Gå til innhold

Samurize Desktop Mod - Kult men "Non working"...

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å stille inn hvor raskt det skal oppdateres må du gå inn i Config Tool og velge boksen hvor det står "TV-program:". Trykk på "Source" til høyre i vinduet og så kan du velge hvor ofte den skal koble til internett og oppdatere der det står "Run every X min". I tillegg kan du trykke på "Project Options" øverst til høyre og velge "Display Refresh interval" lik 1200.

Jeg er nesten ferdig med å konvertere nyeste versjon av UKTV til norskTV, bare noen småting igjen. Med den kan man oppdatere progressbarene oftere uten at den kobler til internett hver gang, siden den laster ned hele dagens oversikt for hver kanal. Er ikke sikkert jeg får gjort den ferdig i dag for jeg har ganske mye å gjøre, men den er sikkert ferdig i løpet av lørdag iallefall.

Topers! Er så lei av at hver 5-10min lagger det så SINNSYKT i CS :p 5 bilder i sekundet eller noe når det laster update... :p

Toppers Black Adder!!! :yes:

Lenke til kommentar
For å stille inn hvor raskt det skal oppdateres må du gå inn i Config Tool og velge boksen hvor det står "TV-program:". Trykk på "Source" til høyre i vinduet og så kan du velge hvor ofte den skal koble til internett og oppdatere der det står "Run every X min". I tillegg kan du trykke på "Project Options" øverst til høyre og velge "Display Refresh interval" lik 1200.

Jeg er nesten ferdig med å konvertere nyeste versjon av UKTV til norskTV, bare noen småting igjen. Med den kan man oppdatere progressbarene oftere uten at den kobler til internett hver gang, siden den laster ned hele dagens oversikt for hver kanal. Er ikke sikkert jeg får gjort den ferdig i dag for jeg har ganske mye å gjøre, men den er sikkert ferdig i løpet av lørdag iallefall.

Hvor er config-tools?

Lenke til kommentar
For å stille inn hvor raskt det skal oppdateres må du gå inn i Config Tool[...]

Hvor er config-tools?

I samurize katalogen ligger config.exe, kjør den eller den snarveien som du muligens la inn på startmenyen din et sted. (ser ut som du allerede har funnet den, dog) Legg til alt av mikkmakk du vil ha i design area, lagre det så i samurize\configs katalogen. Hvis du så kjører samurize klienten og velger "select config" og navnet på fila, så er du igang! Husk at du kan importere de pluginene du har installert inn i design area, så slipper du å ta alt fra bunnen av.

Hmm, min vil ikke oppdatere seg i det hele tatt....

Det kan hende du har satt oppdateringsfrekvensen alt for høyt. Husk at det står i antall minutter og ikke antall ms som mange andre steder i programmet. Sjekk også firewall: client.exe må ha tilgang til internett.

Jeg er nesten ferdig med å konvertere nyeste versjon av UKTV til norskTV, bare noen småting igjen. [...]men den er sikkert ferdig i løpet av lørdag iallefall.
Høres supert ut. Fint med noen ildsjeler rundt om kring! :)
Lenke til kommentar

Altså:

Jeg har lastet ned programmet, og jeg har lastet ned norsketv greia

Nå har jeg på skjermen Tv-program: ******** (brukernavn)

File not found står det på alle. På den tidslinja er det ingenting, men på editorprogrammet vises tidslinja. Må man sette inn ikonet, og tv-kanal navnet hvert for seg, eller kommer det automatisk? Legger ved et bilde av hvordan det ser ut. Kan noen instruere meg?

Begynner å bli litt lei av å prøve meg fram :cry::(

post-58-1099163007_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå er jeg ferdig med konverteringa. :w00t: Ta backup av de gamle filene dine hvis du vil beholde de, du kan nemlig ikke bruke de med den nye versjonen med mindre du gidder å sette deg inn i hvordan man må forandre dem. Denne versjonen laster ned tv-oversikten bare en gang om dagen og progressbarene oppdateres hvert minutt (du kan stille det inn selv).

Edit: TV3 forsvant fra overiskten min nå, det kan se ut som den har problemer med programmer som starter før og slutter etter midnatt, skal prøve å fikse det.

Update: Har fikset bugen nå og lagt ved den nye versjonen.

Update2: Fikset en del små bugs + lagt til slutttidspunkt for dagens siste program og teksten "Ingen programmer før i morgen" når dagens sending er over. Bare scriptet som er oppdatert og som må byttes ut hvis du har lastet ned denne før.

Update3: Forandret på scriptet slik at det også fungerer for dem som ikke bruker norske innstillinger i windows.

Update3: Fikset en bug og lagt til en ny funksjon som setter varigheten av dagens siste program til en time, hvis den ikke er oppgitt.

MERK: Dette er UKTV 4.1.1 som er konvertert til å vise oversikten for kanalene som SOL har, og må ikke blandes med filene til NorskTV v0.41 med mindre du vet hva du gjør!

NorskTV_4_1_1.zip

Endret av BlackAdder
Lenke til kommentar

Det ser ut som at det er sidene til sol det er noe galt med. Den sluttet å vise dagens tv-oversikt når det startet et program som sluttet etter midnatt. Men siden sciptet nå bare laster ned oversikten en gang om dagen, så gjør ikke det noe så lenge det ikke prøver å laste den ned mellom når et program som slutter etter midnatt har startet og ca kl 05:00. Og det skal den bare gjøre hvis du starter Samurize i det tidsrommet og det er mer enn ett døgn siden du kjørte det sist.

Vi får se hva som skjer etter 05:00, tror det ca da de skifter til neste dags oversikt.

Lenke til kommentar
må man linke til SOL.no der hvor står file not found?

Nei, linken til sol.no ligger i scriptet. Hvis det er den nye versjonen min du prøver skal det ikke være nødvendig å forandre på noe som helst så lenge du har installert Samurize på normal måte og pakket opp zip-filen min i Samurize-folderen. Men nå ser det ut som at den ikke vil oppdatere tv-oversikten før sol gjør det en gang i natt. Mener å huske at den gamle versjonen oppdaterte seg etter midnatt i går, så kanskje sol har problemer siden klokka skal stilles tilbake i natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...