mX mann Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Finnes det ett program til og måle db i, slik att du kan koble til en mikrofon til pc`en og så bruke pc`en som db måler. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Ingen som vet om ett slikt program. Det hadde også hvert fint om du kunne lest av frekvenser og i det programmet. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 jeg bumper denne av egen interesse , dette er ikke det mest frekverte formet , så det er ikke sikkert alle har sett det enda , et sånt program virker intresant Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Et sånt program vil ha en altfor høy feilmargin til at det er noe poeng i. Skikkelige dB-måler er fine greier, en vanlig mikrofon vil ikke være nøyaktig nok... Ikke det at jeg vet dette 100%, men det er antakelser ettersom jeg har jobbet en del med lyd og har noen dB-målere her jeg har skrudd litt på. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 hei, en dB måler skal ha noenlunde "rett frekvens karakteristik" -ideelt.... men i "real life" så må de fleste "måle mikrofoner" frekvens kompenseres, dvs at de må "equalizeres" til en rett frekvens gang (derfor blir den dyre). I dB drag konkuranser så måler man dB ved å "trykk måle" lyden inne i kabinen men jeg tror disse "trykk målerne" registrer ikke noe over 80Hz. Rett frekvens karakteristik er kritisk ved "frekvens spektrum måling". mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå