eivindlt Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Skal bygge ny pc, men er usikker på dette: hvilken av disse to harddiskene skal jeg bruke? De er akkurat like dyre, men likevel: HVilken er å foretrekke? For ordens skyld: Jeg skal sette inn to like i pcen... Hardiskene er: Maxtor DiamonMAX Plus10 serial-ATA og Seagate 200GB Barracuda på forhånd takk!!! Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Slik jeg har hørt og forstått det så er Maxtor diskene varmere og bråker mer enn seagete diskene. Folk skal også ha mer problemer med at Maxtor diskene svimer av og tar kvelden. (skjer ikke så ofte) Seagete barracuda er en veldig populer disk, og mange syntes den er veldig bra. Skal vere kaldere enn Maxtor disken, men ytelsen skal vere bittelitt under Maxtor. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Gå for Baracudaen du Har en slik en selv, om ikke helt lik, så ganske identisk. Er fornøyd. Ikke bråker den noe særlig, og temperaturen holder seg på rundt 25 g/C. Er kanskje litt varmt, men så har jeg ikke noen kabinettvifter som er satt direkte mot denne disken heller da. (Er alikevell god gjennomlufting i kabinettet) Lykke til Endret 22. oktober 2004 av Gnomenz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har tenkt å kjøpe meg en 200 GB disk jeg og men er ikke sikker på hvilken jeg skal kjøpe. Seagate disken skal vist være ganske stillegående men her sier de at den bråker en del. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Slik jeg har hørt og forstått det så er Maxtor diskene varmere og bråker mer enn seagete diskene Hos meg er det stikk motsatt 3 maxtor's ikke noe varme ect. 1 seagate Masse varme masse støy (bare når den jobber) MAXTOR er da det beste valget etter mine erfaringer Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har tenkt å kjøpe meg en 200 GB disk jeg og men er ikke sikker på hvilken jeg skal kjøpe. Seagate disken skal vist være ganske stillegående men her sier de at den bråker en del. Den er varm og bråker dette kan være på den modellen jeg har eller en liten produksjons feil for min er også veldig varm men har 3 maxtor disker (som sakt) og er mere fornød med de , ville gått for maxtor jeg (aldri vært på reprasjon hller for alle funker) Har hatt flere Maxtorer men det er 40gb og 80gb kan vell ikke sammen lingne de med de nye Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Slik jeg har hørt og forstått det så er Maxtor diskene varmere og bråker mer enn seagete diskene. Folk skal også ha mer problemer med at Maxtor diskene svimer av og tar kvelden. (skjer ikke så ofte) Seagete barracuda er en veldig populer disk, og mange syntes den er veldig bra. Skal vere kaldere enn Maxtor disken, men ytelsen skal vere bittelitt under Maxtor. Hei, Hørt - forstått - og syntes - det kan vi ikke bruke til noget her på forummet! Venligst dokumentèr dine påstande - takk! PS. Jeg har hat Maxtor-diske de siste 13 år (videoredigering) og har aldrig hatt en Maxtor, der har tat kvelden - og de bråker ikke og er ikke varmere end andre disker - tvertimott! Eneste gang jeg har hatt problemer med varme Maxtor diske, var da jeg hadde 2 diske liggendes opp på hverandre i bunden av kabinettet (med en antistatisk pose i mellem). Da ble tempen ca. 45 -50 grader ved heavy brukk. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Segate > Maxtor any day. Har erfaring med begge diskene. Dog anbefaler jeg heller Hitatchi og Samsung. Lenke til kommentar
Intel Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har en sånn maxtor disk og den bråker ikke så mye, mest knitring av og til. Men Segate har beire ytelse syns jeg da, og bråker så sei ikke. Hvorfor ikke en maxtor disk med 16mb cache? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har tenkt å kjøpe meg en 200 GB disk jeg og men er ikke sikker på hvilken jeg skal kjøpe. Seagate disken skal vist være ganske stillegående men her sier de at den bråker en del. Den er varm og bråker dette kan være på den modellen jeg har eller en liten produksjons feil for min er også veldig varm men har 3 maxtor disker (som sakt) og er mere fornød med de , ville gått for maxtor jeg (aldri vært på reprasjon hller for alle funker) Har hatt flere Maxtorer men det er 40gb og 80gb kan vell ikke sammen lingne de med de nye Ok, men jeg har en Maxtor 80 GB Maxtor disk nå som jeg syns bråker alt for mye. Men hvis de nye er stillegående så kanskje jeg går for en sånn en. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 De er de beste diskene syntes jeg, de er også litt billigere Hadde problemer med og få Seagaten min til og funke også jeg (sata) måtte inn på nettsidene demmes og legge inn et progg for og formatere osv.. ganske FUCKA Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Segate > Maxtor any day. Har erfaring med begge diskene.Dog anbefaler jeg heller Hitatchi og Samsung. Helt enig. Har aldri likt maxtor grunnet høyfrekvent irriterende lyd som SAMTLIGE maxtor disker jeg har hatt har laget. Et par som har feilet også. Seagate og Hitachi er mine favoritter akkurat nå. Samsung har jeg ikke prøvd. WD har jeg hatt en feilprosent på rundt 50% på (blant annet var begge de 2 siste jeg fikk DOA). Lenke til kommentar
jrppp Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har Seagate Barracuda'en, rask, lite varm og er stille. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 ikke sata versionen i allefall den er rett og slett møkk... Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Vet ikke med sata, men jeg hadde en diamondmax 160gb ide disk som plutselig tok kvelden. Ikke ett år gammel engang. Leste litt rundt på forskjellige forum og generelt var den disken dårlig. Seagate kjører jo 5 års garanti nå, så det betyr vel at de stoler på det de lager. Jeg går for Seagate neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå