Gå til innhold

Oppgradering av CPU?

Minigud

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et Abit NF7-S v2.0 hovedkort med AMD Athlon XP-A, 1833 MHz

(5,5 x 333) 2500+ CPU og lurer på hvor mye det ville kostet for å oppgradere CPU´en betydlig og hvilke passer til mitt hovedkort?

mvh Sindre

Endret av Minigud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags ram har du da? Hvis du er villig til å klokke litt så kan du gå for en XP-M 2400+ 35w og klokk den opp til en XP3200/XP3400++ eller en AMD Athlon XP 3200+ til det dobbelte..

Må nevnes at du kanskje trenger ny kjøling.. enten vannkjøling eller en bra vifte.. f.eks thermaltake volcano 12

Lykke til!

Edit: Alle socket A cpu'er vil nok passe til det hovedkortet der. ;)

Endret av MiteS
Lenke til kommentar
Hei jeg har et Abit NF7-S v2.0 hovedkort med AMD Athlon XP-A, 1833 MHz

(5,5 x 333) 2500+ CPU og lurer på hvor mye det ville kostet for å oppgradere CPU´en betydlig og hvilke passer til mitt hovedkort?

mvh Sindre

Du mener vel 11x166?? :D

Bare skru opp FSB'en til 200Mhz, og øk vcore ett hakk eller to, så skal du nok se at du har skaffet deg en 3200+ med et par enkle tastetrykk :thumbup:

vil jeg merke stor forskjell om jeg klokker til xp3200?

Du vil nok merke forskjell ja, om den er stor eller ikke er det du som avgjør, men du vil merke det ganske bra

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Må nevnes at du kanskje trenger ny kjøling.. enten vannkjøling eller en bra vifte.. f.eks thermaltake volcano 12

Ved 2,2 Ghz@1,55v(3200+) utvikler min XP-M 2400+(35w) mindre varme enn en 2500+ på normal hastighet, det er først når du kommer opp over 2,3 Ghz at du kanskje trenger bedre kjøling... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...