Magnum p.i. Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Heisann, moren min har akkurat kjøpt seg en ny Nokia 6230, men det fulgte ikke med noe minnekort. Jeg mener bestemt at det skulle følge med et på 32 mb. Eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jo, det er helt riktig det ! Vedlagt i pakken skal det ligge et 32Mb MMC kort. Har du sett at ikke minnekortet allerede er inne i telefonen? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja jeg har sett at det ikke er noe kort inni telefonen fra før av. Det var ingenting i esken heller. Telefonen er jo helt ny så det var rart det ikke fulgte med.. Selv om hun sikkert har lite bruk for det. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) water_melon: At telefonen er ny, trenger ikke alltid bety at den ikke er åpnet, og at innholdet har vært tatt ut eller vært brukt. Av og til kan det være veldig lurt å sjekke at innholdet i pakka er som annonsert/bekrevet i produktinformasjonen fra produsenten. Det har jo forekommet at telefonen har vært solgt, returnert og så solgt på ny. Kanskje det da mangler noe. Vi har også lest om telefoner som har inneholdt både adressebok, ringetoner og bilder fra forrige eier, når de er blitt solgt på ny i butikk. Jeg pleier nesten alltid å sjekke at innholdet i esken er der det skal være. Dersom ikke, har jeg heldigvis et godt kundeforhold i de butikkene som pusher meg mobiler (det blir noen i året). Det har ikke noe å si om moren din får bruk for minnekortet, eller ikke. Dette skal dere reklamere på, og henvise til produktdataene for Nokia (Norge). Minnekortet er en del av den pakka man har betalt for, og representerer en mangel dersom det mangler. Det er tross alt verd noen lapper. Men uansett verdi; man har solgt dere en vare med ufullstendig innhold. Dersom selger ikke gir seg, bør dere for all del ikke gi dere. Vær høflig, men stå på, gjerne når andre kunder står rundt. Om ikke det hjelper, be om et møte med avd.leder eller butikksjef./daglig leder. Dersom ikke noe hjelper, ta kontakt med Forbrukerrådet og/eller Nokia. Endret 23. oktober 2004 av CellularDude Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Takk for et godt og utfyllende svar. Er kjent med at butikker som Elkjøp og Expert ofte tar en spansk en og selger brukte telefoner som nye. Men dette er en telefon som moren min kjøpte av samboeren til en arbeidskollega av seg som er ansatt i Nokia og som visstnok får slikt til innkjøpspris. Betalte 2500 kroner for telefonen ny(?) i eske. Så jeg tror ikke jeg kan skylde på noen butikk for dette. Er det mulig at han har beholdt dette minnekortet for seg selv? Det er jeg som har brukt telefonen de siste dagene og det har ikke vært noen glemte filer, eller instillinger som ikke skal være standard der. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 2500,- ? Dette er da ikke innkjøpspris !? Hva som har skjedd med minnekortet er vanskelig å si, men dersom telefonen var ny i forpakning, skal minnekortet følge med, uansett hvor telefonen kjøpes fra. Hvilken deal som ble gjort med vedkommende kjenner jeg jo ikke til, men kanskje dere burde spør ham om dette selv. Dersom han jobber i Nokia, og kan selge telefoner til "innkjøpspris", burde det ikke være noe problemer for ham å skaffe et nytt kort. 2500 er uansett en høy "innkjøpspris". Lykke til Lenke til kommentar
geokri Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) 2500 er ikke en høy innkjøpspris for en 6230! dette er faktisk under innkjøpsprisen til flere butikker som jeg har kjenninger i. edit: Sjekket prisen, den er under innkjøp, og ser man på prisguiden så går billigste 6230 i butikk for 3000, Endret 23. oktober 2004 av geokri Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Det med innkjøpspris var bare et ord jeg spytta inn i diskusjonen her egentlig. Den ble i hvertfall kjøpt for 2500, ny(?) i eske med alle beskyttelsespapir på. Poenget er at jeg lurte på om minnekortet skulle følge med eller ikke, noe det ikke gjorde i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Når jeg var å så på S700i og P910i før idag så tok betjeningen ofte å hentet en helt ny eske og tok ut telefonen, sånn at jeg kunne se på den. Det jeg tenkte var at noen hadde sett på telefonen til moren din og når betjeningen tok ut telefonen så datt kanskje minnekortet ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå