Torjus Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 En fyr jeg kjenner som har litt peil på data sa at hvis man har over 5 svhost så har man virus, er dette sant? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg har i skrivende stund 6 stykker svchost.exe og har ikke virus... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 En fyr jeg kjenner som har litt peil på data sa at hvis man har over 5 svhost så har man virus, er dette sant? Tror ikke han har så peil på data som han tror han har Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Virus kan forkle seg som dei vanlegaste prosessane, men 5 svchost er fullstendig normalt. Har du derimot ein av dei følgande prosessane: - scvhost - svch0st - svchost32 - svhost - svchos1 så er det virus. Les meir her (bla ned til svchost). Endret 26. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Du må nok si til den kameraten din at han har ikke så mye peiling som han kanskje tror. Har i skrivende stund 7 svchost.exe oppe, og det er ikke virus på maskinen. Det er derimot mang prosesser som kjører, og jeg vil anta at mange av dem er nok unødvendig. Hvis du vil lese mer om svchost.exe kan du se på linken under : http://support.microsoft.com/?kbid=314056 Lenke til kommentar
Arnt555 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Jeg har 7 hijack this logfile: MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\WINDOWS\system32\netdde.exe C:\WINDOWS\system32\drivers\CDAC11BA.EXE C:\WINDOWS\system32\clipsrv.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe C:\Programfiler\D-Tools\daemon.exe C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe C:\WINDOWS\TBPanel.exe C:\Programfiler\Telenor\ecc\ecc.exe C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Anti spyware\Diamond\regprot.exe C:\Programfiler\Anti spyware\Hijack this\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startsiden.no/ O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programfiler\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033 O4 - HKLM\..\Run: [Gainward] C:\WINDOWS\TBPanel.exe /A O4 - HKLM\..\Run: [ecc] C:\Programfiler\Telenor\ecc\ecc.exe O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedC...n/bin/cabsa.cab er det noe som er frytelig galt her? Hver gang jeg scanner med norton kommer det opp 2 bloodhound(virus uten navn(mener jeg å ha lest)) EDIT: så ikke posten over men det hadde vært greit om noen hadde sett gjennom lista.. Endret 29. oktober 2004 av bobjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå