Gå til innhold

Film: Forumets uavhengige filmkonkurranse

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det Kommer en Dag: Det første som slo meg var at musikken brukt i introen fløt over i første scene (og til min forskrekkelse fortsatte i hele filmen). Jeg følte ingen highs and lows (mye grunnet musikkbruken) og likte verken looket eller de usammenhengende kamerabevegelsene noe særlig. Ble mer som en musikkvideo for meg.

Sår fra Fortiden: Etter å ha sett filmen må jeg bare få si at jeg ikke synes tittelen passet helt, men det er ofte vanskelig å finne noe som passer. Endelig en film som ser ut. Sett bort i fra noen klipp, var dette overalt en veldig sammensatt film. Noen lydbroer passet ikke helt. Er synd at det skal være disse små tingene som er der, for dette var en veldig bra film. Bra slutt!

Lipton Tea Reklame: Jeg elsker Mexican Stand-offs. Likte at det var et par replikker å ta tak i. Deilig kontrast og stort sett bra og gjennomført filming. Musikken hjelper historien (veldig) og skuespillerne er faktisk troverdige (til den grad man forventer).

Stod mellom de to siste; Sår fra fortiden er i større grad en film, mtp dramaturgi osv. Dessuten er det et par ting i den som folk flest ikke tenker på når de lager film. Kan være det er heldige sammentreff, men det funker. Sår fra Fortiden får stemmen min.

Lenke til kommentar

Tusen takk! :!: Dette har vært utrolig morro! Jeg vil gjerne takke alle som var med i filmen og alle som stemte på meg...hehe :p Takk for at pelle og kenneth ble med i konkuransen også. Har vært morro å se på filmene dere har laget :D Jeg ser virkelig frem til neste konkuranse og håper det blir enda flere deltagere.

Anders

Lenke til kommentar

Ja! :D Då har me fått G5en inn i huset, - kameraet mitt har problem med lyden, men då

kan eg iallfall lage bilete til neste. Når ein har utstyr er det så mykje lettare å få gjort

noko, er eg òg ferdig med skulen då så er det jo kjempebra. Ahh, gler meg til skuleslutt,

skal bli herlig å slutte å tenkje på særemne og det som verre er.

Lenke til kommentar

<- har 8 pcer, alle køyrer Linux, og 1 mac g5 2x 2.5ghz 64bit med 2gb minne :] Hiihih.

Men det er offtopic, litt iallfall. :] Men eg er meir glad i Linux og Arch, så eg vil kun bruke

OS X til videoredigering, men Final Cut Pro HD er herlig òg då. Synd ingen har laga eit

bra videoredigeringsprogram til Linux for under flere titalls tusen kroner.

Men Macen fungerer jo flott, sexy er han òg :D Herlig 23" widescreen apple cinema disp.

skjerm :]

23" var skjermen min, ikkje 21" :p

Endret av Velmont
Lenke til kommentar
Men Macen fungerer jo flott, sexy er han òg :D Herlig 21" widescreen apple cinema disp. skjerm :]

Finnes bare 20", 23" og 30"...men at dem er sweet skal jeg bare få sagt! :love:

Har faktisk litt lyst på en liten mac for å kjøre Final Cut, men PC holder det.

Kjøp deg en Mac mini da. Koster bare 5000 spenn for den beste modellen dersom du er student. Deretter putter du en tusenlapp i minne, og du har en fullverdig redigeringsmaskin til FC.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har faktisk litt lyst på en liten mac for å kjøre Final Cut, men PC holder det.

Kjøp deg en Mac mini da. Koster bare 5000 spenn for den beste modellen dersom du er student. Deretter putter du en tusenlapp i minne, og du har en fullverdig redigeringsmaskin til FC.

Jeg har nok av redigeringsmaskiner. Går i mot mine egne prinsipper hvis jeg bruker 5k for å "lage bedre film".

Lenke til kommentar
<- har 8 pcer, alle køyrer Linux, og 1 mac g5 2x 2.5ghz 64bit med 2gb minne :] Hiihih.

Men det er offtopic, litt iallfall. :] Men eg er meir glad i Linux og Arch, så eg vil kun bruke

OS X til videoredigering, men Final Cut Pro HD er herlig òg då. Synd ingen har laga eit

bra videoredigeringsprogram til Linux for under flere titalls tusen kroner.

Men Macen fungerer jo flott, sexy er han òg :D Herlig 23" widescreen apple cinema disp.

skjerm :]

23" var skjermen min, ikkje 21" :p

Bortskjemte nynorskf***

:p

Jeg vil ihvertfall mene at det er veldig viktig med stor god skjerm. Spesielt mange pixler i breden er viktig. Da får man god oversikt over et større tidsperspektiv.

PS: Den største widescreen Mac-skjermen(30"). Den er voldsomt fin ass. :dribble:

Når man ser den i virkeligheten er det vanskelig å forlate den.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...