FranzJosef Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Tenkte at å skifte hovedlyspærer må være en grei sak en skulle kunne klare selv, så kjøpte to stk a 29,- kr på Torshov bilrekvisita. Til informasjon, jeg har en Hyundai Atos. Så er det tre ledninger under panseret som skal plugges ut først har jeg latt meg høre. Den nederste er aboslutt umulig å få ut på begge lykter. På den ene siden stanger den fort i batteriet også så der ser det ut som jeg må skru ut hele batteriet! MÅ alle tre ledningene ut først? Skal dekselet foran åpnes i det hele tatt? Er det der man trekker ut pæra og setter i ny? Hvordan tar man i pæra på korrekt måte? Ser det er noe oppheng der med en skrue, skal jeg skru ut den? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Hei. Kan gi deg et litt generelt svar; Det som er med å ta på pærer, er bare å ungå å ta på selve glasset på pæra med bare fingre, ta i sokkel, eller bruk en ren fille. Hvis det er snakk om vanlig pære H1,2,3,4 (antar at det er H4, siden du snakker om 3 ledninger) så har jeg aldri sett annet enn at de skal ut bakpå lykta, og det er som regel ikke annet enn en klipsbøyle av noe slag som holder selve pæra på plass. Det er ikke uvanelig at du må fjerne luftfilter, slanger, batteri ol, for å komme til. På noen biler kan det være like greit og skru ut hele lykta, men vær da påpasselig med at det ikke er justeringskruer til lykta du skrur på. Jeg kan ikke se at det er noe som helst i veien for å ta pæra ut med ledningen på, hvis det er det du mener. Er det lettere å få den ut med ledningen på, så gjør du det! (Men vær klar over at det oftes er en gummihette rundt baksiden av pæra som må av for å løsne klipsen (H4), og den kan være vrien å komme til med ledninger på. Det er desverre alt jeg kan si så langt (uten bilde), får håpe det er til litt hjelp i alle fall. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan dette ser ut på atos, så det får isåfall andre svare på... Du kan jo også ta en titt i instrusjonsboka til bilen, er som regel noen dårlige bilder der... Endret 23. oktober 2004 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå