s.hegge Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg har en bærbar PC (Toshiba 400 MHz)der jeg har installert Windows XP. Denne ligger på et hjemmenettverk med 2 andre PC'er, som via en switch er koblet til internett (ADSL). For ca 2 uker siden begynte først IE 6 å fuske. Omtrent annenhver pålogging gikk i stå. Så i dag sluttet også andre programmer som bruker internett, som tilnå har fungert fint også å fungere. Dvs iMesh, AudioGalaxy og Outlook's Pop server tilkobling. Jeg har flere ganger forsøkt å installere nettverket på nytt, med home nettwork wizard.MEN i motsetning til tidligere kommer ikke nettverket opp.(Tragisk!) Har noen en (flere) ideer om hva som kan gjøres for å ordne opp her? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 hvordan er det med router mellom internett og hjemmenettverket? Du er klar over at (med mindre du har nextgentel), kan du kun ha en maskin tilkoblet internett av gangen...?!!! Lenke til kommentar
Fesk Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 > Du er klar over at (med mindre du har nextgentel), > kan du kun ha en maskin tilkoblet internett av > gangen...?!!! Bare en myte: Har TeleHor ADSL og kjører flere PC'er på internett samtidig uten problemer (bortsett fra litt lite båndbredde da) :wink: WinXP kjører som standard DHCP (automatisk tildeling av IP-adresser) - Har du sjekket at begge PC'ene kjører på samme IP-segment? Jeg har opplevd at DHCP i WinXP hoster litt - I et lite nettverk er det da like greit å sette fast IP-adresse. Husk å la de andre PC'ene peke på den PC'en som "ringer opp" internett (Gateway). Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Nå er det ikke het forsvarlig å kjøre winxp på en toshiba med 400MHz... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå