-ELK- Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hallo! Da jeg kjøpte ny pc, bestilte jeg gjennom et lite firma, slik at vi bestilte fra Norek. Jeg tok med en Western Digital s-ata harddisk på 200 gigabyte. Denne er det noe feil med, og jeg har måttet formatert 3 ganger. Nå vil ikke pc'en lese harddisken. Det er åpenbart ikke min feil at den er ødelagt. Bør jeg sende inn i retur og få ny? Eller er det like "billig" å kjøpe en ny? Jeg har hørt at norek tar betalt bare for å teste pluss frakt. I går fant jeg ut at jeg kunne sende harddisken til WD, men de er jo i utlandet et sted. Hva bør jeg gjøre, og hva er billigst og raskest? - Sende inn til Norek? - Sende inn til Western Digital - Kjøpe ny? Fint hvis noen har litt peiling på hva de forskjellige alternativene koster, Tusen takk Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 send det til det firmaet som solgte deg varen dem må ta det opp med norek skal du sende til WD s kan dette ta meget lang tid norek kommer ikke til å ta imot varen fra deg. Dem tar bare imot varen fra firmaet dem solgte den til. Dessuten må firmaet motta et RMA nummer fra norek før den kan sende varen til norek. Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Send den til Norek! Har akkurat hatt en disk inne til WD og det var utrolig mye styr... Fikk faktisk info om at de hadde sendt den tilbake nå... tror jeg sendte den til WD i starten av august eller noe. Måtte kjøpe meg ny disk i mellomtiden, og siden butikken kun hadde WD måtte jeg kjøpe det denne gangen også... og gjett hva, nå har den klikka. Men foreløpig gidder jeg ikke å gjøre noe med det. Har rota bort kvitteringa også... Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Send den til Norek!Har akkurat hatt en disk inne til WD og det var utrolig mye styr... Fikk faktisk info om at de hadde sendt den tilbake nå... tror jeg sendte den til WD i starten av august eller noe. Måtte kjøpe meg ny disk i mellomtiden, og siden butikken kun hadde WD måtte jeg kjøpe det denne gangen også... og gjett hva, nå har den klikka. Men foreløpig gidder jeg ikke å gjøre noe med det. Har rota bort kvitteringa også... som jeg sa i sted norek kommer ikke til å ta imot varen fra deg. Dem tar bare imot varen fra firmaet dem solgte den til. Dessuten må firmaet motta et RMA nummer fra norek før den kan sende varen til norek. privatpersoner har ingenting hos norek å gjøre hverken ved retur eller kjøp Endret 22. oktober 2004 av Joggi Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg har hørt at norek tar betalt bare for å teste pluss frakt. dem tar 250 +mva for deler som er iorden og ingenting hvis det er feil på varen er du sikker på at det er hd som det er feil å og ikke noen innstillinger drvere eller hk eller noe helt annet?? Lenke til kommentar
-ELK- Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Jeg er klar over at det er firma som må sende inn til Norek. Men harddisken funket i begynnelsen. Tenkte jeg skulle prøve den igjen i morgen. Den var helt fin i starten, også ble det mye tull og 2-3 formateringer helt til pc'en ikke ville lese harddisken. En gang da vi skulle formtere var den ene sata kabelen ute, så de sitter jo ikke akkurat godt. KAn prøve å være 100% nøyaktig med alt i morgen. Driveren for sata er ikke instalert nå, siden jeg bruker IDE for øyeblikket. Men så det er ingen kostnader ved å sende inn til norek hvis det er feil på harddisken? Bortsett fra frakt inn såklart? Men jeg har også hørt om et program man kan bruke, slik at det tester om harddisken er i orden. Men jeg er ikke sikker på hvor jeg finner det. Tror det er WD selv som har laget det. -Takk Endret 22. oktober 2004 av -ELK- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå