MountainRivera Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Kan noen anbefale meg noe viking rock/metal? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Åsmegin Enslaved Einherjer Amon Amarth Orker ikke ramse opp obskure band som man må lete i flere år etter for å finne en CD av... Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Ensiferum Falkenbach Finntroll Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Einherjar (hardt, black metal aktig) Lumsk (ikke så hardt, heavy metal aktig) Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Anbefaler Ensiferum. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Anbefaler Runemagic(?) Lenke til kommentar
Purify Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Wizard, WASP og Hammerfall er jo så harry vikingrock som du får tak i. Desto mer vikingfaktor, da. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Windir. Gudelig bra Endret 22. oktober 2004 av OterOter Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Wizard, WASP og Hammerfall er jo så harry vikingrock som du får tak i. Desto mer vikingfaktor, da. Indeed they are.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Amon Amarth Einherjer Borknagar Ulver Ultima Thule (somehow) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 -Bathory -Bathory -Bathory -Bathory (Etter Blood Fire Death) Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Wizard, WASP og Hammerfall er jo så harry vikingrock som du får tak i. Desto mer vikingfaktor, da. Er Hammerfall vikingrock? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Er Hammerfall vikingrock? Ja, det vil jeg si. Vikingrock av det tyngre slaget. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Lurer på om jeg må binde masse tråder til en knapp her så jeg bare kan linke til de forskjellige. Det jeg sier er at det finnes MANGE trådet med den topicen. Søk = resultat Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Wizard, WASP og Hammerfall er jo så harry vikingrock som du får tak i. Desto mer vikingfaktor, da. Er Hammerfall vikingrock? Så absolutt ikke. Ingen av de bandene er vel det. Ikke band som Ensiferum og Finntroll heller. Vikingmetal er vel egentlig ikke noe skikkelig sjanger, men ligger som oftest et sted mellom black metal og folk metal. For at det skal være vikingmetal må det synges om vikinger og/eller norrøn mytologi. Det største vikingmetal-bandet må være Einherjer. Endret 23. oktober 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Så absolutt ikke. Ingen av de bandene er vel ikke det. Eh, jo? Kan du da kanskje fortelle meg hvilken sjanger de går under? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Det blir ikke vikingmetal selv om de synger om krigere og er harry skjønner du. Disse bandene liker visst helst å putte seg selv i båsen "heavy metal". Siden det er det de helst synger om, eller seg selv. Jeg ville vel heller satt de mer mot powermetal-båsen. Kan du forresten gi meg en god grunn til at de skal være vikingmetal, når de ikke synger om noe vikinger eller norrøn mytologi? Endret 23. oktober 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hammerfall er så og si pure Kristen-metal da. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Så absolutt ikke. Ingen av de bandene er vel ikke det. Eh, jo? Kan du da kanskje fortelle meg hvilken sjanger de går under? Hammerfall er vel mer Powermetal? Vikingmetall er det ihvertfall ikke. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Hammerfall er så og si pure Kristen-metal da. Det har jeg fått inntrykk av å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå