Gå til innhold

Half Life 2 anmeldt av 2 tyske blad pluss EDGE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At Edge gir HL2 10 av 10 mulige er for meg det beste beviset for at Half Life 2 faktisk er så genialt bra som jeg hadde håpet på.

For en gangs skyld lever hypen opp til forventningene, og vel så det.

Deja vu... *host Doom host*

Nei, spill-anmeldere er ikke verdens mest pålitelige indikator på om du bør senke penger på et nytt spill. Doom 3, Halo, etc etc..... det samme skjer hver gang det kommer et super-hypet spill.

Eg kjem nok aldri til å vurdere eit spel ut ifrå anmeldelser. Sjølvsagt gjer det ein peikepinn, men det er komplett umulig at dei personane som tester eit spel kan snakke for heile verda....ta det med ei klype salt.

Doom3 fekk skyhøe karakterar, men vart ikkje akkurat som alle hadde venta.

At Edge gir HL2 10 av 10 mulige er for meg det beste beviset for at Half Life 2 faktisk er så genialt bra som jeg hadde håpet på.

Nei, spill-anmeldere er ikke verdens mest pålitelige indikator på om du bør senke penger på et nytt spill. Doom 3, Halo, etc etc..... det samme skjer hver gang det kommer et super-hypet spill.

Doom 3 fikk ikke 10/10 i Edge. Som sagt er det kun fire andre spill de siste ti årene som har fått 10/10 i Edge. En 10/10 i Edge har tidligere betydd noe grensesprengende og sjangerdefinerende. Det er nok derfor den godeste Heales skrur forventningene opp enda et hakk.

Endret av Pastor Lorentzen

Doom 3 fikk ikke 10/10 i Edge. Som sagt er det kun fire andre spill de siste ti årene som har fått 10/10 i Edge. En 10/10 i Edge har tidligere betydd noe grensesprengende og sjangerdefinerende. Det er nok derfor den godeste Heales skrur forventningene opp enda et hakk.

Litt offtopic: Hvilke 4 andre spill er det som har fått 10/10 i EDGE?

10 av 10 i Edge er jo virkelig spesielt. det er tross alt et av de få publikasjonene som ikke lar seg påvirke av hype og forhåndsomtale.

hukommelsen svikter meg, men de spillene som har fått 10/10 i Edge tidligere er Halo, et Gran Turismo-spill (husker ikke hvilket), et Zelda-spill (ocarina of time?) og et til jeg ikke husker..

Hvor lang bruker man på å teste et spill??? Syns tester burde gå over lengre tid,slik at man fant ut alt.

Vil tro det varierer fra medie til medie. Også veldig stor forskjell mellom ulike spill.

I Gamer.no skal i utgangspunktet alt som er mulig å runne spilles igjennom. I spill som ikke kan runnes skal det spilles så mye at en virkelig har sett hva spillet har å tilby.

Litt offtopic: Hvilke 4 andre spill er det som har fått 10/10 i EDGE?

Mario 64, Zelda: Ocaria of Time, Grand Turismo og Halo.

Med andre ord en MEGET eksklusiv samling titler.

Edge driver forøvrig ikke med hype.

Endret av Heales

Det som gjorde HL til tidenes beste spill, og kåret til årets beste spill i TRE ÅR på rad, var at historien/spillopplevelsen var så velkomponert og variert. De samme folkene har laget HL2, og de ser ikke på grafikken som alfa/omega, men som grunnlaget for en god spillopplevelse. Doom3 var et bra spill, og et av ca 10 spill som jeg har spilt ferdig, men det var ikke variert nok. Dessuten så mener jeg at de bommet litt på hvor mye de kunne belaste PCen, og allikevel bevare en god spillopplevelse (det var litt for tungt for min PC - se profil).

Jeg har spilt CS:S siden det ble lansert, og det gjør andre spill overflødige. Jeg gidder ikke å spille UT2004, BF1942 eller Halo når jeg kan spille CS:S i steden. Flyten i spillet, grafikken, lydene, lyset, kontrollen, og layouten er vanedannende behagelig.

Når man da legger til at utviklerne har erfaring med å lage den beste PC-spill-historien som er skapt, så borger det for et eksepsjonelt spill.

Men det må jo skrives at GTA:SA og Halo2 soper inn høy score de også, så å avgjøre på forhånd at HL2 blir tidenes beste spill er muligens å ta for hardt i. VALVe har i alle fall gjort sitt for å levere et produkt som står til den hypen de selv har skapt, det er det vel ingen tvil om.

EDIT: ved nærmere ettertanke: det var vel ikke VALVe som skapte hypen. Det var alle de som hadde spilt HL som skapte hypen, ved å gå av skaftet på nettet da VALVe annonserte/innrømmet at de jobbet med en oppfølger. Presset på G. Newell og gjengen hans har sikkert vært ganske stort, med millioner av forventningsfulle gamere pustende i nakken.

Endret av emacoolit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...