ZejaX Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Heisann, Jeg har lett litt rundt, men finner lite info om dette. Hvordan installere winXP når jeg har kun sata disker? Jeg har lest at jeg må trykke F6 når installasjonen av winxp spør om dette, jeg har lastet ned en haug med drivere fra asus+de fra driver cd-en, men ingen av dem virker. WinXP installasjonen finner ikke diskene Diskene kommer opp ved oppstart av datamaskinen. Mitt hovedkort er Asus K8V SE Deluxe. Har prøvd både med Sata portene på promise kontrolleren og på VIA kontrolleren. Noen som vet? Lenke til kommentar
skille Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Se under lagringsmedier... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 For at Windows skal finne driverdisketten når du har valgt F6 så må det være en fil som heter TXTSETUP.OEM på rota til diskette. Intel f.eks. har egen download for SATA kontrollerne sine for å få riktig diskett for F6 bruk. Om du har fått drivere fra asus, se om du finner TXTSETUP.OEM og jobb ut fra den. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 På disketten skal det i roten ligge vt6420 + txtsetup.oem + winxp, hvis det er det OS som du har. I winxp-mappa skal det ligge vt8237 + 3 stk viasraid-filer. ( husker ikke helt dette). Så må du kople sata-data-kablen til via-controllerens porter. Du må aktivere F-lock før du trykker F6. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hvis du henter ned denne så finner du en egen mappe som heter DriverDisk som lar deg lage driver diskett. Denne er for VIA. Filene som mantra17 nevner ligger der. Lenke til kommentar
ZejaX Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Hehe, nå fant jeg ut av alt sammen. Jeg hadde rett og slett satt floppykabelen feil vei, og xp-installasjonen fikk ikke lest disketten Sorry den, teit av meg Lenke til kommentar
evo500 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 neida... man kan ikke stille teite spørsmål, bare få teite svar!! BRA det ordna seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå