Forumforumforum Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Sitter nå hos en en kompis som i dag har kjøpt topcom "wireless broadband router" og han har tele2 adsl, men har tele2 routere ? eller bruker de modem ? For hvis de har router, så er det ikke vits og gjøre sånn: Tele2 router --> Topcom router --> PC'ER jeg er ikke god på nettverk..men.. Lenke til kommentar
Jölle_BoY Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Alle internett-leverandører bruker modem, men de kan ha intregrert router, dvs den gir ut intern IP'er. Hvis det ikke fungerer med Tele2 Modem--->Router--->PC, så er du nødt til å konfigurere modemet til at den har en "ikke-router" funksjon. Ring Tele2 i morgen og spør, hvis du ikke vet hvordan du gjør dette. Måten man gjør dette kan være forskjellig fra modem til modem. Dem du ringer kan sansynligvis ikke hjelpe deg, men oppgir en link til en "chat" med noen folk fra Tele2, som hjelper deg gjennom det hele. ---=== !GoD > GlaZe^ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 ok =) har selv telenor..Så har ikke erfaring med dette, Siden jeg fikk adsl før de startet med router i modemet. Men han sa han skulle ringe de i morgen, så da håper vi på det beste Lenke til kommentar
Jölle_BoY Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Den er grei! LYkke til videre! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 men...Tele2 har vel innebygget router i modemene sine ? Lenke til kommentar
Jölle_BoY Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det kommer helt ann på når du fikk internett og modem levert. Innebygd router er noe nytt som har kommet nå i det siste. Det er derfor jeg viser deg videre til Tele2 kundeservice, så kan du eventuelt opplyse dem om hvordan modem du har, og få tilbakemelding om den har de funksjonene eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå