Gå til innhold

Pcen "henger" seg

Anbefalte innlegg

Hehe da fant jeg løsningen på mitt problem hvertfall. virker som at ATi catalyst 4.10 drivern ikke er helt god med skjermkort med 256 mb minne i opengl spill. rollback til 4.9 og alt funker smooth.

Fikk ikke 4.10 til å funke jeg heller .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet svært lite om akkurat det, men skal snakke med en kamerat å prøve å finne ut av det. Grunnen til jeg tviler på det er noe slikt er at jeg har ikke rotet med noe spesielt. Det er jo mulig det er drivere som kan være årsaken, men å vite hvilke drivere som evt skaper problem er ikke lett å vite.

Lenke til kommentar

La oss si at det er driverproblem, hvilke drivere kan det da være? Vet at det ikke er til skjermkortet for der er alt helt nytt og som sagt så hadde jeg problemet før jeg skiftet skjermkort. Har AC97 til lydkortet, noen som kjenner til den?

Lenke til kommentar

Får opp feilmelding på AC97. Åpnet sound effect og når jeg skulle lukke den så kom det opp feilmelding, noe RUNDLL peoblem. Kanskje det er det som er problemet mitt ja. Mitt spørsmål blir da, hvilken driver kan jeg bruke i stede for AC97?

Men skal først teste å spille uten denne driveren for å se om det er det som er problemet.

*Håper*

Endret av tma001
Lenke til kommentar

Er det mulig at det er CPUen som er ødelagt, testet å spille "Need For Speed Hot Persuit 2". Mens jeg hadde spillet i gang så brukte spillet 100% av CPUen. Har en Duron 1300, men trodde ikke spillet tok hele cpuen... eller? Har som sagt testet tempen på cpuen og den virker jo helt normal, 50-60 grader, alt ettersom. Har også testet å ha pcen av om natten for så å spille neste dag, det hjalp litt, kunne spille noen minutt lenger..

Noen forslag folkens?

tma001

Lenke til kommentar

BlackDeath - Vet du om noe program som kan teste CPUen? Har søkt etter det :hmm:

Skjermkortet er helt nytt, hadde problem før jeg satte i det nye skjermkortet, men har: Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 256MB DD AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full-Retail

Så vet at det ikke er skjermkortet. Har også fått feil på AC'97, driver til lydkortet mitt. Åpnet Sound Effect og når jeg skulle lukke den kom det "RUNDLL" advarsel opp =/

Lenke til kommentar

du nevnte at maskinen virket bedre før du satte inni en ekstra ram brikke? da ville jeg testet rambrikken for feil. det finnes programmer som tester rambrikker for feil, men husker ikke navnet på de i hodet nå.. men en ustabil ram brikke er beste middel for og få en ustabil maskin.

fjern den og se hva som skjer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...