bortevekk Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Sist jeg var på lan, lastet jeg ned en god del filmer. Når jeg kom hjem skulle jeg åpne film-mappa som ligger på (D:) men da stoppa bare alt sammen opp, og viss jeg er heldig åpner mappa seg etter fem min. jeg har sjekka for virus og annet rusk og rask. Men vet ikke hva mer jeg kan gjøre nå må jeg slette hele greia eller? håper noe skjønner problemet og har noe smart å komme med! Håper da denne posten har havnet i rett kategori, ellers må den bare flyttes. Mvh hanne:) Endret 22. oktober 2004 av Hanne:) Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 hvor stor er mappen? Kanskje det er en ødelagt avi. fil oppi der? Lukker mappen seg etter en stund igjen? Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 den lukker seg ikke nei, får jeg åpna den da kan jeg se film viss jeg vil! mappa er 31.1 GB Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 alle filmene funker vel? Prøv å klipp ut filemene i en anne mappe? .. kanskje det gjør susen Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 hmm, faktisk ganske komplisert detta for meg! viss jeg noe gang får åpna mappa, kan det hjelpe å flytte noen av filmene til en annen mappe! sånn at det ikke blir så mye for den ene mappa og åpne? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 ekke sikker men bare flytt over noen .. så får du se.. Har hatt sånne problemer når jeg åpner en mappe, lukker vinduet seg. Så jeg flyttet mappen til et annet sted. Da funka det. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 okei!nei jeg får bare prøve mer da!takk for alle forslag;) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Du kan prøve å vise filene i detalj istedet, så ikke noen thumbnails kommer opp. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg skal huske det viss jeg kommer borti det flere ganger!men denna gangen ente det opp med slette mappe *laste ned nye filmer* Lenke til kommentar
am3k Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er en kjent ting at Windows får sjokk av mange og store filmer. Skulle det da i tillegg være problemer med en (eller flere) blir det stopp,,, Det en kan prøve er å gå inn i Registeret (Kjør->regedit) Finne: HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler Og slette verdien som ligger lagret under default Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er som am3k skriver, men det er 2 ting som bør fikses: ********************* Clicking AVI Files on explorer casuing 100% CPU Usage Well windows seem to have a REALLY big problem when it comes to reading AVI files. It seems that when you click on an AVI file in explorer, it'll try to read the entire AVI file to determine the width,height, etc. of the AVI file (this is displayed in the Properties window). Now the problem with Windows is that if you have a broken/not fully downloaded AVI file that doesnt contain this info, Windows will scan the entire AVI file trying to figure out all these properties which in the process will probably cause 100% CPU usage and heavy memory usage. To solve this problem all you have to do is the following: 1. Open up regedit 2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Voila! Please not that this will no longer provide you with the windows properties displaying the AVI file information such as width, height, bitrate etc. But its a small price to pay for saving you resources. NOTE: Please use caution when using regedit. Improper usage may cause windows to behave imcorrectly. Also, I cannot be held resposible. Backup your registry first. ********************* avi files causing high cpu usage again with installation of XP SP1 I have recently installed Windows XP SP1 update and have found that the problem with avi files causing 100% cpu usage started happening all over again. I tried to do the original tweak shown on the site, but the registry key specified was already deleted. I searched around and found this tweak that fixes the problem, in both the original release of Windows XP and the SP1 update. The ultimate solution To correct the misbehavior in Windows XP, remove the following registry key. "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32" This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files. This will not effect your ability to play files, get file attributes, or even view thumbnails. I really think Microsoft is trying to make sure people only use mpeg ********************* Begge hentet fra TweakXP.com Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 oj!dette skal jeg ta vare på, viss det skjer flere ganger! mange takk gutter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå