Bandidos-Pelle Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg vil takke administrasjonen, altså wh1te, som gidder å bruke egne filmer til vinneren av denne konkurransen. Å sette igang en slik konkurranse tar tid, og at initiativet tas av en bruker er flott. Vil på vegne av alle takke deg for initiativet. Forresten, skal du være med wh1te? I tilfellet blir det vel kjedelig å vinne sine egne premier. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Kunne vi ikke hatt det sånn at man må legge ut filmen som MPEG...? Altså ikke AVI eller WMV eller sånt tull..? (Jeg får ihvertfall ikke til AVI eller WMV. Kanskje forbannelsen med å ha Mac da.) Lenke til kommentar
jocke Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kunne vi ikke hatt det sånn at man må legge ut filmen som MPEG...?Altså ikke AVI eller WMV eller sånt tull..? (Jeg får ihvertfall ikke til AVI eller WMV. Kanskje forbannelsen med å ha Mac da.) WMV er bannlyst. AVI eller MPEG er det vi skal bruke. MPEG er desidert best for oss mac-brukere, men det er ikke noe problem å omgjøre MPEG til DivX-AVI. Så alt i alt, tror jeg AVI (m/ DivX-kompresjon) blir det beste allround. Er jo bare brøkdelen av windows-brukere som har installert QuickTime (vet ikke om standard mac-MPEG kan avspilles på andre playere i windows). Uansett bør filmen være på under 100MB (jeg sliter ikke med plass, men blir litt tungvindt å se filmer på over 100MB). Noen som vet hvordan man kan legge ut streambare filmer i .avi-format? MPEG & QuickTime gjør det automatisk, men... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Kan vi ikke få lov til å bruke .wmv? Mye hendigere for meg, i hvert fall. Endret 1. november 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
jocke Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kan vi ikke få lov til å bruke .wmv? Mye hendigere for meg, i hvert fall. Vel, det var ikke meningen å si det på den måten at det virker som om det er jeg som bestemmer det. Personlig har jeg aldri likt WMV, og kommer til å fortsette med det. Ser ikke hvorfor windows må slike særegne ting til enhver tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Forresten, skal du være med wh1te? Skal ikke det nei. Har en annen filmkonkurranse å fokusere på akkurat nå, dessuten gjør jeg dette, delvis, for å bli kvitt litt filmer og plakater. Lenke til kommentar
Jola Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Vi (det er to stykker som deler denne kontoen), er med! Dette blir gøy. Får fiske frem gamle ideer og sette igang. Jo og La Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 wh1te, tør jeg spørre om du har planer om å delta under årets amandus konkurranse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) wh1te, tør jeg spørre om du har planer om å delta under årets amandus konkurranse? Edit: Neste år blir det vel. Vi får se. Endret 2. november 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Kan vi ikke få lov til å bruke .wmv? Mye hendigere for meg, i hvert fall. WMV er ekkelt.... XviD til video, Ogg Vorbis til lyd og OGM til kontainer er den ultimate løsningen! Alt er Open Source og av superb kvalitet.. Men jeg tror ikke jeg leverer med OGM kontainer, tror ikke så mange avspillere har støtte for det. Bruker vel ant. XviD+MP3+AVI, den gode gamle mixen.. Evt. DivX hvis jeg ikke finner XviD kodeken min... Uansett, MPEG4 er tingen, - MPEG1 er bare SÅÅ gammalt. Men heller MPEG1 enn WMV!!! Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 det må vel ikke være en film med "menneskeskuespillere"? man kan f.eks lage en animasjonsfilm? Hvis det er mulig så skal jeg vurdere å melde meg på Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 det må vel ikke være en film med "menneskeskuespillere"? man kan f.eks lage en animasjonsfilm? Hvis det er mulig så skal jeg vurdere å melde meg på Du kan lage akkurat hva du vil. Forresten så er fristen ut desember, så folk får brukt litt tid. Orker ikke stress. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Har en som jeg godt kan delta med. Et skoleprosjekt, men det blir kanskje ikke godkjent? Joda, vi sluker det. Setter deg opp som påmeldt jeg. Kjekt! Må bare lage den til Web-format først. EDIT: Lager den i MPEG. Endret 4. november 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Forresten så er fristen ut desember, så folk får brukt litt tid. Orker ikke stress. Den var fin. Har så mye annet på gang nå. Men jeg fikk uansett en idé jeg likte nå, så det er mulig jeg er igang ganske snart. Vet folk hva de skal lage nå da? Skriver dere manus? Eller er dere allerede ferdig? Husk i hvert fall å ikke utsette sånn som jeg og noen andre gjorde forrige gang. Meld dere heller av, så slipper sløvheten å gå på andres bekostning. Edit: Fjor? Det var i år det og ja. Endret 4. november 2004 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Er det mulig å lage en tv-reklame? Har en kjempe god ide skjønner du Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hmm, synes personlig at fristen er ganske sen, men det får det være opp til administrasjonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hmm, synes personlig at fristen er ganske sen, men det får det være opp til administrasjonen. Så får man litt tid til å finpusse. Skal ikke være noe formelle greier dette her, bare gøy. *underground* Lenke til kommentar
Jola Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Bra med god tid. Skal man lage god film trenger man tid. Gleder meg til å begynne å skrive manus! MVH Jola Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg kommer til å vinne denne gangen. Merk mine ord. Så dere andre trenger ikke slite dere ut, ettersom det er forgjeves. Jeg vinner uansett. S, Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg kommer til å vinne denne gangen. Merk mine ord. Så dere andre trenger ikke slite dere ut, ettersom det er forgjeves. Jeg vinner uansett. S, MM. Jeg kan vel like gjerne kaste inn håndkle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå