Uxzuigal Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Hei, Har akkurat startet med Warhammer (normal), akkurat nå holder jeg på med å male figurer og prøver å finne den rasen som jeg liker best, men jeg lurer på om det finnes en Norsk Webshop som selger Warhammer figurer og maling? Har prøvd Hobby-Huset.no, men det var ikke akkurat mye å skrive av. Har noen linker til en webshop? Om folk har tips om bøker/guider også, ville det vært fint:) --- Vet ikke om denne ble helt riktig postet, siden det ikke finnes en katogori som er for mitt behov:) Endret 28. oktober 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) www.avalon.no Det var en til jeg vet om, men som jeg ikke husker for øyeblikket. BTW: jeg har dwarfs, synes det er mosomt å spille. Endret 22. oktober 2004 av thorso Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Har akorat begynt jeg oxo, samler på dark elf jeg da. Vis du har en Eb games butikk i nærheten så selger de warhamer der. Avalon.no Les litt om de forskjellige laga her Warhammer.com Brettspill.no Søk på google eller andre søkemotorer så finner du mye bra Lykke til med spillinga *så at du var litt raskere en meg thorso* Endret 22. oktober 2004 av ShadowWalker Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Warhammer,det er pirkearbeid...Dyrt å drive med det? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Tøft! jeg driver også med Warhammer! Men bare på vinteren da. Det er en veldig dyr hobby, men I Warhammer så samler jeg på High Elves og i Warhammer 40k samler jeg på Imperial guard og Space marines. Her hvor jeg bor er det en butikk som heter frisenfeldt (www.frisenfeldt.no) EDIT: www.warhammer.no Endret 22. oktober 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja, warhammer er en DYR hobby. har Beast of cahos i vanlig og Tau i 40k. Hvis du bor i oslo eller rundt der så er det en "fillial" som heter Games worshopp, ligger i starten av møllergata og der er det BARE warhammer (det er Games worshopp som lager dem) De kan bestille ALT som produseres av warhammer i england, det er bare og snakke med dem så kan de bestille det hjem til deg. (ksoter lit mer da) eller så er gamesworshopp.com et smart sted og begyne. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Tøft, jeg har en Ebgames i nabo byen, Porsgrunn skal nok ta meg en tur dit i morgen da tenker jeg, trenger undercoating og noe annet:) Ja, la merke til at det er ganske dyrt, var på Games Workshop i Ayrshire, Skottland nå, kjøpte for 70£, og enda 550kr når jeg kom hjem i dag:D Men det er utrolig morro, enda jeg er nybegynner storkoser jeg meg! Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har ikke spilt sjikkelig enda da (bare ca 500 poeng i 40k), men pass på at du ikke kjøper for mye med en gang, da går du lei fort. kjøp litt og litt. Da Virker det ikke som om det er så mye og male. Men er det noen i ringeriks traktene som spiller warhammer her? Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Tøft, jeg har en Ebgames i nabo byen, Porsgrunn skal nok ta meg en tur dit i morgen da tenker jeg, trenger undercoating og noe annet:) Ja, la merke til at det er ganske dyrt, var på Games Workshop i Ayrshire, Skottland nå, kjøpte for 70£, og enda 550kr når jeg kom hjem i dag:D Men det er utrolig morro, enda jeg er nybegynner storkoser jeg meg! Veit er i den butikken jeg også handler. Er bra at vi kan få kjøpt warhammer i Porsgrunn. Etter at den spillebula blei lagt har det ikke vært så enkelt å få tak i. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Hmm, har bare et par spørsmål: Ang pakker og sammensetting, man trenger ikke følge bruksanvisningen? Man kan lage units custom ut av hva som er i pakkene, sålenge man har en flagbærer etc? Og hvordan deles poeng ut? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Jeg drev med Warhammer 40k en stund. Black Templars hadde jeg. En kamerat av meg er/var (er ikke sikker) en profilert Warhammer-spiller i Bergen, Alexander Sherling heter han. Endret 22. oktober 2004 av tor_erik Lenke til kommentar
eught Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 En kan lage custom-figurer. De kan vel se ut stort sett som du vil, men du kan ikke gi dem nye atributter. Poengene ser man i Codex-et for din rase. En base unit har vanligvis en kostnad (f. eks. 10 eldar guardians), men kan ekspanderes opp til 20 units for ekstra poeng per unit. En kan også gi ekstra utstyr til unitene. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hvis du for eksempel vil lime på øksa fra en bloodthirster of khorne eller the wailing doom fra Avatar of the bloody handed god på en vanelig skaven slave så er det HELT lov, men de får ikke übervapnene forde om de har dem på modellen, i så fall må du og den du spiller mot vere enige Lenke til kommentar
Malux Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Vis du skal ha warhammer bør du kjøpe det på avalon, outland, games workshop eller pentagon. Avalon, outland og GW ligger ved østbanehallen og Pentagon ligger ved grønland Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Var akkurat på EBGames, sinsykt mye der, nydlig masse:) Skal få kjøpt meg regelbok også snart, koster så utrolig mye detta men.. Farger på units, du trenger ikke følge bruksanvisninger? Kan bruke din egen fantasi? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det er liksom emniga det ja, fargen og sammensetinga av moddelene er opp til deg. det som står på pakka er bare et forslag, men det er lurt og hålle seg til en fagekombinasjon om ikke på hele her så i vertfall på uniten (kan se litt rart ut med 20 mennesker i forskjellige farger) eventuelt forskjellige toner av samme farge Men, har du chaos er det en anne sak, noen nekter og spille mot slaanesh fikurer uten rosa/lilla på seg, det samme med de tre andre gudene. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Men slaanesh units er de eneste Chaos tingene jeg ikke har frihet til å male som jeg vil? Skal nok ha en liten fargekode på mine units etc ja, bare finne på noe selv, kunstnerisk frihet eller noe slikt, hehe. Men også kjekt å kunne spille engang i fremtiden når jeg får malt å lært meg saker:) Edit: Hvorfor er noen så sære på slaanesh units? Endret 23. oktober 2004 av Snabben Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Du har fihet på units med mark of slaanes (tok det bare som et ekempel) det er helt lov i følge boka, men noen spillere er pirkete på farge. Men i turneringer er det fulstendig lov, så lenge de er malt går det bra. Som jeg sa, det er lov. kjenner bare en som ikke tåler og se andre farer en den fagen guden har (i chaos da) Gjenta etter meg: Du står fulstendig fritt når det gjellder farge på moddelene. Men det er vanelig og male de som lever i nord og er slemme (chaos, dark elf) med mørke farger. Endret 23. oktober 2004 av Brusfantomet Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg står fulstendig fritt nåt det gjellder farge på moddelene. ) Da er det bare å male onde figurer Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Ca koster en startpakke? Alltid hadd lyst og begynne det, men har ikke funnet så mye informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå