Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Etter en gøy tid med Forumets filmskapingskonkurranse vil jeg gjenta bedriften, dog på en litt annen måte. Seieren vil ikke premieres med brukertittel som den under avataren min, men andre ting som står beskrevet lenger nede. Det er fryktelig gøy å se andres filmer, spesielt når de er bra. Det som særlig fenger er individuell stil og særegenhet. Det fine med å lage film er at det gir mange muligheten til å fremstille deres historie på deres måte. Slike ting gir fine, visuelle opplevelser for mange av oss. Å lage film gir oss muligheten til å skape selv; get away with murder. Er det noe morsomt, sykt, spennende du tenker på? Fest det til papiret og så til lerretet! Ideen til konkurransen fikk jeg når jeg ryddet litt i filmene mine. Jeg fant et par filmer som jeg hadde to av, så tenkte jeg at dette kunne være en fin måte å bli kvitt dem på. Informasjon : ۰ Filmen må, som sist, være laget med intensjon om å delta i denne konkurransen. ۰ Filmen kan ikke være lenger enn 5 minutt, ikke kortere enn 1 minutt. ۰ Legg ved en banner, med samme størrelse som denne: La gjerne filmens visuelle særpreg speile av på banneren. Påmelding : Alle som vil melde seg på får bare rope ut i tråden. Inspirasjon : Vet du ikke hva du skal lage om? Frykt ikke. Det er lettere å la ideene komme til deg enn å tvinge frem noe. Besøk gjerne disse linkene for å gjøre ting lettere for deg: Screenplays For You Wordplay Videomaker Movie-page.com DV Creators Det er også mulig at denne tråden vil hjelpe deg litt på vei. Mitt heteste tips er å se mye film, la deg inspirere og ikke vær redd for å stjele. Premier : Over til de små premiene jeg gravde opp; jeg valgte et par filmer fra samlingen min som jeg velger å premiere ut. Det er kun vinneren som blir premiert. Cape Fear - IMDb Eneste dvd i premieskålen. Forøvrig en svensk 2-disc lansering. Gjøkeredet - IMDb Fantastisk film. Klassiker som alle burde ha i hyllene sine. Down With Love - IMDb Faktisk ikke så dum som man skulle tro. Verdt å se. Scarface - IMDb Snakker egentlig for seg selv. Uforglemmelig. The 5th Element - IMDb Nydelig sci-fi fra Luc Besson. Citizen Kane - IMDb Sist, men størst. Har du ikke sett denne har du syndet. I tillegg vil det bli et par plakater av ymse slag. Vinneren får et par valgmuligheter. Tidsfrist for innlevering er 3. Januar. Påmeldte : Velmont Andyax Svankmajer Bandidos Pelle (POJP) sanoj_20 kennethdammyr Jeg_ruler Jola Delroton ace_ventuora Bare ha klar bidragene til tidsfristen, da oppe på en ftp. Så kommer det en lignende avstemningstråd som i den forrige filmkonkurransen. Endret 30. desember 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
highlander Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Intressant Edit: Kreativiteten slår vel til når man først "trigger" den av. Endret 22. oktober 2004 av highlander- Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Utrolig flott wh1te! Men jeg melder meg ikke på. Må tenke gjennom ting. Jeg har to filmprosjekt allerede. Det ene er nesten på is, det andre er i forbindelse med skolen. Og der er det masse annet kaos i tillegg. Skal prøve dog. Akkurat nå har jeg ikke kamera heller, så det er litt vrient. Frist? Kjempesupert uansett. Utrolige premier. Håper den slår gjennom. Lykke til alle sammen! Du viker unna mitt forbud om opphavsbeskyttet musikk og sånn, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Du viker unna mitt forbud om opphavsbeskyttet musikk og sånn, eller? Det gjør jeg. Musikk er noe av det mest inspirerende som finnes så hvorfor ta det bort? Sannheten er at en film blir bedre med skikkelig musikk. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Du viker unna mitt forbud om opphavsbeskyttet musikk og sånn, eller? Sannheten er at en film blir bedre med skikkelig musikk. Naturligvis? Men vi har hatt den diskusjonen før. Bra det blir tillatt i denne konkurransen i hvert fall. Venter med å vurdere å melde meg på før jeg får en frist. