Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjæledyr til person med astma/allergi?

akristina92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hunderaser som f.eks puddel, schnauzer osv røyter ikke som vanlige hunder og som har ganske lik type hår som oss mennesker og de må faktisk klippes eller så blir det floker. Kanskje du burde kontakte noen med slike raser og møte og kose med hunden for å skjekke om du får allergisk annfall. :thumbup:

Lykketil.

Edit: Eller så har du mexikansk nakenhund (XOLO) som ikke har pels i det hele tatt som som er ganske kule og kosete.

athos_cinderella.jpg

bullen.jpg

Edit2: Her er norges første kennel med norgest første og eneste kull av mexikansk nakenhund: http://www.localhero.no/

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Hunderaser som f.eks puddel, schnauzer osv røyter ikke som vanlige hunder og som har ganske lik type hår som oss mennesker og de må faktisk klippes eller så blir det floker. Kanskje du burde kontakte noen med slike raser og møte og kose med hunden for å skjekke om du får allergisk annfall. :thumbup:

En vanlig missforståelse for de som ikke har noen som er allergisk.

Det er ikke hårene som er hovedproblemet, men pigmentene eller hva fan det er som sitter i huden ved hårrota som er problemet for astmatikere/allergikere..

Lenke til kommentar
Hunderaser som f.eks puddel, schnauzer osv røyter ikke som vanlige hunder og som har ganske lik type hår som oss mennesker og de må faktisk klippes eller så blir det floker. Kanskje du burde kontakte noen med slike raser og møte og kose med hunden for å skjekke om du får allergisk annfall.  :thumbup:

En vanlig missforståelse for de som ikke har noen som er allergisk.

Det er ikke hårene som er hovedproblemet, men pigmentene eller hva fan det er som sitter i huden ved hårrota som er problemet for astmatikere/allergikere..

Akuratt! ;)

EDIT: Har så uuuutroooooliiiiig lyst på hund :(

Endret av DiskSpace10GB
Lenke til kommentar

Rotter skal så vidt jeg veit gå bra i kombinasjon med allergikere. De kan også være veldig morsomme. Husker jeg og ei venninne hadde med rottene hennes ut. Den ene bodde inn i klæra mine i armhulen og kom i halskraven vært 15-20 min for å få litt luft.

Etter dermed å ha blitt kjent med rotter, kan jeg ikke helt forstå at folk syntes de er ekle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...