akristina92 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hei. Har lenge hatt lyst på et kjæledyr. Men jeg lider av astma og allergi. Derfor tåler jeg ikke noen dyr med pels/fjær. Hvilke dyr kan vær litt gøy å ha? ( Fisker er ikke så kule.. De er liksom ikke.. De... Ja, de svømmer bare rundt i en glassboks med vann.. ) Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hva med en stuegris? Veit det er noen som har sånt... svineri *bløt vits* Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Et øgledyr! De er søte Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 skilpadde!! De er jo bare så kule! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Dverghamster Endret 13. juni 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Dverg hamster De har vell pels, antar jeg.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Hunderaser som f.eks puddel, schnauzer osv røyter ikke som vanlige hunder og som har ganske lik type hår som oss mennesker og de må faktisk klippes eller så blir det floker. Kanskje du burde kontakte noen med slike raser og møte og kose med hunden for å skjekke om du får allergisk annfall. Lykketil. Edit: Eller så har du mexikansk nakenhund (XOLO) som ikke har pels i det hele tatt som som er ganske kule og kosete. Edit2: Her er norges første kennel med norgest første og eneste kull av mexikansk nakenhund: http://www.localhero.no/ Endret 22. oktober 2004 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg leste her om dagen i avisa om en katterase, noe sånt som sibirsk skogskatt, som de fleste katteallergikere ikke reagere på. Problemet er bare at den koster rundt 10.000 Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Kjøp deg en "chinchilla" De er små søte nesten hamstere! Pelsen dems er faktisk ikke sånn derre greier sånn at du blir syk fordi du har allergi opplegg (ble distrahert av ace ventura filmen på tv3) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hunderaser som f.eks puddel, schnauzer osv røyter ikke som vanlige hunder og som har ganske lik type hår som oss mennesker og de må faktisk klippes eller så blir det floker. Kanskje du burde kontakte noen med slike raser og møte og kose med hunden for å skjekke om du får allergisk annfall. En vanlig missforståelse for de som ikke har noen som er allergisk. Det er ikke hårene som er hovedproblemet, men pigmentene eller hva fan det er som sitter i huden ved hårrota som er problemet for astmatikere/allergikere.. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Hunderaser som f.eks puddel, schnauzer osv røyter ikke som vanlige hunder og som har ganske lik type hår som oss mennesker og de må faktisk klippes eller så blir det floker. Kanskje du burde kontakte noen med slike raser og møte og kose med hunden for å skjekke om du får allergisk annfall. En vanlig missforståelse for de som ikke har noen som er allergisk. Det er ikke hårene som er hovedproblemet, men pigmentene eller hva fan det er som sitter i huden ved hårrota som er problemet for astmatikere/allergikere.. Akuratt! EDIT: Har så uuuutroooooliiiiig lyst på hund Endret 22. oktober 2004 av DiskSpace10GB Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Vel.... sier det igjen. Kontakt en med slike hunder. Det er en grunn til at de er allergi vennlige. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hva med en liten same? En liten selskapssame eller kanskje en engangssame? Og hvis allergien er akutt kan du kanskje få tak i en nakensame... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Vel.... sier det igjen. Kontakt en med slike hunder. Det er en grunn til at de er allergi vennlige. Jeg er enig med SnowDOG_ her, en allergiker jeg kjenner har en slik nakenhund, uten å ha noen problemer med det. Lenke til kommentar
Mil2000 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Få deg en chinchilla. Du får garantert tilfredstilt dine behov med en slik. Eller jeg ville egentlig kjøpt 2 siden de har lett for å kjede seg når de er alene... Endret 22. oktober 2004 av Mil2000 Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hva med en liten same? En liten selskapssame eller kanskje en engangssame? Og hvis allergien er akutt kan du kanskje få tak i en nakensame... Det er lettere å dressere eskimoer, det er hvertfall det jeg har hørt. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Har funnet noen linker om du gidder å lese: http://www.norgeshundeportal.no/forum2/vie....php?TopicID=38 http://home.no.net/dyrebesk/ss.htm http://www.dyrenett.no/no/s/forum/topic.as...e&TOPIC_ID=2620 http://www.xolo.com/patty/WSJ_xolo.html http://www.hedehuset.com/eng_about_xolos.htm Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Rotter skal så vidt jeg veit gå bra i kombinasjon med allergikere. De kan også være veldig morsomme. Husker jeg og ei venninne hadde med rottene hennes ut. Den ene bodde inn i klæra mine i armhulen og kom i halskraven vært 15-20 min for å få litt luft. Etter dermed å ha blitt kjent med rotter, kan jeg ikke helt forstå at folk syntes de er ekle. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Pleier rotter å bite? EDIT: leif Endret 23. oktober 2004 av DiskSpace10GB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå