Gå til innhold

Samurize Desktop Mod - Kult men "Non working"...

-Teddy-

Anbefalte innlegg

:shrug: Jalla overkskrift :p

Har installert Samurize, Link til Samurize

Har også lagt inn "Norsk TV"

Og får opp greiene, men det står "file not found", og "Program not executed" nedover hele. La det inn i samurize mappa der det skal ligge.

Mitt "Problem":

Jeg vil ha NorskTV til å funke, og få inn en Værmeldings duppeditt, og mulig noe annet fancy stæsj.... CPU måler etc.

Litt som dette: http://forum.hardware.no/index.php?act=Att...post&id=2986589

EDIT: Kom på at vi har en programvare seksjon litt sent...

Mod: Flytt denne tråden om det er farlig å ha den her ;)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått NorskTV til å funke, var en fil som lå feil... :p

Den viser "ingen programmer før i morgen" men det er det flere som får melding om, så det må nok "fixe seg selv".

Men jeg klarer bare å legge inn EN av delene! Jeg klarer ikke å få inn weather OG NorskTV! Jeg må bytte config hver gang jeg skal ha en av delene.... :shrug:

Hva må jeg gjøre? Hjelp meg litt da...

EDIT:

Slik ser det ut hos meg nå:

post-58-1098534736_thumb.jpg

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Noen som har noen tips på hvordan legge til f. eks. Discovery Channel i den NorskTV pluginen?

For de som fortsatt sliter med file not found: gå inn i norsktv.vbs (i script katalogen) og pass på at lenkinga til NorskTV.txt er på den plassen den skal være. Pass særlig på forskjellen "program files"/"programfiler" og at den peker til rett drive. Det samme gjelder for så vidt bruk av den weather pluginen for å få custom værikoner.

Hvis du vil ha flere plugins på en gang ser det ut som at en grei metode er å gå til config toolet for deretter å starte ei ny fil du importerer de aktuelle pluginene inn i. Bruk gjerne merge. Lagre så som et nytt filnavn og du er ferdig.

Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt med Discovery channel ja :D Hvis du får det til, kan du legge ut filene man trenger her da? ;)

Btw, på vær progget har jeg ingen værikoner, det står bare temperaturen og et satelittbilde.

Har installert på D:\Programmer\Samurize

Og på NorskTV står det fremdeles "Ingen programmer før i morgen".

Kan jeg fixe det, eller er det slik for alle, evt hva kan jeg gjør for å fixe værikoner og NorskTV?

Lenke til kommentar

For å få til værikonene må du laste ned en ikonpakke, ei liste over ferdig satt opp pakker finnes her: Forum link.

For å få ikonene til å vises i selve pluginen må du sette pathen for DefaultIconPath til den katalogen du putta ikonene inn i. I fila "Weather.2004.ini" i plugins katalogen. F. eks.

DefaultIconPath=D:\Programmer\Samurize\Icons\Weather

Kjør så den "Find Location ID.exe" fila slik at du finner koden for din nærmeste by, putt deretter denne koden inn under "DefaultLocationID" i samme .ini fil som IconPath var. Lagre så fila og kjør så pluginen. (hvis plugin allerede er kjørende kan det hende at det du gjør om i .ini fila ikke lagres, men det finner du fort ut av.)

Har ingen problemer med NorskTV pluginen selv, bortsett fra at jeg ikke har Discovery da...

Men slik jeg ser det får du "Ingen programmer før imorgen" hvis fila NorskTV.txt er tom. Problemet ditt er da gjerne at skriptet norsktv.vbs ikke lagrer til fila, ikke har noe å lagre (blokkert av firewall?) eller at den lagrer på feil plass. Søk etter ordet "NorskTV.txt" i norsktv.vbs (åpnes i f.eks. notepad) pass deretter på at den pathen som står der er gyldig. I ditt tilfelle skal den kanskje si:

D:\Programmer\Samurize\NorskTV.txt

Jeg hadde samme problem selv, da jeg har default programmpath satt til D:\Program Files, noe som selvfølgelig ikke fungerte uten modifikasjoner.

Lenke til kommentar

NorskTV.txt lå rett i Samurize mappa og innholdet i den var godt kjent;

TV3

Ingen programmer før imorgen

TVN2

TV2

NRK1

NRK2

ZTV

-Hva skal jeg gjøre med den? :shrug:

LAstet ned noen værikoner, og fikk ørten .ong filer, hva skal jeg gjøre med dem? Latset ned denne: http://users.adelphia.net/~dawulf/samurize/torsius.zip

EDIT:

HAr prøvd å slette NorskTv.txt fila, eller batre innholdet da, og skrudd av brannmuren og reloada configgen, men den bare fylte inn Det i quoten over igjen.... :dontgetit:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

For å legge til Discovery må du legge til denne linja;

Channels.Add "DISCOVERY", CreateObject("Scripting.Dictionary")

etter denne:

Channels.Add "ZTV", CreateObject("Scripting.Dictionary")

(linje 59) i "norsktv.vbs". Dette gjør at informasjonen om Discovery blir lagt til rett etter ZTV i filen "NorskTV.txt". Deretter må du selvfølgelig legge til ikon og "text-meters" linket til de riktige linjene i "NorskTV.txt" for denne kanalen. For å finne de riktige linjene er det bare å lese kommentarene i "norsktv.vbs".

Hvis du vil legge til andre kanaler må du vite hva disse blir kalt i "NorskTV.txt" og erstatte "DISCOVERY" med dette i det jeg skrev ovenfor og gjøre det samme med dem.

Har lagt ved norskTV med Discovery.

Edit: Har oppdatert skriptet så det er uavhengig av hvor du har installert Samurize.

norsktv_dscvr.zip

Endret av BlackAdder
Lenke til kommentar

Takker BlackAdder, jeg prøvde det der tidligere, men endte opp med script not executed hele tiden, viste seg at det eneste jeg mangla var å justere oppdateringsfrekvensen litt da jeg ved et uhell hadde en null for mye. :)

Forresten, her er et bilde med litt bedre oppløsning for å lage discovery-logo av til de som lager eget oppsett.

LAstet ned noen værikoner, og fikk ørten .ong filer, hva skal jeg gjøre med dem? Latset ned denne: http://users.adelphia.net/~dawulf/samurize/torsius.zip

Bare pakk ut alle .png filene til en ny katalog, f. eks. "..\Samurize\Icons\Weather", gjør så dette til ikonkatalog i .ini fila (som beskrevet i forrige innlegg). Mer trenger du ikke å gjør.

Edit: Obs! Bildet vedlagt er en gjennomsiktig PNG, så hvis du bruker IE til å surfe, så vil den ikke se slik ut når du bruker den i Samurize. (det eventuelle grå området du ser er gjennomsiktig).

post-58-1098892942_thumb.ibf

Endret av Amnio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...