med en stille vifte

M-atx hovedkort

40-160gb hdd

256mb ram

ati 9200 eller 9550 skjermkort, har DVI desse bruker å ha passiv kjøling

Billig M-atx kabinett, bruker selv et Qtec der eg sette inn større vifte i strømforsyninga og kjører den på 7v

Tastatur/mus

pris på dette vert ca 3800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...