Gå til innhold

Samurize Desktop Mod - Kult men "Non working"...

-Teddy-

Anbefalte innlegg

TUSEN TAKK!

Byttet ut den gamle .vbs fila med din så funket det helt ypperlig! Med Discovery channel og :grin:

Prøve med vær greiene og nå, så blir det helt toppers ;)

EDIT:

Slik ser det ut hos meg nå :)

Må finne noen andre farger, men greit midlertidig.

HVordan forandrer jeg farger osv på start-menyen?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, slik ser det ut hos meg nå. Går ut ifra at dette blir en midlertidig løsning, får se mer på Samurize i helga når jeg får tid til å prøve å sette opp et bedre oppsett.

En ting jeg lurer på dog, jeg ser at den nyeste versjonen av UKTV bare laster ned TVlista en gang for så å vise hva som går hele dagen. Dette må da være en bedre løsning enn å laste ned lista hvert 10min som norskTV pluginen er satt opp til (som standard)? Jeg mener bare at de av de ca. 44MB Samurize har lasta ned siden midnatt så er store deler av det relativt sløs. Joda, jeg har bredbånd, men har jo bedre ting å bruke båndbredde til. :)

Noen som har peil på vbscript som tar utfordringen i å oppgradere norskTV pluginen?

PS: det er visst ikke no vær på Fredag her i Tromsø, hehe. Mangler visst et ikon. :)

post-58-1098959286_thumb.png

Lenke til kommentar
Vel, slik ser det ut hos meg nå. Går ut ifra at dette blir en midlertidig løsning, får se mer på Samurize i helga når jeg får tid til å prøve å sette opp et bedre oppsett.

En ting jeg lurer på dog, jeg ser at den nyeste versjonen av UKTV bare laster ned TVlista en gang for så å vise hva som går hele dagen. Dette må da være en bedre løsning enn å laste ned lista hvert 10min som norskTV pluginen er satt opp til (som standard)? Jeg mener bare at de av de ca. 44MB Samurize har lasta ned siden midnatt så er store deler av det relativt sløs. Joda, jeg har bredbånd, men har jo bedre ting å bruke båndbredde til. :)

Noen som har peil på vbscript som tar utfordringen i å oppgradere norskTV pluginen?

PS: det er visst ikke no vær på Fredag her i Tromsø, hehe. Mangler visst et ikon. :)

Prøver litt selv, har fått til littavhvert hiitil, bare fixe på utseendet da.

Men hvordan får du slike "streker" og ikke en "hel bar" på hvor langt de har kommet i programmene? Og hvilken skrifttype har du brukt? :p

Lenke til kommentar
Men hvordan får du slike "streker" og ikke en "hel bar" på hvor langt de har kommet i programmene? Og hvilken skrifttype har du brukt?

Strekene er en idé jeg "lånte" fra screenshottet til Nord (se første siden av denne tråden), for å aktivere dette velger du bare den baren, velg så "display" og kryss av for "split spacing" på ca 3-4pixler.

Jeg har også valgt en annen startfarge på den overgangen av farger på baren, dette er samme fargen som er originalt brukt overalt i Weather 2004. (tenkte det matcha bedre da, men nå som jeg har fjerna de avrunda rektanglene, synes det ikke så tydelig som før.)

Fonten er den som fulgte med i Weather 2004, altså "Hooge 05_53".

Edit: Brukte bold+italic på det programmet som går, og bare italic på de som kommer. Skriftstørrelse 7.

Endret av Amnio
Lenke til kommentar

Har fått til fonten nå, men det er ikke noe som heter "SPLIT SPACING"

Stadige oppdateringer på utseendet:

EDIT: Jeg syns startmenyen min er så stygg som den kan få blitt, men jeg vil ikke ha vanlig startmeny heller, hvordan kan jeg få¨moddet start menyen?

post-58-1098964396_thumb.jpg

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Ser ganske stilig ut det oppsettet du har nå, bortsett fra den astronomisk store taskbaren du har med teletubby-theme. :)

Vet ikke hvordan du skinner den via Samurize, men her er løsningen på det andre problemet ditt:

post-58-1098965836_thumb.png

Lenke til kommentar

Ser ganske stilig ut det oppsettet du har nå, bortsett fra den astronomisk store taskbaren du har med teletubby-theme. :)

Vet ikke hvordan du skinner den via Samurize, men her er løsningen på det andre problemet ditt:

Jepp,vil bli kvitt teletubby theme :p Hvordan får jeg byttet stat meny?

Men sjekk denne da:

Lenke til kommentar
Men sjekk denne da: [bilde]

Trykk på baren ikke teksten du har liggende på toppen, så vil nok problemene forsvinne rimelig fort. :)

Vist jeg får opp "file not found"

Er det slikt koden skal se ut?

Set f=fs.CreateTextFile("D:\Samurize\Configs\norsktv.txt",true)

Ikke nødvendigvis, fila skal ligge direkte i Samurize katalogen, så hvis du har Samurize liggende på D:\Samurize, så skal fila inn som "D:\Samurize\norsktv.txt", med mindre dette er en del av forandringa i den modifiserte .vbs-fila som BlackAdder la ut. (har ikke sett på den)

Lenke til kommentar

Men er det noen som kan hjelpe meg med å få ny starmeny da? PLEASE!Vil bli kvitt teletubby themet på den :tease: :!:

EDIT:

Trykk på baren ikke teksten du har liggende på toppen, så vil nok problemene forsvinne rimelig fort.

Jepp, var akkurat det jeg fant ut av... :p

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

For å stille inn hvor raskt det skal oppdateres må du gå inn i Config Tool og velge boksen hvor det står "TV-program:". Trykk på "Source" til høyre i vinduet og så kan du velge hvor ofte den skal koble til internett og oppdatere der det står "Run every X min". I tillegg kan du trykke på "Project Options" øverst til høyre og velge "Display Refresh interval" lik 1200.

Jeg er nesten ferdig med å konvertere nyeste versjon av UKTV til norskTV, bare noen småting igjen. Med den kan man oppdatere progressbarene oftere uten at den kobler til internett hver gang, siden den laster ned hele dagens oversikt for hver kanal. Er ikke sikkert jeg får gjort den ferdig i dag for jeg har ganske mye å gjøre, men den er sikkert ferdig i løpet av lørdag iallefall.

Lenke til kommentar
For å stille inn hvor raskt det skal oppdateres må du gå inn i Config Tool og velge boksen hvor det står "TV-program:". Trykk på "Source" til høyre i vinduet og så kan du velge hvor ofte den skal koble til internett og oppdatere der det står "Run every X min". I tillegg kan du trykke på "Project Options" øverst til høyre og velge "Display Refresh interval" lik 1200.

Jeg er nesten ferdig med å konvertere nyeste versjon av UKTV til norskTV, bare noen småting igjen. Med den kan man oppdatere progressbarene oftere uten at den kobler til internett hver gang, siden den laster ned hele dagens oversikt for hver kanal. Er ikke sikkert jeg får gjort den ferdig i dag for jeg har ganske mye å gjøre, men den er sikkert ferdig i løpet av lørdag iallefall.

Kjempemessig!

Fikk det til nå, tusen takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...