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jada, jeg melder meg på. Nå er kameraet ødelagt osv, så jeg tror jeg skal lage noe på en annen måte denne gangen. Skal lage noe veldig enkelt - og skal se om jeg klarer å gjøre ALT på min egen pc. Det er jo ingen hemmelighet at jeg sliter litt med videoredigering når jeg bruker Linux - har ikke slike flotte programmer dere har på Mac og Windows. - Nå kommer imidlertid den nye G5en snart, - men skal som sagt ta det som en utfordring å lage noe 100% Linux og Open Source basert ;] Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ja, jeg melder meg på. Skal prøve å få til en skikkelig action film denne gangen. Har allerede skrevet første utkast av manuset, så dette burde gå greit Lykke til dere andre Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) FAEN, filmen min varer i 1 time og 30 minutter for lenge til å bli med i denna konkurransen. Kan det ikke bli lagd et unntak à? Og Wh1te, jeg holder det jeg lovet. Du skal få en kopi av filmen min om ikke altfor lenge. PM'er deg en gang snart. Endret 26. oktober 2004 av cun Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Jeg har tilgang på _en del_ plakater, så vinneren får velge og vrake i eksemplarer han/henne kan smykke rommet sitt med. Endret 27. oktober 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
bj0rn Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Tja, virker som en veldig bra konkurranse dette her, bra premier. Men får se hva det blir til... Venter til jeg har en konkret plan eller ide før jeg eventuelt melder meg på... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Tja, virker som en veldig bra konkurranse dette her, bra premier. Men får se hva det blir til... Venter til jeg har en konkret plan eller ide før jeg eventuelt melder meg på... Om jeg skulle gjort det den veien hadde jeg ikke fått gjort noe. Jeg må presses til å gjøre slike ting. :] Derfor er det kjempegreit å melde seg opp til slikt og bare merke at tidsfristen tar innpå :] Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Dette høres jo bra ut, kanskje jeg gidder å lage noe, hadde vært kjekt med en DVD Lenke til kommentar
bj0rn Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Tja, virker som en veldig bra konkurranse dette her, bra premier. Men får se hva det blir til... Venter til jeg har en konkret plan eller ide før jeg eventuelt melder meg på... Om jeg skulle gjort det den veien hadde jeg ikke fått gjort noe. Jeg må presses til å gjøre slike ting. :] Derfor er det kjempegreit å melde seg opp til slikt og bare merke at tidsfristen tar innpå :] Joda, har litt av det samme i meg jeg også, men saken er den at jeg sjelden lager filmer alene, arbeider strort sett sammen med resten av karene i "Ibsen Art" og litt av problemet er å klare å skape motivasjon og entusiasme blant dem... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Skulle gjerne ha deltatt, men jeg gidder nå ikke lage en ny film da Har en som jeg godt kan delta med. Et skoleprosjekt, men det blir kanskje ikke godkjent? Endret 31. oktober 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Kan vi melde oss på? Altså, noen kamerater og meg (POJP). Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Greit, jeg melder meg på. Jeg har så jævlig mye å gjøre, men det gjør jo ikke noe med litt ekstra. Skal faktisk skrive manus denne gangen. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Hvor skal vi sende det ferdige bidraget? Her, eller? Endret 31. oktober 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
jocke Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg kan hoste filmene for dere. Har en 100mbits dedicated linje mot BKK her i Bergen. Jeg får ikke lov å dele ut FTP-kontoer direkte til siten, men kan sette opp en FTP hjemme, for så å laste opp til siten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Har en som jeg godt kan delta med. Et skoleprosjekt, men det blir kanskje ikke godkjent? Joda, vi sluker det. Setter deg opp som påmeldt jeg. Jeg kan hoste filmene for dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå