Gå til innhold

Samurize Desktop Mod - Kult men "Non working"...

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Det var visst ikke bare SOL som hadde problemer med sidene sine, scriptet hadde også en feil som gjorde at det fjernet tv-oversikten for resten av kvelden når det startet et program som sluttet etter midnatt. Jeg har nå fikset dette og byttet ut fila i posten over med den nye. Det er bare sciptet som er oppdatert, så hvis du har lastet ned den forrige versjonen jeg la ut, trenger du bare bytte ut script-fila med den nye.

I tillegg har jeg forandret på scriptet slik at progressbarene står på 0% i stedet for 100%, når det ikke har startet noen sending på kanalene enda.

Endret av BlackAdder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var noen flere bugs som jeg nå har fikset:

- Progressbarene gikk ned til 0% etter midnatt for programmer som startet før, og sluttet etter midnatt.

- Hvis tv-oversikten ble lastet ned etter at dagens sending var over, ville ikke oversikten bli oppdatert før et døgn senere (om den i det hele tatt ville bli oppdatert!).

- Hvis man stoppet scriptet (avsluttet Samurize) før midnatt med et tv-program som sluttet før midnatt liggende øverst på oversikten, og siden startet scriptet igjen etter midnatt (men før 05:00), ville ikke de tv-programmene som var ferdig bli fjernet fra oversikten.

- Hvis man startet scriptet etter midnatt og det var mer enn ett døgn siden det sist ble kjørt, ville ikke oversikten bli oppdatert før 05:00.

Mulig det var fler også, men nå skal oversikten ihvertfall ikke bli lastet ned mer eller mindre enn 1 gang hver dag etter kl 05:00 (og 1 gang mellom midnatt og 05:00 hvis scriptet startes da og man ikke allerede har kveldens oversikt), uansett når man starter Samurize.

I tillegg har jeg lagt til slutttidspunkt for dagens siste program og teksten "Ingen programmer før i morgen" når dagens sending er over. Den oppdaterte versjonen ligger i posten min lenger foran i denne tråden. Det er bare scriptet som er oppdatert og som må byttes ut hvis du har lastet ned denne før.

Lenke til kommentar
Tror det er noe feil med sciptet slik det er nå... Men min funker knirkefritt etter at jeg inn den oppdaterte versionen. Vedagt fil er den jeg lastet ned...

Tips: Det går ann og stille på hvor ofte tvguiden skal oppdatere seg.

arrgh.. dette har funket helt perfekt for meg til denne feilen oppstod.. nå når jeg lastet black adder sin komer det file not found på alle...

Har dere lastet ned konverteringen min av UKTV 4.1.1 eller modifikasjonen min av NorskTV v0.41? De to må nemlig ikke blandes siden de har forskjellig oppsett! Om du har lastet ned konverteringen min av UKTV 4.1.1 må alle filene i den pakkes ut til Samurize-folderen slik de ligger i zip-filen (de kan ikke flyttes på) og Samurize må være installert på normal måte. Hvis du allerede har NorskTV v0.41 med et oppsett som du også vil ha i konverteringen min av UKTV 4.1.1, er du nødt til å ta backup av de gamle filene og se på oppsettet til de nye i Config Tool for å finne ut hva du må forandre i de gamle, ellers må du forandre oppsettet til de nye slik du vil ha dem.

Fordelen med UKTV 4.1.1 er at tv-oversikten bare blir lastet ned en gang om dagen, og stjeler dermed ikke båndbredde hvis du f.eks. spiller onlline, samtidig som at du kan ha høyere oppdateringsfrekvens på progressbarene til hver kanal.

Lenke til kommentar
:hm:

HAr fått flyttet litt på en av barene med tekst, og det går ikke ann å flytte den tilbake AKKURAT dit den stod. Den flytter seg slik "hakkete" slik at jeg ikke får satt den på plass.... :cry:

Enten kan du skrive inn koordinater under "general" tabben for teksten. Eller så kan du fjerne haken fra "snap to grid" nede til venstre i config tool slik at du ikke får slike "hakk" når du flytter rundt på ting.

Lenke til kommentar
har 4.1.1 versjonen... ser slik ut nå.

edit: extractet rett i samurize folderen  :dontgetit:

Du bruker vel ikke tilfeldigvis noe annet enn norsk innstilling (under 'regional options' for engelsk XP i kontrollpanelet) i windows?

Jeg har ihvertfall oppdatert scriptet nå så det skal fungere uavhengig av 'regional settings'. Last ned den oppdaterte versjonen og se om den fungerer hvis du ikke vil forandre på innstillingene i windows.

Endret av BlackAdder
Lenke til kommentar

hvordan legge til mtv? på tv scriptet....

Lasta ned BlackAdders nye "utgave" den var fet!

og der var discovery :)

men lurer fortsatt om mtv kan legges inn? eller kan du bare legge til en kanal?

får da kan jeg bare slette ztv og legge in mtv?

får jeg har ikke ztv på tv....

Endret av BUNDY
Lenke til kommentar
hvordan legge til mtv? på tv scriptet....

Lasta ned BlackAdders nye "utgave" den var fet!

og der var discovery :)

men lurer fortsatt om mtv kan legges inn? eller kan du bare legge til en kanal?

får da kan jeg bare slette ztv og legge in mtv?

får jeg har ikke ztv på tv....

Hmm fikk til et ganske bra oppsett med dette her synes jeg... men er også en av de som har lyst på litt hjelp anngående å legge til flere kanaler.

Du kan legge til så mange kanaler du vil. Eneste fila du trenger å forandre på er NorskTVSetup.txt, se NorskTVReadMe.txt for å finne ut hva du må legge til. I tillegg må du selvfølgelig legge inn ikoner, meters og progressbarer for de nye kanalene. Enkleste måten å gjøre det på er vel å åpne Config tool og markere alt som hører til en av de eksisterende kanalene og kopiere det, og så forandre på parametrene til disse.

Lenke til kommentar

Gå inn i fila "NorskTVChannels.txt", finn det kanalnavnet du ønsker. Gå inn i Skins\NorskTV katalogen for deretter å åpne "NorskTVSetup.txt". Legg til kanalnavnet der. Slik at den f. eks. blir seende slik ut:

NRK1@True@True
NRK2@True@True
TV2 Norge@True@True
TVNorge@True@True
TV3 Norge@True@True
ZTV Norge@True@True
Discovery@True@True
MTV@True@True

Da vil skriptet automatisk lage "NorskTVMTV.txt" og .timing, bruk disse på samme måte som de andre kanalene er implementert i config tool, så skulle du være igang. Logoene som Sol bruker finner du her, men du finner gjerne bedre på hjemmesidene til den aktuelle kanalen.

PS: For forklaring på hva de to @True gjør, se ReadMe fila. :)

Lenke til kommentar
Sikker på at dere skrev riktig navn? har tilogmed søkt etter fila.... men kan noen lage en idiot guide?

skjønner ikke en meter her.. ikke finner jeg filene heller...

og JA jeg har riktig mappe!

Hvilken versjon bruker du? NorskTV_4_1_1 eller NorskTV v0.41 (NTV.zip)? Det vi skrev over gjelder NorskTV_4_1_1 .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...