Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjæledyr til person med astma/allergi?

akristina92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel.... sier det igjen. Kontakt en med slike hunder. Det er en grunn til at de er allergi vennlige.

Jeg er enig med SnowDOG_ her, en allergiker jeg kjenner har en slik nakenhund, uten å ha noen problemer med det. :)

Så kommer det da an på om hvor allergisk man er da også..

Lenke til kommentar
hum..jeg tåler ikke verken katt eller hund, men jeg har fremdeles 2 katter :)

Joda, det går da an.

Min bror som er allergisk har katt han også, men han er dog plaget med det også til tider..

jeg har også allergi mot diverse ting, da vi fikk katten vi har nå så var jeg veldig plaget en stund.

men nå merker jeg ingenting, er som om at jeg er kurert :)

Lenke til kommentar

Joda, det går da an.

Min bror som er allergisk har katt han også, men han er dog plaget med det også til tider..

jeg har også allergi mot diverse ting, da vi fikk katten vi har nå så var jeg veldig plaget en stund.

men nå merker jeg ingenting, er som om at jeg er kurert :)

akkurat sånn jeg har det :) men jeg reagerer fremdeles på hunder, har hatt katt i 4 år..2 stykker..

Lenke til kommentar
Pleier rotter å bite?

EDIT: leif

Hørte om en som sovna uten å lukke buret. Han våkna uten fot

Neida, de er snille og søte. Evt. biting tror jeg ikke du merker i det hele tatt. Uten at jeg har hatt noen selv, bare lånt, vil jeg påstå at rotter er fine kjæledyr. Stikk til en dyrebutikk og forhør deg litt, og hils også på noen :)

Det er ganske morsomt når de skal krype opp og ned halsen din og hjemme seg litt inni tøyet

Lenke til kommentar
Hunderaser som f.eks puddel, schnauzer osv røyter ikke som vanlige hunder og som har ganske lik type hår som oss mennesker og de må faktisk klippes eller så blir det floker. Kanskje du burde kontakte noen med slike raser og møte og kose med hunden for å skjekke om du får allergisk annfall.  :thumbup:

En vanlig missforståelse for de som ikke har noen som er allergisk.

Det er ikke hårene som er hovedproblemet, men pigmentene eller hva fan det er som sitter i huden ved hårrota som er problemet for astmatikere/allergikere..

Hår og flass fra det bestemte dyret enkelt og greit... :p

Lenke til kommentar

Joda, det går da an.

Blir som med meg det da. Har alltid vært rimelig allergisk. Var VELDIG før, nå er jeg bare ganske :hrm:

Har hatt puddel (fungerte ikke bra), 2 stk marsvin (de levde ikke mer enn et halvt år eller noe tror jeg), 3 stk undulater (var veldig morsomme, og jeg reagerte ikke på dem), og nå i fjor fikk vi oss en nydelig kattepus. Jeg reagerer på han, men jeg klarer liksom ikke å ikke kose med han heller, så jeg bare gir faen i det, og prøver å overleve så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...