ola3 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 klokka går 1 time for sent her på forumet. Hva er nforce 4? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Det er et nytt chipset til amd s939 og 754, les mer her.. Les også relatertelinker hvis du vil vite mer. Hvis du kjøper nå går du for mitt eller han andres? Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Tror jeg går for ditt. Men er usikker om jeg skal vente på denne nforce 4 Lenke til kommentar
colakork Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 hoi! har lest litt her inne nå... ville ikke giddi å venta på nforce4, desverre... 1)mange sier at da får man jo PCIe kontra AGP, men fakta er at ikke et grafikkkort hittil har klart å fylle ut agp båndbredde ennå... innen den tida PCIe kort (og hovedkort) blir etablert bedre blir nok prisen mye snillere oxo... 2)sata2 støtte, men ser jo f*en ikke en hardisk her på hw som har det... (er kanskje bare meg som er dum... men men) dessuten må du jo vente så lenge... har jo sjøl venta nå snart i 2 mnd... siden jeg først fikk høre om nF4... er komplett enig i at du burde kjøpe deg s939... er ikke så mye dyrere, (syns jeg) :!: også får du mye ytelse og noe som holder lenge... lol... er selv ATI fan, så skal ikke legge meg opp i hvorvidt du er interessert i GPU'en.... ikke noe særlig vits i å vente på 3200+ til 939 så vidt jeg har skjønt... prisene på s939 3500+ er den som går mest ned i pris ifølge tabellen de la fram da de lanserte FX-55 og 4000+.... håper du blir fornøyd hvertfall uansett utfall..!! mvh daniel Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 utifra det du sier så bør jeg bygge på socket 939. Men drite i nforce 4? Hva slags grafikkkort ville du foretrukket til den prisen da? Lenke til kommentar
colakork Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hoi ja! ser at du er interessert i 6800 LE, og GT\Ultra... som sagt ati er mere min gate (var ikke noe mer enn et gammalt nvidia kort jeg var veldig misfornøyd med..) slik jeg har sett det er 6800 LE veldig bra if forhold til prisen... men du kunne også spart inn noen kroner ved å bytte til 9800 Pro og flashe det til XT, har lest det ikke er særlig mer så får du et kjempe kort!! eller hvis du er på jakt etter det beste , kjøp deg 6800 Gt og flash DET til ultra, eller kjøp x800XT... blei veldig mye her... men kjøp deg LE eller 9800 Pro hvis du er på jakt etter det "vanlige", men vil du ha det beste, koster det jo også da... er veldig vanskelig, mange sier 6800 U er det beste med tanke på shadow driten 3.0, (mens andre sier den ikke er helt riktig......... ?......), noen mener da hardnakka at x800 er best (!!!!!!!!) fordi de slår nV i 3dM05.... smak og behag... har aldri fulgt nV særlig nøye... bomba ikke sant... :!: (roter så innfernalsk når jeg skriver...... ) MvH Daniel Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Du trenger ikke vente til nforce4 det har jo masse feil helt i begynnelsen, og det fins ikke mange pcie kort enda, men du bør vente til billige s939 kort. Da blir også 3500+ billigere og nforce3 hovedkort. Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Går nok enten får geforce 6800 le eller gt. Har ikke råd til mer. Tror også jeg skal velge socket 939 og amd athlon 64 3500+. Skal vente litt med å bestille til prisen på 3500+ synker litt. Tror ikke jeg skal gå får et nforce 4 basert hovedkort. Har ikke forstått hva som eventuelt er så mye bedre enn nforce 3. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 (endret) Hoi! det er akkurat det... nesten ikke noen ting... det er for mange ting som ikke spiller så stor rolle enda... PCIe, S-ATA2, 1Ghz hyper-transoprt... kommer ikke på noe særlig mer selv jeg assa... vent ei ukke eller to med cpuen 3500+ så prisene fra statene siger litt inn... den har allerede gått ned 150 kr... men skal nok synke et par hundre til om jeg ikke tar helt feil.... (?)... og en annen ting... ikke for guds skyld kjøp deg raptor... de skal visstnok bråke som et sant he***tte...(!) det er ikke særlig bra... (bare skumma fort over noe om hardisk istad...) er du noe særlig til overklokker? har du prøvd det før? hvis ikke kjøp deg bare MSI's Neo2 platinum.. (s939) :!: hvis du derimot liker å styre litt med det ville jeg nesten valgt denne, rett og slett fordi den er veldig veldig bra.. (dessuten, hvis du vil sette vifte of ribbe på NB'en(Northbrigden) så er ikke GPU'en (Graphic Processor Unit) i veien som på de fleste andre kort +++++ og du, kjøp deg det LE kortet du, så sparer du pengene der... får jo kjørt alt idag uansett... er bare noen som er overkritiske og vil ha full AA og AF på, noe som i.o.f.s. er temmelig stupid.. kjøp deg bedre 3d kort ved jul påske tider for eks... da skulle visst ATI komme med nytt chipsett og prisen R420 (x300\600\700\800) kortene falle i pris... mest sannsynlig hvertfall... EDIT: "R420" = "R520"....... *kremt*.... skrivefeil... håper det forklarer litt.... lol! MvH Daniel Endret 23. oktober 2004 av colakork Lenke til kommentar
ola3 Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Ja det forklarte en del. Leste noe om bråk/susing fra raptor hardisker i stad jeg også. Har ikke prøvd så mye av overklokking, men hørt at det er forholdsvis enkelt og modde et LE kort, åpne noen pipelines osv... skal se ann prisene på cpuen framover nå og slå til når de har synket. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Og det er folk som har fått til 16 pipes på le, men selv om du ikke har klokka før bør du prøve det, skal visstnokk ikke være vanskelig, men skjermkort bare må du klokke, det er jo like lett som å stille grafikken på spill. Vent du, så kan jeg hjelpe deg, skal kjøpe omtrent samme som deg, bare jeg har ram fra før av. Og ikke kjøp nytt grafikkort rundt jul, det er jo sløsing av penger, vent til påske minst! Det er ikke så dårlig. Lenke til kommentar
colakork Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Hoi! unnskyld meg... mente R520.... ikke R420... det blir sagt at den skal være 3-4 ganger bedre enn x800XT idag... men det var visst mer spekulasjoner... EDIT: og det skulle komme et sted på nyåret... men for alt jeg veit kan det gjerne komme til høsten neste år... :!: MvH Daniel Endret 23. oktober 2004 av colakork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå