Gå til innhold

Film: Forumets uavhengige filmkonkurranse

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wh1te, hva om jeg bare joiner med Dagen Derpå?

Jeg ble gjort oppmerksom på hva jeg selv skrev i første post:

Filmen må, som sist, være laget med intensjon om å delta i denne konkurransen.

Dermed går det ikke å melde på Dagen Derpå.

Jeg meldte meg akkurat på jeg, med en film som egentlig ikke hadde som intensjon å være med i konkurransen her, men som allikevel oppfyller tidskrav osv. Men hvis filmen ikke kan være med så får du heller fjerne den. Beklager :ermm::no:

Lenke til kommentar

Litt av sjarmen er vel at en film er lagd til konkurransen, synes nå jeg.

De der montasjegreiene hadde vel du brukt et helt år på media for å lage, eller hva det var? Det er bra laget synes jeg, men jeg synes det bryter litt med moralen her hvis den skal kvalifiseres. Da kan vel alt kvalifiseres så lenge den er innenfor tidskravet?

S,

Lenke til kommentar

Jeg ble desverre klar over akkurat det poenget med at filmen skulle være kun for konkurransen etter at jeg postet den i den andre posten!!! Det beklager jeg! Når jeg så hva jeg hadde gjort så postet jeg øyeblikkelig en post her, for å forklare omstendighetene!

Hele greia kom litt raskt på meg, oppdaget konkurransen i går og ville være med, men skjønner jo nå problemstilligen!

EDIT: Min personlige mening rundt filmkonkurranser som denne hører vel ikke hjemme i denne diskusjonen, og får heller tas i en "evaluering" av filmkonkurransen hvis det kommer senere!

Endret av HenrikSolberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

*mumle noen banneord om norsk filmindustri*

Vi får bare vente noen dager og se. Kommer det ikke flere filmer, kommer det en poll med de 3 filmene som er.

Lenke til kommentar
*mumle noen banneord om norsk filmindustri*

Vi får bare vente noen dager og se. Kommer det ikke flere filmer, kommer det en poll med de 3 filmene som er.

OKi. Men du. Ikke start pollen før min film er klar for nedlastning..please :yes: Jeg må bare få tak i et sted hvor jeg kan få lastet opp filmen.

Anders

Lenke til kommentar

Her får vi bare stole på den enkelte når det gjelde såkalt "juksing" - dvs. filmer som ikke er laget med intensjon for konkurransen.

Jeg kan "bevise" det ved å vise time-stampet på DV-tapen, som viser når den er laget, og det er etter jeg meldte meg på.

Jeg regner med at alle har såpass god samvittighet at de deltar med ordentlige bidrag.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på at man lager no etter et gitt utgangspunkt og dermed får vise hvor god man er til å levere. Siden alle er forskjellige så ville man fått vidt forskjellige bidrag og man kan vurdere alle og si/tenke "Jasså, dere løste det på DEN måten ja." Jeg syntes det er litt snodig å ha en konkurranse hvor kriteriet er spilletid og temaet er "Lag en film." Det er jo det vi driver med hele tida.

Hva med temaer som "En skummel utflukt", "Fart og spenning", "Wild West", "Spioner", "En snodig vri" osv osv. :!: Her er det jo fullt av muligheter til å lage forskjellige filmer, og folk får kanskje litt starthjelp. Noen ganger kan det være vanskelig å få til no story, så et tema kan hjelpe. Som du så i mine forslag så var det både grøss, muligheter til biljakt, kostymer, plot-twists og mer til. Dette satte knollen min i sving hvertfall. :w00t:

Endret av BrutusMcGregor
Lenke til kommentar

Da ser det ut som en diskusjon vedrørende filmkonkurranser på nettet er i gang! Har noen meninger om det!

Problemet med å få en oppgave for så løse den på fastsatt tid ødelegger for kreativiteten! Slik arbeider i alle fall jeg!

Jeg liker å komme på en ide. Bruke den tiden jeg trenger på å utarbeide manus, storyboard osv. for deretter å bruke den tiden det tar å filme, redigere og alt det der, for å få filmen jeg ønsker å skape. Det er ikke det at man ikke skal sette seg frister, men fristene må være tilpasset prosjektet en arbeider med/skal til å sette i gang, og ikke omvendt (altså at oppgaven sier det)!

Hvordan skal man da kunne bestemme hva som er best?!? Etter hvor bra filmen ble i forhold til tiden som var til rådighet? Ta da f.eks. Sky Captain and the World of Tomorrow! Dette er en film som mannen bak har planlagt lenge, det er hans livsprosjekt! Oki, det er kanskje ikke verdens beste film, men allikevel et bra eksempel. Skal filmen derfor vurderes slik! "Vel denne filmen har han jo brukt 10 år på så det sier seg jo selv at den er bra! Mye mer imponerende med "Film2", den tok bare 6 uker å lage og den er slettes ikke dårlig!"

Det blir lissom for dumt!

Jeg synes heller ikke at man skal gi rammer til hva filmer skal handle om, sjanger osv! Det igjen, ødelegger kreativiten til filmskapere!

Det viktigste er at de som har lyst til å skape en film, skaper en film som de har lyst til å skape, og ikke skaper filmer som skal passe til en oppgave!

Jeg vet jeg går sterkt imot alle oppgaver en får på skolen osv nå, men slik føler jeg det! Synes det er helt feil måte å oppmuntre folk til å skape, ja skape, ikke lage film! Ser nettsider som mzoon.no og trafo.no gjør på samme måte! "Send inn manus beregnet på film på maks 1 min"! Dette synes jeg er feil!

En konkurranse en derfor kunne ha laget kunne vært årlige konkurranser der en kan delta med filmer en har laget siste året (ala Oscar utdeling). Eller konkuranser annen hvert år med filmer en har laget de siste 2 årene! I tillegg kan en kanskje ha en konkurranse hvor en kan melde på en hvilket som helst film en har laget! I neste konkurranse har ingen av filmene fra forrige konkurranse lov til å delta osv!!!

Mye bedre, men vet at mange sikkert er uenig og jeg får heller respektere det!

Lenke til kommentar

Altså denne konkurransen er jo slik at man melder seg på, får en frist og kommer med en film til da. En liten, men fin liten konkurranse slik jeg ser det.

Å lage en konkurranse der alle som har laget noe i løpet av det siste året skal få lov til å delta blir noe mye større, og noe helt annerledes igjen.

Men det er nå bare min mening da..., selv om jeg skjønner hva du mener.

S,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...