Gå til innhold

awd flash, hvordan bli kvitt det?

adimaister

Anbefalte innlegg

har asus a7n8x-deluxe hovedkort, og skulle gjøre en oppdatering av bios.

men for en aller annen merkelig grunn har jeg innstallert noe som heter awd flash utility...hva er dette???

først så ville ikke skjermen funke..men så gikk jeg inn i bios og valgte load optimized bios(eller noe) og da funker det. men får fortsatt opp asus logoen og awd flash utility helt på begynnelsen når jeg slår på pc'en. hva kan jeg gjøre for å få vekk dette....?

må tilføye at jeg har ikke mye peiling på pc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis jeg har forstått deg riktig så har du oppdatert BIOS og loadet BIOS defaults. I mange BIOS'er er Fullscreen Logo default view ved boot istedet for listingen av devices, RAM, etc. Det er med andre ord bare å disable fullscreen logo i BIOS. Hvilke andre settinger som er blitt endret da du oppdaterte BIOS er vanskelig å si...

EDIT: awd flash er kun en flash utility for å oppdatere Award BIOS'er. Det er ikke noe som blir liggende å starte hver gang. Det må du fysisk be om fra f. eks. shell. Det er mulig det ligger en award og/eller Asus logo hvis du booter med fullscreen logo, men det er altså BIOS, ikke awd flash. Får å si det sånn, det ikke noe unormalt hos deg, det er kun små endringer du må gjøre i BIOS.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...