levlex Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 SIM-kort med 256 MB M-Systems har videreutviklet dagens SIM-kort og vil til neste år tilby SIM-kort med 256 MB minne. Dermed kan man anvende SIM-kortet som minnekort i alle telefoner. Les artikkelen her Lenke til kommentar
TechBoy Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Wow, dette er jo sinnsykt bra egentlig. Skal ha meg en 256 MB brikke fra Talkmore Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 De het jo "Mega-Sim" Betyr det da at de blir mye større enn dagens sim-kort eller klarer de å presse inn 256MB inni no så lite. RS-MMC er jo ca like store som Sim kort da men. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 jeg lurer på hvordan det fungerer, fpr jeg vil gjerne ha masse musikk i mobilen jeg enda ikke har kjøpt Lenke til kommentar
levlex Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 De har jo bare gjort noe som burde vært gjort for lenge siden. Prosedyren er vel (i teorien) enkel. Man har et vanlig flashminne som man former i SIM-kortstørrelse. Dette lages slik at det blir oppfattet som et vanlig SIM-kort av telefonen. Spørs om minnekortprodusentene blir svært happy for at man snart får SIM-kort med 256 MB minne. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 De kan jo alltids begynne å produsere sim-minnekort RS-MMC er jo ca like store som Sim kort da men. Det det handler om her, er at det tar mindre plass med kun 1 flashminne i mobilen, enn 2-3 Dessuten drar det nok også mindre strøm og sånne rent praktiske fordeler. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Men jeg mente om selve Sim-kortet ble større når de pælma inn 256mb inni det. Jeg tenkte at et rs-mmc var like stort så jeg lurte da på om sim-kortet ble større siden det da måtte et rs-mmc inni det. Hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det vil jo ikke gå i dagens telefoner tror jeg. Ihvertfall ikke i "vanlige" telefoner. Med mindre man vil ha 256 mb minne til kontakter og meldinger. Er det ikke slik det blir. Dagens telefoner kan bare lagre kontakt og sms? Så det må jo liksom være et sammarbeid mellom mobilprodusentene og sim-kort-lagerne. Så da vil det gå mest ut over minnekortprodusentene. Men har de så stort marked innen for mobiltelefoner at det gjelde liv og konkurs for dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg