maturesh Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Jeg sitter her en fredagskveld å surfer igjennom websider. Etter en tur på irc får jeg opp en link som viser til vigrid.net Dette må være noe av det mest motbydelige jeg har sett. Jeg blir selv kvalm av sånne sider. Hva er det som feiler slike folk som kan ha ett sånt budskap. Jeg er selv en tenkende person og prøver alltid å sette meg inn i andre sine sitiuasjoner før jeg kommer med kritikk. Jeg har nå sittet å lest igjennom vigrid sine hjemmesider punkt for punk, og forstår egentlig ikke hvorfor vi i Norge tillater en slik webside å eksistere i det hele tatt. Hva er din mening? Jeg vil gjerne ha ett lite opprop mot nazisme og rasisme på hardware.no. Jeg er selv 100% viking, og had mine "share" med krangling med invandrere som egentlig ikke er noe verre en nordmenn. Det som taler for meg er at 99% av invandrere faktisk er mere hyggelige en naboen min. Jeg regner med at flest parten av brukerne på hw.no har kontakter i utlande som di har truffet via nettet. tenker du noen gang på at disse er mørke etc etc? Kjemp vold! Kjemp mot vigrid.net! Mvh Martin Alapnes <-den som tenker Jeg har ett spørsmål til di som driver hw.no. HVA SYNES DERE OM VIGRID.NET? Endret 22. oktober 2004 av maturesh Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Jeg er selv 100% viking, og had mine "share" med krangling med invandrere som egentlig ikke er noe verre en nordmenn. Den setningen skjønte jeg ikke helt. Uansett, fint at du ikke liker vigrid.net, men jeg ser ikke helt nytteverdien av et opprop. Det er vel tross alt ikke akkurat så mange tilhengere av vigrid ute og slenger... Endret 22. oktober 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Mediator Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Takk Vår Herre for at det finnes mennesker som faktisk tar seg tid til å reagere på noe så "kontroversiellt" som vigrid. Jeg bruker ordet Kontroversiellt, da ordet jeg opprinnelig tenker på fornedrer meg til deres nivå. Det er simpelthen forkastelig at enkelte bruker sin dyrebare tid, og sine ervervede ressurser til å forpeste hverdagen til folk rundt seg, samt (mere vesentlig) korrumpere unge menneskers sinn med at denne type holdning er akseptabel i dag. Det er fantastisk at et "livssyn" så til de grader utdatert som dette fortsatt klarer å få fotfeste i et samfunn jeg i utgangspunktet anså som ett opplyst samfunn. Imidlertid får organisasjoner som vigrid meg til å tvile på nettopp dette. Jeg makter ikke si annet enn at jeg håper at medlemmene av vigrid våkner opp før det uunngåelige tidspunkt hvor de sier/gjør/tenker noe som medfører at de etter å ha blitt voksne ikke utstår tanken på hva de har vært del av... /Leif Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Rasisme eksisterer ikke. Det er noe som eksisterer oppi "hjernen" deres. Endret 22. oktober 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Rasisme eksisterer ikke. Det er noe som eksisterer oppi "hjernen" deres. Morsomt, så du mener at det ikke er rasisme å mene at alle jøder bør dø? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Det kan være andre grunner til at kun de skulle dø? Og det var det også! Ikke fordi de var annerledes, ikke på grunn av deres tro! Men på grunn av at hitler mente det var jødenes feil at tyskland tapte 1. verdenskrig!! EDIT: Og jeg motsier alt som har med rasisme å gjøre fordi dere kaller gulost brunost og hvitost for rasisme og da har det gått for langt!! Endret 22. oktober 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Men på grunn av at hitler mente det var jødenes feil at tyskland tapte 1. verdenskrig!! Og det er ikke rasisme? Så det er ikke rasisme å drepe alle jøder, fordi en prosent av dem har gjort noe dumt mot deg? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Å kalle de jøder er bare en enkel måte å skille de ut. Ikke spør meg hvorfor hitler ville ta alle jødene pga at et fåtall av de sviktet tyskland. EDIT: Og hvis jeg sier pakkis til en utlending er det fordi en pakkis er brun i huden og det er lett å skille. "Det var ikke en som var hvit i huden som sviktet meg, det var en som var brun i huden, en pakkis." A'ha, han er brun i huden, lik en som sviktet meg. Jeg føler jeg er sint på han. Hvorfor? Det er det samme med smak, luk og hørsel ... spiser du marsipan mens du spyr, forbinder du marsipan med spy, dårlig lukt og en helvettes smak. Så neste gang du spiser marsipan så kjenner du spy lukta og smaken. Endret 22. oktober 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Det kan være andre grunner til at kun de skulle dø? Og det var det også! Ikke fordi de var annerledes, ikke på grunn av deres tro! Men på grunn av at hitler mente det var jødenes feil at tyskland tapte 1. verdenskrig!! Dette var litt trist å høre egentlig, ifra en jeg beregner som litt oppegående norsk ungdom. Visst du mener at andre mennesker er mindre verdt, må du også akseptere min rett til å mene at du er mindre verdt.(litt ironi ifra min side) Sorry mac, følg med litt på historie, og gå litt skole. Kanskje du engang vil forstå. Mvh Martin Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det kan være andre grunner til at kun de skulle dø? Og det var det også! Ikke fordi de var annerledes, ikke på grunn av deres tro! Men på grunn av at hitler mente det var jødenes feil at tyskland tapte 1. verdenskrig!! Dette var litt trist å høre egentlig, ifra en jeg beregner som litt oppegående norsk ungdom. Visst du mener at andre mennesker er mindre verdt, må du også akseptere min rett til å mene at du er mindre verdt.(litt ironi ifra min side) Sorry mac, følg med litt på historie, og gå litt skole. Kanskje du engang vil forstå. Mvh Martin Jeg mener alle mennesker er like lite verdt. Ingen over, ingen under. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det kan være andre grunner til at kun de skulle dø? Og det var det også! Ikke fordi de var annerledes, ikke på grunn av deres tro! Men på grunn av at hitler mente det var jødenes feil at tyskland tapte 1. verdenskrig!! Dette var litt trist å høre egentlig, ifra en jeg beregner som litt oppegående norsk ungdom. Visst du mener at andre mennesker er mindre verdt, må du også akseptere min rett til å mene at du er mindre verdt.(litt ironi ifra min side) Sorry mac, følg med litt på historie, og gå litt skole. Kanskje du engang vil forstå. Mvh Martin Følge litt mer med på historie? Hva var det du quotet som jeg sa? Det var fakta. Det skrev jeg nesten akkuratt som det stod i historie boka. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Gud, få inn et innlegg her som kan overbevise ham, FreeBSD, jeg setter min lit til deg. Dette er ikke annet enn idiotisk. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Gud, få inn et innlegg her som kan overbevise ham, FreeBSD, jeg setter min lit til deg. Dette er ikke annet enn idiotisk. Istede for å sitte der å grine, kan du ikke komme med noe saklig her?? Fortell meg hvordan du tenker på rasisme?! Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Gud, få inn et innlegg her som kan overbevise ham, FreeBSD, jeg setter min lit til deg. Dette er ikke annet enn idiotisk. Istede for å sitte der å grine, kan du ikke komme med noe saklig her?? Fortell meg hvordan du tenker på rasisme?! Jeg synes du burde forsvare utsagnet om at det ikke finnes noe som heter rasisme. Jeg har selv møtt folk som sier at de ikke liker folk bare pga hudfarge, men det mener altså du er bare tull? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Skjønner ikke hva du vil frem til Nicklas. Rasisme er et ord på rasehat. Du beviser jo ingenting at det ikke finnes med vissvasset ditt. Hitler så ned på og hatet andre raser og kulturer. Dette er definisjonen på rasisme min venn. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Rasisme er en tro om at andre raser er mindre verdt. Eksisterer ikke rasisme? Neivel. LOL Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Det er noe som er galt i hjernen til de som mener at bare fordi han er brun så skal man hate han. Men hvorfor skal man hate noen som er brun i huden! JO! Det skal jeg si deg og det har jeg sagt tidligere i tråden også!! Hvis jeg sier pakkis til en utlending er det fordi en pakkis er brun i huden og det er lett å skille. "Det var ikke en som var hvit i huden som sviktet meg, det var en som var brun i huden, en pakkis." A'ha, han er brun i huden, lik en som sviktet meg. Jeg føler jeg er sint på han. Hvorfor? Det er det samme med smak, lukt og hørsel ... spiser du marsipan mens du spyr, forbinder du marsipan med spy, dårlig lukt og en helvettes smak. Så neste gang du spiser marsipan så kjenner du spy lukta og smaken. Og spesielt nå til disse tider hvor "terror" er et stort tema! Er det noe rart folk ikke liker folk fra midt østen f.eks!? De forbinder de med terror! EDIT: Det jeg mente med at rasisme ikke eksisterer er at jeg vil bare få det ordet ut og vekk herfra! For man kan ikke kalle folk rasister like ofte som man blunker! "Ånei! Han sa gulost! Han er rasist!" En rasist er noe som er syk i hue og som ikke vet hvorfor han mener ting. Endret 22. oktober 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Men det er vel like mye rasisme, selv om man er så dum at man tror at f.eks alle muslimer er terrorister? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det er da ingen som har sagt at en rasist ikke er syk i hodet (heller ikke motsatt). Det er også en del folk som hater/misliker f.eks negre, fordi de har bestemt seg for det. Ikke fordi de har blir banket av en. Jeg vil si at rasisme ofte stammer fra dårlig opplysning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg