Gå til innhold

Helt ny med C/C++! hjelp med all basic!

Anbefalte innlegg

Som i topic: jeg er helt ny med C/C++

Har holdt på litt med batch filer med basic opplegget i cmd:

Hva er C/C++? jeg har forstått at det er et type språk!

Hvordan lage programmer?

Hvilket program skal jeg bruke for å lage et program?

Er C/C++ et program som kan brukes til å lage andre programmer...

Har lyst til å lage et program som viser f.eks. Ip adressen!

Noen som gidder å gi meg en brukbarurl til en side der jeg kan lære meg litt basic?

Googla litt i stad, men fant ikke noen spesielle bra sider...

Det finnes sikkert andre tråder som dette i samme forum, men jeg valgte

å starte en ny en etter flere updates som sikkert har skjedd her på forumet...

Flere personer som kan hjelpe MEG

takk for alle de koselige svarene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er C/C++? jeg har forstått at det er et type språk!

C++ er i hovedsak et høynivå programmeringsspråk, som man kan lage f.eks. spill og programmer med.

Hvordan lage programmer?

Lær deg språket.

Hvilket program skal jeg bruke for å lage et program?

Du kan bruke en vanlig teksteditor som kan lagre dokumentet i klartekst (dvs uten noen fiksfakserier), men du trenger også en kompilator som f.eks gcc eller g++ for å gjøre koden du har skrevet forståelig for maskinen.

Er C/C++ et program som kan brukes til å lage andre programmer...

Nei, det blir litt feil å si at det er et program. Det er et programmeringspråk som man kan lage programmer med.

Noen som gidder å gi meg en brukbarurl til en side der jeg kan lære meg litt basic?

http://www.programmersheaven.com/

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Gametutorials.com

veldig bra side.. står mye annet enn bare åssen man skal mekke spill der..

C++ Tutorials på denne siden er en fin plass å gå..

Ikke bry deg med "cout" og "cin" kommandoene, da disse ikke blir brukt av profesjonelle selskaper pluss at de kan gi uønskede resultater i større programmer..

printf("DIN MELDING"); = cout << "DIN MELDING";

scanf("%lg", &VARIABEL); = cin << VARIABEL; (input kommer du til senere så ikke stress med dette nå)

printf og scanf mener nå jeg at er lurt å bruke i stedet for cout og cin..

Her har du hello world-programmet som kan være det smarteste å stare med hvis du skal programmere noe..

#include <stdio.h>

int main()
{
printf("hello world!!");

return 0;
}

Du vil sikkert legge merke til at programmet avslutter seg selv med en gang du kjører det opp.. dette skjer fordi du ikke har lagt til "_getch();" på slutten av programmet og ikke lagt til headerfilen "<conio.h>" i starten.. her er den ferdige koden din:

#include <stdio.h>
#include <conio.h>

int main()
{
printf("hello world!!");

_getch();

return 0;
}

Håper dette kan være til hjelp for både deg og andre som sliter med å lære seg C++.

Endret av Tha Phreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det kan vel kanskje ha noe med dette å gjøre

Ikke bry deg med "cout" og "cin" kommandoene, da disse ikke blir brukt av profesjonelle selskaper pluss at de kan gi uønskede resultater i større programmer..

dette må være den dummeste påstanden jeg har hørt på jævlig lenge. kan du utdype? hva er det som gir uønskede resultater i større programmer? og husk, ikke snakk om ting du ikke har greie på.

Lenke til kommentar

eh gammel? går helt fint å bruke printf og scanf i c++. eneste er vel kanskje at han burde brukt cstdio istedetfor stdio.h men utover det er den ikke "gammel".

men det andre han sa om at det gav uønskede resultater og "profesjonelle bruker det ikke" er bare piss.

Lenke til kommentar

det er forsåvidt ikke noe galt i å bruke printf og scanf selv om det er c-ish. jeg bare syns det er morsomt at siden han tydeligvis har snakket med noen operafolk som sier de ikke bruker cout så trekker han konklusjonen "gir uønskede resultater i større programmer og ingen profesjonelle bruker de"

Lenke til kommentar

Skulle vært en ignorefunksjon på forumet .. *shrug*

Eller en måler, "Level of credibility" - som folk (trådstarter?) kunne stemt på ellernoe ... Noe sånnt som expert-exchange-siten, en sum av antall "accepted answer", ellernoe .. etc. etc.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...